Organisatie | Noord-Brabant |
---|---|
Organisatietype | Provincie |
Officiële naam regeling | Openstellingsbesluit subsidieverlening Verbeteren luchtkwaliteit in Brabant 2011 |
Citeertitel | Openstellingsbesluit subsidieverlening Verbeteren luchtkwaliteit in Brabant 2011 |
Vastgesteld door | gedeputeerde staten |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp | milieubeheer, subsidies, financieel kader |
Dit besluit is ingetrokken bij het besluit tot vaststelling van de Subsidieregeling betere luchtkwaliteit Noord-Brabant.
Beleidsregel Verbeteren Luchtkwaliteit in Brabant, art. 8
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
30-08-2012 | 30-08-2012 | Intrekking. | 27-08-2012 Provinciaal Blad 2012, 218 | 3078182 | |
01-01-2011 | 30-08-2012 | nieuwe regeling | 22-11-2010 Provinciaal Blad 2010, 255 | 255/10 |
Gelet op artikel 8 van de ‘Beleidsregel Verbeteren Luchtkwaliteit in Brabant’ hebben Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant besloten om het navolgende openstellingsbesluit vast te stellen:
1. In het begrotingsjaar 2011 is subsidieverlening mogelijk op basis van de ‘Beleidsregel Verbeteren luchtkwaliteit in Brabant’, voor: A. Het project ‘Schoon, zuinig en efficiënt vervoer in Brabant’; B. Overige projecten die passen binnen de doelstellingen van het Brabants Samenwerkingsprogramma Luchtkwaliteit (BSL); mits voldaan wordt aan de hierna in dit besluit bij die doelen vermelde voorwaarden en beoordelingscriteria.
De benodigde formulieren voor het aanvragen van subsidie voor onderdeel A en B zijn te vinden op www.brabant.nl/regelingenbank.
Wegvoertuig: motorrijtuig als bedoeld in artikel 1, onderdeel c, van de Wegenverkeerswet 1994 dat is toegelaten tot het verkeer op de weg ingevolge hoofdstuk III van de Wegenverkeerswet 1994; Personenauto: wegvoertuig, zijnde een personenauto als bedoeld in artikel 1.1. van de Regeling voertuigen; Bestelauto: wegvoertuig, zijnde een bestelauto als bedoeld in artikel 1, onderdeel db, van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990); Vrachtauto: wegvoertuig, zijnde een vrachtauto als bedoeld in artikel 1, onderdeel ao, van het RVV 1990; Elektrische motorfiets: motorvoertuig op twee wielen al dan niet met zijspan of aanhangwagen (artikel 1 onder y RVV 1990) dat wordt aangedreven door een elektromotor waarvoor de elektrische energie uitsluitend geleverd wordt door een batterij en waarvan de batterij wordt opgeladen door middel van een elektrisch oplaadpunt buiten het voertuig; Schone, zuinige en efficiënte voertuigen: wegvoertuigen die op schone en duurzame transportbrandstoffen rijden of (gedeeltelijk) elektrisch aangedreven zijn; Schone en duurzame transportbrandstoffen: biobrandstoffen (bio-ethanol, biodiesel) en aardgas/groengas in gasvorm (CNG) dan wel vloeibare vorm (LNG). Deelnemer: organisatie die gezamenlijk met andere organisaties een aanvraag indient.
A. Het project ‘Schoon, zuinig en efficiënt vervoer in Brabant’.
a. Schoon, zuinig en efficiënt rijden (vraagstimulering)
Voor de aanschaf van personenauto’s en bestelauto’s die op aardgas of groen gas rijden, voor de meerkosten in aanschaf van vrachtwagens die op aardgas of groen gas rijden of voor de meerkosten in aanschaf van elektrische motorfietsen, kan men subsidie aanvragen. Hiervoor gelden de volgende voorwaarden:
De volgende subsidiepercentages en maximale bedragen gelden:
de subsidie voor de aanschaf van personenauto’s of bestelauto’s (kleiner of gelijk aan 3500 kg), die rijden op aardgas of groen gas, wordt per voertuig verstrekt in de vorm van een prepaidtankpas waarmee voor een bedrag van € 1.000,- aan aardgas of groen gas kan worden getankt. Per aanvraag kan voor maximaal 10 voertuigen een tankpas worden aangevraagd.
de subsidie voor specifieke maatregelen en acties bedraagt 50% van de in de subsidiebeschikking aangegeven subsidiabele kosten tot een maximum van € 25.000. De subsidie bedraagt 65% van de in de subsidiebeschikking aangegeven subsidiabele kosten tot een maximum van € 30.000,- per deelnemer, indien:
b. Onderzoeks- en pilotprojecten