Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Regio Gooi en Vechtstreek

Overlegorgaan, CMT, reglement vergaderingen Centraal Managementteam

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieRegio Gooi en Vechtstreek
Officiële naam regelingOverlegorgaan, CMT, reglement vergaderingen Centraal Managementteam
CiteertitelOverlegorgaan, CMT, reglement vergaderingen Centraal Managementteam
Vastgesteld doordagelijks bestuur
Onderwerppersoneel en organisatie
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

13-04-201208-01-2013Onbekend

13-04-2012

Onbekend

04-07-201113-04-2012Onbekend

04-07-2011

Onbekend

13-05-201104-07-2011Onbekend

13-05-2011

Onbekend

21-04-201113-05-2011Onbekend

21-04-2011

Onbekend

Tekst van de regeling

Overlegorgaan, CMT, reglement vergaderingen Centraal Managementteam

Reglement vergaderingen Centraal Managementteam (CMT)

Voor de vergaderingen van het Centraal Managementteam (CMT) wordt jaarlijks een rooster opgesteld waarbij rekening wordt gehouden dat de vergaderingen plaats vinden op de dag waarop het dagelijks bestuur vergadert (in de regel is dat op de donderdag).

Tenzij en om zwaarwegende redenen de voorzitter anders beslist, vinden alle geplande vergaderingen doorgang.

Het CMT bestaat uit de directeuren, voorgezeten door de algemeen directeur/secretaris.

De directeur wordt bij afwezigheid vervangen door een door de directeur aangewezen waarnemer.

Bij afwezigheid van de algemeen directeur/secretaris wordt hij vervangen door de eerste dan wel, bij diens afwezigheid, tweede waarnemer, die tevens het voorzitterschap op zich neemt.

De op de agenda te plaatsen onderwerpen worden door de adviseurs van het CMT (manager P&O, manager IGB, manager financiën, manager ICT en manager DIV van de AD) of het managementteam van de desbetreffende diensten, dan wel door de directeuren aangeleverd aan het bestuurssecretariaat.

Het bestuurssecretariaat zorgt tijdig voor vermenigvuldiging en verspreiding van en verstrekt (zo nodig) informatie over de aangeleverde stukken ten behoeve van de vergadering.

Indien nodig of wenselijk wordt de desbetreffende steller van stukken uitgenodigd voor nadere uitleg.

Het CMT heeft beslissingsbevoegdheid over zaken welke niet aan het dagelijks bestuur ter besluitvorming behoeven te worden voorgelegd.

Zo nodig vindt overleg plaats met de voorzitter van de Centrale Ondernemingsraad (COR).

In de vergaderingen van de managementteams vindt terugkoppeling plaats vanuit het CMT en vervolgens wordt de verslaglegging verspreid via de Binnenband (intranet).

Nummer: 11.0002778 Versie: 1.0Vastgesteld door het CMT 10 maart 2011

Ondertekening