Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Putten

Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens Bijlagen

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Putten
Officiële naam regelingVerordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens Bijlagen
CiteertitelVerordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens Bijlagen
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

artikel 5 van Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

28-10-200906-04-2011Nieuwe bijlagen bij verordening

21-10-2009

Puttens Weekblad 28-10-2009

166769 166787 166831 166832 169257

Tekst van de regeling

Intitulé

Bijlagen bij de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens Vastgesteld bij besluit van het college van burgemeester en wethouders van 21 oktober 2009, nrs. 166769, 166787, 166831, 166832 en 169257

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Putten;

 

gelet op het bepaalde in artikel 2, 5, 6, 7 en 8 van de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;

 

b e s l u i t:

 

vast te stellen:

Enig-artikel

Bijlage 1 Verbanden met andere gemeentelijke registraties

De gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens van de gemeente Putten is gekoppeld aan het Basis Registratie Systeem (BRS).

Hieronder wordt aangegeven welke registraties aan de basisregistratie zijn gekoppeld, waarvoor de gegevens worden gekoppeld en welke gegevens verstrekt worden.

 

Aan de afdeling Financiën worden de hieronder genoemde gegevens verstrekt:

  • -            A-nummer.

  • -            Burgerservicenummer.

  • -            Voornamen.

  • -            Geslachtsnaam.

  • -            Geboortedatum.

  • -            Geboorteplaats.

  • -            Geslachtsaanduiding.

  • -            Aanduiding naamgebruik.

  • -            Datum overlijden.

  • -            Plaats overlijden.

  • -            Gemeente van inschrijving.

  • -            Datum aanvang adreshouding.

  • -            Adres.

 

De verstrekte gegevens worden gebruikt voor:

  • Gemeentelijke belastingen en heffingen.

  • Bijhouding van het gegevensbestand voor de Wet waardering onroerende zaken.

 

Beheerder:

Hoofd afdeling Financiën

Aan de afdeling Samenleving worden de hieronder genoemde gegevens verstrekt:

  • -            A-nummer.

  • -            Burgerservicenummer.

  • -            Voornamen.

  • -            Geslachtsnaam.

  • -            Geboortedatum.

  • -            Geboorteplaats.

  • -            Geslachtsaanduiding.

  • -            Aanduiding naamgebruik.

  • -            Nationaliteit.

  • -            Datum overlijden.

  • -            Plaats overlijden.

  • -            Gemeente van inschrijving.

  • -            Datum aanvang adreshouding.

  • -            Adres.

  • -            Voornamen en Geslachtsnaam ouders.

  • -            Geboortedatum en Geboorteplaats ouders.

  • -            Geslacht ouders.

 

De verstrekte gegevens worden gebruikt voor:

  • De uitvoering van de WMO en de WWB en het uitvoeren van taken voor de leerplicht en het leerlingenvervoer.

 

Beheerder:

Hoofd afdeling Samenleving

 

Aan de afdeling Interne zaken worden de hieronder genoemde gegevens verstrekt:

  • -            Burgerservicenummer.

  • -            Voornamen.

  • -            Geslachtsnaam.

  • -            Geboortedatum.

  • -            Geslachtsaanduiding.

  • -            Aanduiding naamgebruik.

  • -            Adres.

  • -            Overlijden.

 

De verstrekte gegevens worden gebruikt voor:

  • Het registreren van inkomende en uitgaande documenten.

  • Beheerder:

    Hoofd afdeling Interne Zaken

     

    Aan de afdeling Bestuur, Personeel, Organisatie en Burgerzaken worden de hieronder genoemde gegevens verstrekt:

    • -            Burgerservicenummer.

    • -            Voornamen.

    • -            Geslachtsnaam.

    • -            Geboortedatum.

    • -            Adres.

      De verstrekte gegevens worden gebruikt voor:

    • Het invullen van formulieren met behulp van Digid die op de website beschikbaar worden gesteld.

     

    Beheerder:

    Hoofd afdeling Bestuur, Personeel, Organisatie en Burgerzaken

     

    Aan de afdeling Bestuur, Personeel, Organisatie en Burgerzaken, cluster Burgerzaken, worden de hieronder genoemde gegevens verstrekt:

    • -            Burgerservicenummer.

    • -            Voornamen.

    • -            Geslachtsnaam.

    • -            Geboortedatum.

    • -            Geboorteplaats.

    • -            Geslachtsaanduiding.

    • -            Overlijdensdatum.

    • -            Overlijdensplaats.

    • -            Aanduiding naamgebruik.

    • -            Adres.

     

    De verstrekte gegevens worden gebruikt voor:

    • Bijhouding van de Begraafplaatsadministratie.

     

    Beheerder:

    Hoofd afdeling Bestuur, Personeel, Organisatie en Burgerzaken

     

    Aan de afdeling Bouwen, Ruimtelijke Ordening en Milieu worden de hieronder genoemde gegevens verstrekt:

    • -            A-nummer.

    • -            Burgerservicenummer.

      -            Voornamen.

      -            Geslachtsnaam.

      -            Geboortedatum.

      -            Geslachtsaanduiding.

      -            Adres.

      -            Overlijdensdatum.

       

      De verstrekte gegevens worden gebruikt voor:

      • Het registreren van vergunningen op het gebied van bouwen en milieu.

      • Het registreren van meldingen.

      • Het verrichten van werkzaamheden in het kader van handhaving.

       

      Beheerder:

      Hoofd afdeling Bouwen, Ruimtelijke Ordening en Milieu

Bijlage 2 Rechtstreekse toegang tot de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

Voor binnengemeentelijke afnemers is het voor de vervulling van hun taken van essentieel belang dat de GBA kan worden geraadpleegd. Omdat het niet geoorloofd is om alle geregistreerde gegevens in de GBA te kunnen raadplegen, is het afhankelijk van de uit te voeren taak welke GBA-gegevens wél geraadpleegd kunnen worden.

 

Omschrijving van de te raadplegen gegevens:

 

A            Aantekeningen (aangehaakte gegevens).

B            Burgerlijke  staat (huwelijksgegevens).

C            Diacrieten (tekens boven, onder of door letters).

D            Verwijsgegevens (gegevens omtrent vertrek naar andere Nederlandse gemeente).

E            Afnemersindicaties.

G            Gezinssamenstelling (namen en geboortegegevens van leden van het gezin).

H            Historische gegevens (historische naam of adresgegevens).

I              Geïdentificeerde personen (personen die voldoen aan het identificatiecriterium).

J             Verblijfstitel (gegevens met betrekking tot verblijfstitels).

K            Kindgegevens (namen en geboortegegevens van eigen en stiefkinderen).

L             Nationaliteiten (nationaliteitsgegevens).

N            Gerelateerden (namen en geboortegegevens van ouders, (ex)partners, eigen en stiefkinderen).

O            Oudergegevens (namen en geboortegegevens van eigen en stiefouders).

P            Persoonsgegevens (naam, adres en woonplaatsgegevens).

Q            Hoofdbewoners (namen en geboortegegevens van hoofdbewoners van panden).

R            Reisdocumenten (reisdocumentengegevens).

S            Persoonslijst en protocolgegevens (alle gegevens voorkomende op een persoonslijst en gegevens omtrent verstrekte informatie en bewerking van gegevens).

T             Gezagsverhouding (gegevens omtrent het gezag over minderjarigen en meerderjarigen).

U            Woningregister (namen en geboortegegevens van huidige en vorige bewoners).

V            Verblijfsadressen (actuele en historische adresgegevens).

X            Proceduregegevens (onderzoekgegevens en gegevens omtrent de onjuistheid van gegevens).

  • Afdelingen

    Te raadplegen functies

  •  

    A

    B

    C

    D

    E

    G

    H

    I

    J

    K

    L

    N

    O

    P

    Q

    R

    S

    T

    U

    V

    X

    Cluster Burgerzaken

    X

    X

    X

    X

    X

    X

    X

    X

    X

    X

    X

    X

    X

    X

    X

    X

    X

    X

    X

    X

    X

    SAM

    .

    X

    .

    X

    .

    X

    X

    X

    X

    X

    X

    X

    X

    X

    X

    .

    .

    .

    X

    X

    .

    BROM

    .

    X

    .

    X

    .

    .

    .

    X

    .

    .

    .

    .

    .

    X

    X

    .

    .

    .

    X

    X

    .

    OW

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    X

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    FIN

    .

    X

    X

    X

    .

    X

    X

    X

    .

    X

    X

    X

    X

    X

    X

    .

    .

    .

    X

    X

    .

    Cluster Bestuur

    .

    X

    X

    X

    .

    X

    X

    X

    .

    X

    .

    X

    X

    X

    X

    .

    .

    .

    X

    X

    .

    Cluster P&O

    .

    .

    .

    X

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    X

    X

    .

    .

    .

    X

    X

    .

    IZ

    .

    X

    .

    .

    .

    X

    X

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    X

    .

    .

    .

    .

    X

    X

    .

  •  

De binnengemeentelijke afnemers hebben toegang tot bovengenoemde gegevens ten behoeve van:

  • -

    Samenleving:

    voor de uitvoering van de WMO en WWB, Huisvestingsadministratie, Leerplichtadministratie en voor het traject Inbeurgering en voor de WVG.

  • -

    Bouwen, Ruimtelijke ordening en Milieu:

    voor handhavingsprocedures, bouwvergunningsprocedures en bezwaarprocedures, voor het opmaken van contracten ten behoeve van grondaankoop en het uitvoeren van werkzaamheden voor huisvesting.

  • -

    Openbare Werken:

    voor de uitvoering van Algemene verkeersdoeleinden en ontheffingen en de correspondentie bij klachtenafhandelingen.

  • -

    Financiën:

    voor het uitvoeren van de WOZ, voor het verrichten van binnen hun bevoegdheid vallende opsporingswerkzaamheden, het innen van gemeentelijke belastingen en heffingen en voor het voeren van de debiteuren en crediteuren administratie.

  • -

    Cluster Personeel en Organisatie, afdeling Bestuur, Personeel, Organisatie en Burgerzaken:

    voor het bijhouden van de Personeelsadministratie en voor het controleren van de gegevens in de Basisregistratie Gebouwen en adressen.

  • -

    Interne Zaken:

    voor het actueel houden van het documentair informatiesysteem.

Bijlage 3 Systematische verstrekking aan binnengemeentelijke afnemers

Voor binnengemeentelijke afnemers, die niet via het BRS-systeem of via inzage in de GBA gegevens verstrekt krijgen, is het voor de vervulling van hun taken noodzakelijk dat zij systematisch gegevens verstrekt krijgen uit de gemeentelijke basisadministratie.

 

De volgende gegevens/mutaties kunnen worden verstrekt:

 

1. Geboorten11. Overlijden
2. Huwelijken/gereg. partnerschappen12. Huwelijksontbindingen
3. Binnenverhuizingen13. Emigraties
4. Vestigingen14. Voornamen
5. Geslachtsnaam15. Reisdocumenten
6. Nationaliteiten16. Afnemersindicaties
7. Erkenningen17. Adopties
8. Ontkenningen18. Gezagsverhoudingen
9. Kindgegevens19. Vertrekken
10. Verblijfstitel20. Vernamingen/vernummeringen

Mutaties/Selecties

AfdelingenGegevens omschrijvingen
 1234567891011121314151617181920
Burgemeester          X         
SAM          X         
FINX XX      X X     X 
OW          X         

Systematische gegevens worden verstrekt aan de binnengemeentelijke afnemers ten behoeve van:

  • 1.      De burgemeester:

       Voor het uitoefenen van zijn taak.

  • 2.      Samenleving:

       Voor de uitvoering van de WMO.

  • 3.      Financiën:

       Voor de uitvoering van heffingen en de uitvoering van deurwaarderstaken.

  • 4.      Openbare Werken:

       Voor het uitoefenen van de taak als begraafplaatsbeheerder.

Bijlage 4 Overige verstrekking en de gegevens die kunnen worden verstrekt

Aan vrije derden kunnen ingevolge artikel 100 van de Wet GBA gegevens worden verstrekt aan:

° Woningstichting Putten

Ten behoeve van de bijhouding van de huurdersadministratie en de woningtoewijzing.

° Instellingen/organisaties ten behoeve van:

  • -

    Maatschappelijke dienstverlening

  • -

    Algemene/geestelijke gezondheidszorg

  • -

    Kinderopvang

  • -

    Jeugdwelzijnswerk

  • -

    Ouderenzorg

  • -

    Gehandicaptenzorg

  • -

    Werkvoorziening

Voor de aan deze organisaties opgedragen taken.

° Scholen voor voortgezet onderwijs

Voor het opvragen van een uittreksel GBA van de examenkandidaat

Maximaal te verstrekken gegevens

Algemene en verwijsgegevens over de naam, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het adres, de gemeente van inschrijving, de geboortedatum en de datum van overlijden.

Mutatiegegevens worden verstrekt aan:

° Stichting Welzijn Ouderen Putten

Voor:

het welzijnswerk onder inwoners van Putten van 75 jaar en ouder.

Te verstrekken gegevens:

mutaties van overlijden, vestiging, binnenverhuizing, vertrek en emigratie van inwoners van 75 jaar en ouder.

° Woningstichting Putten

Voor:

Het actueel houden van het huurdersbestand en het bestand voor woningzoekenden.

Het informeren aan de achterblijvende huurder of deze in aanmerking komt voor huurtoeslag.

Te verstrekken gegevens:

Mutaties van overlijden

° Ziekenhuis St. Jansdal

Voor:

De bijhouding van patiëntengegevens.

Te vertrekken gegevens:

Mutaties van overlijden

° Meander Medisch Centrum

Voor:

De bijhouding van patiëntengegevens.

Te verstrekken gegevens:

Mutaties van overlijden

Bijlage 5 Terugmelding op andere dan de authentieke gegevens is de GBA

Aan binnengemeentelijke afnemers worden naast authentieke gegevens ook andere dan authentieke gegevens verstrekt.

In deze bijlage is een overzicht opgenomen van de binnengemeentelijke afnemers die een terugmelding doen op andere dan de authentieke gegevens in de GBA, waarbij is aangegeven welke gegevens dit betreft.

AfdelingGegevenDoel
FINA-nummerHeffingen/Waarderen
SAMA-nummerWmo/Wwb/Leerplicht
BRMA-nummerVergunningen/Handhaving
BPOBA-nummerBegraafplaatsadministratie

 

  • .