Organisatie | Noord-Brabant |
---|---|
Organisatietype | Provincie |
Officiële naam regeling | Subsidieregeling stedelijke vernieuwing ruimte Noord-Brabant 2010-2014 |
Citeertitel | Subsidieregeling stedelijke vernieuwing ruimte Noord-Brabant 2010-2014 |
Vastgesteld door | gedeputeerde staten |
Onderwerp | ruimtelijke ordening, verkeer en vervoer |
Eigen onderwerp | leefomgeving, ruimtelijke ordening, subsidies, financieel kader |
Artikel 16 bevat een overgangsbepaling.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-04-2013 | 01-04-2013 | Intrekking | 26-02-2013 | S0259574 | |
12-01-2012 | 01-04-2013 | Art. 14 | 10-01-2012 Provinciaal Blad, 2012, 6 | S0233864 | |
14-10-2010 | 25-06-2012 | nieuwe regeling | 05-10-2010 Provinciaal Blad, 2010, 196 | 196/10 |
Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant;
Gelet op artikel 105 en artikel 143 van de Provinciewet;
Gelet op artikel 2 en artikel 15 van de Algemene subsidieverordening Provincie Noord-Brabant;
Overwegende dat Gedeputeerde Staten op 6 maart 2007 de Beleidsregel stedelijke vernieuwing provincie Noord-Brabant 2007 hebben vastgesteld, laatstelijk vastgesteld op 11 november 2008;
Overwegende dat het IPO en de Minister van Wonen, Wijken en Integratie afspraken hebben gemaakt over het investeringsbudget stedelijke vernieuwing, voor het derde subsidietijdvak lopende van 2010 tot en met 2014, welke afspraken zijn verwoord in een brief van 4 januari 2010 met het onderwerp “decentralisatie ISV 3”;
Overwegende dat Provinciale Staten op grond van deze afspraken op 23 april 2010 het Beleidskader stedelijke vernieuwing 2010-2014 Provincie Noord-Brabant “Aan de slag met duurzaam vernieuwen” hebben vastgesteld;
Overwegende dat Gedeputeerde Staten de Beleidsregel stedelijke vernieuwing provincie Noord-Brabant 2007 wensen te wijzigen in overeenstemming met het nieuwe beleidskader en vanwege de omvang van deze wijziging een nieuwe integrale regeling wensen vast te stellen;
In deze regeling wordt verstaan onder:
gebiedsontwikkelingsproject: ruimtelijk project waar meerdere partners bij betrokken zijn, met een meervoudige opgave, waarbij in een afgebakend gebied verschillende functies aan verbetering of verandering toe zijn en waar planning en met name uitvoering door samenwerking van overheid, markt en samenleving tot stand wordt gebracht;
Voorzover noodzakelijk en adequaat in relatie tot het doel, komen de volgende daadwerkelijk gerealiseerde kosten uit de projectexploitatie voor subsidie in aanmerking:
Gedeputeerde Staten stellen het subsidieplafond voor de activiteiten, bedoeld in artikel 3, onder a en b, voor de periode 14 oktober 2010 tot en met 31 december 2014 vast op € 6.616.919 in totaal.
Artikel 13 Verplichtingen van de subsidieontvanger
Aan de subsidieontvanger worden in ieder geval de volgende verplichtingen opgelegd:
Voor aanvragen, waarop op de datum van inwerkingtreding van deze regeling nog geen subsidievaststelling heeft plaatsgevonden, blijft de regeling, genoemd in artikel 15, zijn gelding behouden.
’s-Hertogenbosch, 5 oktober 2010
Gedeputeerde Staten voornoemd,
de voorzitter de secretaris
prof. dr. W.B.H.J. van de Donk drs. W.G.H.M. Rutten
Bijlage 1 Digitaal aanvraagformulier
De subsidie kan digitaal worden aangevraagd met behulp van het aanvraagformulier. Dit aanvraagformulier is bereikbaar op de website van de provincie Noord-Brabant.
1. Vraagt u aan namens een gemeente? a. Ja b. Nee (u komt niet in aanmerking) 2. Ligt het project in het bestaand stedelijke gebied (bebouwde kom)? a. Ja b. Nee (u komt niet in aanmerking) 3. Betreft het een project gericht op herstructurering of transformatie door middel van gebiedsontwikkeling? (zie subsidieregeling voor definities) a. Ja b. Nee (u komt niet in aanmerking) 4. Komt het project voort uit of wordt het onderbouwd met een integrale leefbaarheids- en ontwikkelingsvisie? a. Ja b. Nee (u komt niet in aanmerking) 5. Aan welke criteria voor duurzaamheid voldoet het project? a. Energiehuishouding b. Milieu c. Gezondheid d. Gebruikskwaliteit e. Toekomstbestendig bouwen (bij minder dan drie criteria komt u niet in aanmerking) 6. Zijn er naast uw gemeente nog andere ontwikkelende partijen? a. Ja b. Nee (u komt niet in aanmerking) 6a: Is met de ontwikkelende partijen een samenwerkingsovereenkomst gesloten? c. Ja d. Nee (u komt niet in aanmerking) 7. Heeft het project een sluitende begroting (met inbegrip van de gevraagde ISV3subsidie)? a. Ja b. Nee (u komt niet in aanmerking) 8. Kan de uitvoering van het project volgens de planning starten voor 1-1-2015? a. Ja b. Nee (u komt niet in aanmerking) 9. Is er in het project sprake van de verplaatsing van een milieuhinderlijk bedrijf van milieuhindercatergorie 3 of hoger? a. Ja b. Nee
10a. Naam project:…………………………… (verplicht) 10b. doel (verplicht) 10c gewenst resultaat /het te realiseren programma) (verplicht) ………………………………………………………………………………… 10d. beschrijving van de verdeling van werkzaamheden in het project tussen gemeente en andere partijen (verplicht) ………………………………………………………………………………… (Bijlage: gemeentelijk projectplan en kaart met situering project)
Indien ja bij vraag 9: 11a. Naam milieuhinderlijk(e) bedrijf(ven) dat/die wordt(en) verplaatst:……………………… 11.b Locatie(s) te verplaatsen milieuhinderlijk bedrijf ………………………………
12a. Beschrijving van de (bovenwettelijke of innovatieve) maatregelen op het gebied van duurzaamheid die in het project worden gerealiseerd tav: (velden afhankelijk van antwoord vraag 5) a. Energiehuishouding:…………………………………. b. Milieu:………………………………………… …….. c. Gezondheid:…………………………………………. d. Gebruikskwaliteit:……………………………………. e. Toekomstbestendig bouwen:………………………… (Hier een onderbouwing geven hoe aan de criteria wordt voldaan, met behulp van daartoe ontwikkelde reken- en meetmethoden, indicatoren en keurmerken zoals GPR gebouw, BREEAM, de Toolkit duurzame woningbouw II, EPC, enz. Ook vermelden of de maatregelen betrekking hebben op het hele project of een deel –en welk deel- van het project)
12b: Indien en voor zover van toepassing ter onderbouwing bijlagen meesturen, bijvoorbeeld afspraken met de ontwikkelende partijen over de te nemen maatregelen.
13a. Naam leefbaarheids- en ontwikkelingsvisie waar dit project uit voortkomt of door wordt onderbouwd:…………………… (verplicht) 13b.Het project is te vinden op blz. ….. van deze visie of past binnen deze visie omdat………………………………………………………………………… (Bijlage: leefbaarheids- en ontwikkelingsvisie)
Indien ja bij vraag 6: 14. De ontwikkelende partijen die bijdragen aan dit project zijn: ……………………………………………………………………………………………………. (Bijlage toevoegen: samenwerkingsovereenkomst)
15a. Totale projectkosten €……(verplicht) 15b. Gemeentelijke bijdrage aan het project: €……(verplicht) 15c. Gevraagde ISV3 subsidie: €…….(verplicht) 15d. Heeft uw gemeente eerder voor dit project ISV subsidie ontvangen? a. Ja: briefkenmerk: …………………. b. Nee 15e. Is er voor het project nog andere subsidie aangevraagd bij de provincie of bij andere organisaties/instellingen? a. Ja: welke (iedere subsidie in een apart veld laten weergeven met daarin naam subsidieregeling, verstrekkene organisatie, subsidiebedrag, en projectonderdeel waar subsidie betrekking op heeft. Indien het een provinciale subsidie betreft, vragen om briefkenmerk. b. Nee Bijlage: projectbegroting: met kostenverdeling en risicoverdeling over partijen, duidelijk aangeven welk deel van de kosten door (provinciale) subsidies wordt gedekt en welk deel door de gemeente wordt bijgedragen.
16a. De uitvoering van het project kan starten (volgens de planning) in ….(maand) ….(jaar) (verplicht) 16b. Het project wordt afgerond (volgend de planning) in….(maand) ….(jaar) (verplicht) (Bijlage: planning)
Gemeente: (verplicht) Adres: (verplicht) Rekeningnummer: (verplicht) Ten name van: (verplicht)
Gegevens contactpersoon bij gemeente: Naam: (verplicht) Functie: Afdeling: Telefoonnummer: (verplicht) Email: (verplicht)
U stuurt bijlagen per post (aanvinken wat van toepassing is) U stuurt de bijlagen per mail (aanvinken wat van toepassing is)
Bijlagen uploaden: 1. projectplan (verplicht) 2. samenwerkingsovereenkomst (verplicht als er naast de gemeente een andere ontwikkelaar is) 3. integrale leefbaarheidvisie (verplicht, mag ook verwijzing naar website gemeente opnemen – dan wel aangeven waar op de website het document is te vinden) 4. begroting van het project (indien niet in projectplan) 5. planning van het project (indien niet in projectplan) 6. kaart met situering project (schaal?) (verplicht) 7. verklaring De Minimis-steun (indien van toepassing) 8. overige bijlagen.