Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Putten

Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens Bijlagen

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Putten
Officiële naam regelingVerordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens Bijlagen
CiteertitelVerordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens Bijlagen
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

art. 2, 4, 5, 6, 7 en 8 van Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

14-02-201331-10-2013Bijlagen 1 t/m 5

08-02-2013

Puttens Weekblad 13-02-2013

295714, 296983, 297213, 297294, 297681
06-04-201114-02-2013Bijlage 2

22-03-2011

Puttens Weekblad 06-04-2011

216349
28-10-200906-04-2011Nieuwe bijlagen bij verordening

21-10-2009

Puttens Weekblad 28-10-2009

166769 166787 166831 166832 169257

Tekst van de regeling

Intitulé

Bijlagen bij de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens Vastgesteld bij besluit van het college van burgemeester en wethouders van 21 oktober 2009 nrs. 166769, 166787, 166831, 166832 en 169257, gewijzigd bij besluit van B. en W. van 22 maart 2011 nrs. 216349 en 216353 (1e) en 8 februari 2013 nrs. 295714, 296983, 297213, 297294, 297681 (2e),

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Putten;

 

gelet op het bepaalde in artikel 5 van de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;

 

b e s l u i t:

 

vast te stellen de 1e wijziging van de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens:

 

Enig-artikel

Bijlage 1 Verbanden met andere gemeentelijke registraties

Behorende bij de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

 

Verbanden met andere gemeentelijke registraties

De gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens van de gemeente Putten is gekoppeld aan het Basisregistratie Systeem Civision Makelaar Gegevens (CMG)

De volgende afdelingen hebben toegang tot de basisadministratie waarbij alleen gegevens verstrekt worden die noodzakelijk zijn voor de aan hen opgedragen taak:

  • -

    Afdeling Financiën

Voor: Gemeentelijke belastingen en heffingen en voor de bijhouding van het gegevensbestand voor de Wet waardering onroerende zaken.

Beheerder is het hoofd afdeling Financiën.

 

  • -

    Afdeling Samenleving

Voor: de uitvoering van de Wmo en de Wwb en het uitvoeren van taken voor de leerplicht en het leerlingenvervoer.

Beheerder is het hoofd afdeling Samenleving.

 

  • -

    Afdeling Interne Zaken

Voor: het registreren van inkomende en uitgaande documenten.

Beheerder is het hoofd afdeling Interne Zaken.

 

  • -

    Afdeling Bestuur, Personeel, Organisatie en Burgerzaken

Voor: de bijhouding van de Begraafplaatsadministratie en het invullen van formulieren met behulp van DigiD die op de website beschikbaar worden gesteld.

Beheerder is het hoofd afdeling Bestuur, Personeel, Organisatie en Burgerzaken.

 

  • -

    Afdeling Bouwen, Ruimtelijke ordening en Milieu

Voor: het registreren van vergunningen op het gebied van bouwen en milieu, het registreren van meldingen en het verrichten van werkzaamheden in het kader van handhaving.

Beheerder is het hoofd afdeling Bouwen, Ruimtelijke ordening en Milieu.

Bijlage 2 Lijst van binnengemeentelijke afnemers met een raadpleegmogelijkheid

Behorende bij de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

 

Lijst van binnengemeentelijke afnemers met een raadpleegmogelijkheid

 

De medewerkers van de volgende organisatieonderdelen hebben toegang tot de gegevens in de basisadministratie.

De toegang wordt als volgt geregeld:

door inzage/raadpleging via Basis Registratie Systeem Civision Makelaar Gegevens (CMG/CML)

of,

rechtstreekse inzage/raadpleging door het softwarepakket Cipers/GidaB

Organisatie onderdeelWettelijk kaderGegevensset
Alle afdelingen Voor zover nodig voor de taken genoemd in de naast liggende kolomDe volgende wettelijke taken: Gemeentelijke belastingen Afvalstoffenheffing WOZ Gemeentelijke opsporingsambtenaren BOA Uitkeringen werk en bijstand Winkeltijden Drank- en horecabedrijf Kansspelen Huisvesting Omgevingsvergunning (Wabo) Algemene plaatselijke verordening (Apv) Wmo Invalidenparkeerkaart Bijzondere opnemingen psychiatrische ziekenhuizen Grafrechten Rampenbestrijding Gevonden voorwerpen Volmachtverlening Kieswet Naturalisatie Sociale werkvoorziening Leerplicht (ouders) Dispensatie niet openbare archiefstukken Naamswijziging Pensioenen raadsleden en wethouders Wachtgelden gemeentepersoneel GBA Burgerlijke StandBurgerservicenummer en verder alle gegevens die relevant zijn voor de uitvoering van de desbetreffende taak. Bewaking daarvan vindt plaats door toekenning van een aurorisatie op medewerkersniveau

De navolgende organisatieonderdelen hebben toegang tot de basisregistratie personen voor uitsluitend de binnengemeentelijke personen

Organisatie onderdeelWettelijk kader/takenGegevensset
Afdeling BPOB Cluster Burgerzaken (rechtstreeks in GBA) Cluster Bestuur (via CMG) Cluster Personeel en Organisatie (via CMG) fdeling Samenleving (via CMG) Afdeling Bouwen, Ruimtelijke ordening en Milieu (via CMG) Afdeling Financiën (via CMG) Afdeling Interne Zaken (via CMG) Wet justitiële documentatie, Paspoortwet en Regelgeving Rijbewijzen, Wet op de Lijkbezorging Begraafplaatsadministratie   Juiste tenaamstelling voor publiceren van persberichten, behandeling bezwaren, beroepen en andere juridische procedures, uitvoering van taken in verband met het permanent bewonen van recreatieparken en ten behoeve van de voorbereiding voor Koninklijke Onderscheiding Voor het bijhouden van de Personeelsadministratie en voor het controleren van de gegevens in de Basisregistratie Gebouwen en adressen Voor de uitvoering van de Wet Inburgering Voor handhavingsprocedures, bouwvergunningsprocedures en bezwaarprocedures en voor het opmaken van contracten ten behoeve van grondaankoop Voor het voeren van de debiteuren en crediteuren administratie Voor het actueel houden van het documentair informatiesysteem Alle gegevens van de persoonslijst en verwijsgegevens Persoonsgegevens, burgerlijke staat gegevens, verwijsgegevens, gezinssamenstelling, kindgegevens, oudergegevens, adresgegevens Persoonsgegevens, burgerlijke staat gegevens, adresgegevens  Persoonsgegevens, burgerlijke staat gegevens, Verwijsgegevens, gezinssamenstelling, Verblijfstitelgegevens, kindgegevens, nationaliteitsgegevens, oudergegevens, adresgegevens Persoonsgegevens, burgerlijke staat gegevens, verwijsgegevens, adresgegevens Persoonsgegevens, verwijsgegevens, adresgegevens Persoonsgegevens, burgerlijke staat gegevens, gezinssamenstelling, verblijfsadressen

De verantwoordelijke (= het college van B en W) kan, indien noodzakelijk, nadere aanwijzingen geven met betrekking tot beveiliging en ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer.

Bijlage 3 Lijst van binnengemeentelijke afnemers waar systematisch gegevens aan worden verstrekt uit de GBA

Behorende bij de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

 

Lijst van binnengemeentelijke afnemers waar systematisch gegevens aan worden verstrekt uit de GBA

WieWaarvoorGegevensset
Burgemeester Afdeling Samenleving Afdeling Financiën Openbare WerkenVoor het uitoefenen van zijn taak Voor de uitvoering van de Wmo Voor de uitvoering van heffingen en de uitvoering van deurwaarderstaken Voor het uitoefenen van de taak als begraafplaatsbeheerderPersoonsgegevens Overlijdensgegevens Huwelijksgegevens Persoonsgegevens bij: Overlijden Persoonsgegevens bij: Geboorten Binnenverhuizing Vestiging Overlijden Emigratie Vertrek Persoonsgegevens bij: Overlijden

Bijlage 4 Overige verstrekkingen en de gegevens die kunnen worden verstrekt

Behorende bij de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

 

Overige verstrekkingen en de gegevens die kunnen worden verstrekt

 

Lijst van vrije derden waaraan gegevens worden verstrekt.

WieWaarvoorGegevensset
Woningstichting Putten Instellingen/organisaties ten behoeve van: Maatschappelijke dienstverlening Algemene/geestelijke gezondheidszorg Kinderopvang Jeugdwelzijnswerk Ouderenzorg Gehandicaptenzorg Werkvoorziening Pensioenfondsen Voor de bijhouding van de huurdersadministratie en de woningtoewijzing Voor de aan deze organisaties opgedragen taken Voor de aan deze organisaties opgedragen taken Maximaal de gegevens genoemd in art. 100 lid 2 van de Wet GBA Maximaal de gegevens genoemd in art. 100 lid 2 van de Wet GBA Maximaal de gegevens genoemd in art. 100 lid 2 van de Wet GBA

Mutatiegegevens (maximaal de gegevens genoemd in artikel 100, lid 2 van de Wet GBA) worden verstrekt aan:

WieWaarvoorGegevensset
Stichting Welzijn Putten Ziekenhuis St. Jansdal en Meander ZiekenhuisVoor het welzijnswerk onder inwoners van Putten van 75 jaar en ouder Voor de bijhouding van patiëntengegevensMutatie gegevens van overlijden, vestiging, binnenverhuizing, vertrek en emigratie Mutaties van overlijden

Bijlage 5 Terugmelding op andere dan de authentieke gegevens is de GBA

Aan binnengemeentelijke afnemers worden naast authentieke gegevens ook andere dan authentieke gegevens verstrekt.

In deze bijlage is een overzicht opgenomen van de binnengemeentelijke afnemers die een terugmelding doen op andere dan de authentieke gegevens in de GBA, waarbij is aangegeven welke gegevens dit betreft.

Organisatie onderdeelTakenGegevensset
Afdeling FinanciënHeffingen/WaarderenA-nummer Adreshistorie Onderzoeksgegevens Burgerlijke staat gegevens Gegevens gezinshoofd
Afdeling SamenlevingWmo/Wwb/LeerplichtA-nummer Adreshistorie Onderzoeksgegevens Burgerlijke staat gegevens Rijkscode nationaliteit
BPOBBegraafplaatsadministratieA-nummer Adreshistorie Onderzoeksgegevens Burgerlijke staat gegevens
BRMVergunningen/HandhavingA-nummer Adreshistorie