Organisatie | Purmerend |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Procedureregeling organieke functiebeschrijving en -waardering voor de gemeente Purmerend |
Citeertitel | Procedureregeling organieke functiebeschrijving en -waardering Purmerend 2006 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Overig - Personeel |
Geen
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
22-10-2006 | 01-01-2004 | 01-01-2020 | Nieuwe regeling | 25-09-2006 Intranet 19-10-06 | 417155 |
Procedureregeling organieke functiebeschrijving en -waardering voor de gemeente Purmerend
In deze regeling wordt verstaan onder:
Algemene functiebeschrijving: De beschrijving voor een functiegroep, logisch voortvloeiend uit de organisatiestructuur en verdeling van taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden binnen de gemeente. De algemene functiebeschrijving is een weergave van aard, karakter, niveau en complexiteit van taken;
Unieke functiebeschrijving: De beschrijving voor één of een beperkt aantal nader te benoemen functies of onderdeel van een functie, logisch voortvloeiend uit de organisatiestructuur en verdeling van taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden binnen de gemeente. De unieke functiebeschrijving is een weergave van aard, karakter, niveau en complexiteit van taken;
Artikel 2 Opstelling functiebeschrijvingen
De gemeentesecretaris, of in zijn opdracht een lid van het DT of een externe deskundige in opdracht van burgemeester en wethouders, stelt of stellen per functiegroep een algemene dan wel unieke functiebeschrijving op. Een unieke functiebeschrijving kan ook voor een beperkt aantal functies, een onderdeel van een functie of als aanvulling op een algemene functiebeschrijving worden opgesteld.
Artikel 3 Wijziging algemene en unieke functiebeschrijvingen
Nieuwe algemene of unieke functiebeschrijvingen worden in ieder geval gemaakt bij wijziging van de structuur, taken of doelstellingen van de organisatie voor zover de bestaande functiebeschrijvingen ontoereikend of onvolledig zijn. Door de gemeentesecretaris zal, in overleg met het DT, jaarlijks worden bezien in hoeverre de noodzaak tot herbeschrijving aanwezig is.
Artikel 4 De functiewaardering
In opdracht van burgemeester en wethouders zal door de functiewaarderingsdeskundige aan de hand van de methode RATO® worden voorzien in een analyse en waardering van alle vastgestelde algemene en unieke functiebeschrijvingen. Deze analyse en waardering zal resulteren in een waarderingsadvies dat, aan de toetsingscommissie als bedoeld in artikel 5, beschikbaar wordt gesteld.
Artikel 5 De toetsingscommissie
De toetsingscommissie toetst het waarderingsadvies op samenhang en opbouw en adviseert burgemeester en wethouders. Het staat de toetsingscommissie vrij bij de behandeling van het waarderingsadvies informanten te raadplegen. De commissie krijgt alle informatie die zij nodig acht om haar werkzaamheden naar behoren te kunnen verrichten.
Artikel 6 Vaststelling functiebeschrijvingen, functiewaardering en conversietabel
Vaststelling van de bijlagen 1 en 2 vindt voor de eerste maal plaats gelijktijdig met de vaststelling van deze Procedureregeling. Wanneer het in artikel 3 gestelde wijziging van bijlage 1 en/of 2 noodzakelijk maakt, kan een bijlage afzonderlijk gewijzigd worden met inachtneming van de in het eerste en tweede lid genoemde procedure.
Artikel 7 Inpassing, bezwaar en beroep
De algemeen directeur maakt schriftelijk aan de ambtenaar het voornemen bekend tot inpassing in de functie, welke is beschreven en ten aanzien waarvan de toepasselijke salarisschaal is vastgesteld bij algemeen verbindend voorschrift als bedoeld in artikel 6. De betrokken ambtenaar wordt in de gelegenheid gesteld zijn bedenkingen naar aanleiding van de voorgenomen inpassing kenbaar te maken, als bedoeld in artikel 4:8 Algemene wet bestuursrecht. De termijn voor het kenbaar maken van de bedenkingen bedraagt twee weken. De bedenkingen worden zoveel mogelijk schriftelijk kenbaar gemaakt aan de algemeen directeur.
Artikel 8 Overgangs- en slotbepalingen
Deze regeling, welke kan worden aangehaald als Procedureregeling organieke functiebeschrijving en -waardering Purmerend 2006, treedt in werking op de derde dag na publicatie dezes, werkt terug tot en met 1 januari 2004 en vervangt de Procedureregeling organieke functiebeschrijving en -waardering gemeente Purmerend.
De Regeling functiewaardering 1989 zoals die luidde voor zijn intrekking, blijft van toepassing ten aanzien van de ambtenaar die bezwaar heeft gemaakt tegen een besluit inzake functiebeschrijving en/of -waardering, daterend van voor de inwerkingtreding van de Procedureregeling organieke functiebeschrijving en -waardering Purmerend 2006.