Uitvoeringsplan Verkeersveiligheid
Het college van de gemeente Lansingerland,
Overwegende dat
de vaststelling van het uitvoeringsplan leidt tot de volgende effecten.
- 1.
De maatregelcatalogus, beschreven in hoofdstuk 2, zorgt voor harmonisatie van verkeersmaatregelen, zowel infrastructureel als educatief.
- 2.
Het uitvoeringsprogramma, beschreven in hoofdstuk 3, geeft inzicht in de fasering van de projecten.
- 3.
Jaarlijkse monitoring en evaluatie biedt inzicht in de ontwikkeling van de verkeersveiligheid en maakt bijsturing mogelijk
- 4.
Specifieke vragen ten aanzien van suggestiestroken, de Bergweg-noord en 30 km/h zones wordenbeantwoord.
- a.
herkenbaarheid van verkeersmaatregelen vraagt om een andere toepassing van suggestiestroken, in zwart asfalt en tenminste anderhalve meter breed;
- b.
het is mogelijk om de gehele Bergweg noord in te richten als 30 km/h zone, zonder dat de aanrijtijden van de brandweer in het geding komen;
- c.
uitbreiding van 30 km/h zones zorgt voor een verkeersveilige inrichting van woonwijken, en is te verkiezen boven de inrichting van erven;
- d.
Maatwerkoplossingen geven bestaande en nieuwe buurten een kindvriendelijker karakter: door de omgeving van speelplekken aan te wijzen en in te richten als erf, door bij nieuwe buurten childstreet-ideeën te betrekken bij het opstellen en herzien van stedenbouwkundige plannen.
Gelet op
Het mobiliteitsplan “Lansingerland beweegt”
Besluit(en)
Het gewijzigde uitvoeringsplan verkeersveiligheid (schrappen 1.6.2.) vast te stellen.
Uitvoeringsplan verkeersveiligheid