Organisatie | Groningen (Gr) |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening behandeling van bezwaarschriften 2015 |
Citeertitel | Verordening behandeling van bezwaarschriften 2015 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Verordening behandeling van bezwaarschrifteN |
Externe bijlagen | Toelichting Artikelsgewijze toelichting exb-2017-55111 |
Geen.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
16-09-2015 | nieuwe regeling | 31-03-2015 Gemeenteblad, 2015, 112 | 4621038, 4621018 |
DE RAAD, HET COLLEGE VAN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS EN DE BURGEMEESTER VAN DE GEMEENTE GRONINGEN, IEDER VOOR ZOVER HET ZIJN BEVOEGDHEID BETREFT,
Gelezen het voorstel van het college d.d. 2 april 2015, registratienummer 4621018;
Gelet op de artikelen 7:2 tot en met 7:13 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 84 van de Gemeentewet;
Overwegende dat het om redenen van doelmatigheid wenselijk is om een nieuwe Verordening behandeling van bezwaarschriften vast te stellen;
vast te stellen de Verordening behandeling van bezwaarschriften 2015.
De leden van de commissie, de belanghebbende(n) en het bestuursorgaan kunnen binnen een week na verzending van de in het tweede lid bedoelde informatie aan de secretaris van de commissie een reactie geven op de nader verkregen informatie en een verzoek richten tot het beleggen van een nieuwe hoorzitting. De voorzitter beslist op dit verzoek.
Artikel 12 Herzien besluit tijdens of na beroepsprocedure bij de rechter
Indien het bestuursorgaan tijdens of na een beroepsprocedure opnieuw een beslissing op hetzelfde bezwaarschrift neemt of moet nemen, dan hoeft slechts een nieuwe hoorzitting door de commissie te worden gehouden of ambtelijk gehoord te worden, indien nieuwe feiten en omstandigheden hiertoe aanleiding geven, dit ter beoordeling van de voorzitter van de commissie of van het betrokken afdelingshoofd van het Shared Service Center-juridisch.
Artikel 13 Onvoorziene gevallen
In die gevallen waarin deze verordening niet voorziet beslist het college van burgemeester en wethouders. Indien het een aangelegenheid van de commissie betreft beslist de voorzitter van de desbetreffende kamer.
Aldus vastgesteld door het college in de vergadering van 31 maart 2015.
de burgemeester, de secretaris,
Peter den Oudsten Peter Teesink
Aldus vastgesteld door de burgemeester op 31 maart 2015.
de burgemeester,
Peter den Oudsten
Aldus vastgesteld door de raad in de vergadering van 27 mei 2015.
de burgemeester, de griffier,
Peter den Oudsten. Toon Dashorst.