Overheidsorganisatie | Deelgemeente Amsterdam - Nieuw-West |
---|---|
Officiële naam regeling | Verordening inhoudende instructie griffier stadsdeel Nieuw-West |
Citeertitel | Verordening inhoudende instructie griffier stadsdeel Nieuw-West |
Vastgesteld door | deelraad |
Onderwerp | |
Eigen onderwerp | Ambtelijke organisatie |
Datum ondertekening inwerkingtredingsbesluit:
Bron bekendmaking inwerkingtredingsbesluit: n.v.t.
Geen
Datum inwerking- treding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerking- treding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
04-05-2010 | 25-11-2015 | nieuwe regeling | 03-05-2010 Westerpost, 19 november 2010 | - |
De griffier draagt zorg voor een goede en doelmatige ondersteuning van de leden van de raad.
De griffier ondersteunt de raad en zijn commissie bij het vaststellen van de agenda van de raads- en commissievergaderingen.
1. De griffier staat de voorzitter van de raad ter zijde bij zijn zorg voor een goede voorbereiding en een goed verloop van de vergaderingen van de raad.
2. De griffier staat de voorzitter van het presidium ter zijde bij zijn zorg voor een goede voorbereiding en een goed verloop van de vergaderingen van het presidium.
3. De griffier kan de voorzitters van de commissies ter zijde staan bij zijn zorg voor een goede voorbereiding en een goed verloop van de vergaderingen van de commissies.
1. De griffier is aanwezig bij de raadsvergaderingen en draagt zorg voor een goede en tijdige schriftelijke of digitale verslaglegging van de vergaderingen.
2. De griffier dan wel een door hem aan te wijzen medewerker is aanwezig bij de commissievergaderingen (sessies) en draagt zorg voor goede en tijdige schriftelijke of digitale verslaglegging van de vergaderingen.
3. De griffier draagt zorg voor de verzending van de agenda, besluitenlijst en overige stukken aan raadsleden.
4. De griffier draagt zorg voor bewaking van nakoming door het DB van gedane toezeggingen.
1. De griffier is aanwezig bij de vergaderingen van het presidium en draagt zorg voor een goede en tijdige verslaglegging van de vergaderingen.
2. De griffier draagt zorg voor de verzending van de agenda, besluitenlijst en overige stukken aan de presidiumleden.
3. Indien het presidium aanvullende ondersteuning behoeft draagt de griffier er zorg voor dat deze gegeven wordt.
Indien de raad een onderzoekscommissie als bedoeld in artikel 155a van de Gemeentewet instelt, ondersteunt de griffier deze commissie.
De griffier draagt er in samenwerking met de stadsdeelsecretaris, zorg voor dat de leden van de raad desgevraagd ambtelijke bijstand verkrijgen. Voorschriften hierover worden gesteld bij de verordening op de ambtelijke bijstand en fractieondersteuning.
1. De griffier geeft leiding aan de griffie.
2. De griffier bewaakt de eenheid in de uitoefening van de taken van de griffie.
3. De griffiemedewerkers handelen overeenkomstig de aanwijzingen van de griffier.
1. Indien de griffier verhinderd is zijn ambt te vervullen, doe hij daarvan tijdig mededeling aan de raadsvoorzitter.
2. Gedurende de afwezigheid als bedoeld in het eerste lid, wordt hij vervangen door de plaatsvervangend raadsgriffier.
1. Aan de voorzitter van de raad en bij diens afwezigheid aan de plaatsvervangend voorzitter van de raad wordt de bevoegdheid gemandateerd tot het namens de raad uitvoeren van het Ambtenarenreglement Amsterdam, van de lokale rechtspositieregelingen en de daaraan verbonden nadere regelingen ten behoeve van de griffier.
2. De volgende besluiten ten aanzien van de griffier blijven een uitsluitende raadbevoegdheid: het nemen van besluiten met betrekking tot de benoeming, overplaatsing, schorsing of ontslag.
1. Aan de griffier en bij diens afwezigheid aan de voorzitter van de raad wordt de bevoegdheid gemandateerd tot het namens de raad uitvoeren van het Ambtenarenreglement Amsterdam, van de lokale rechtspositieregelingen en de daaraan verbonden nadere regelingen ten behoeve van de plaatsvervangend griffier en de overige medewerkers van de griffie.
2. Voor besluiten met betrekking tot de volgende onderwerpen overlegt de griffier met de voorzitter van de raad: het nemen van besluiten met betrekking tot de benoeming, overplaatsing, schorsing of ontslag.
1. In alle gevallen waarin deze instructie niet voorziet, pleegt de griffier voor zover nodig overleg met de voorzitter van de raad.
2. Deze instructie treedt in werking op de dag na vaststelling.