Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Purmerend

Inconveniëntenregeling

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatiePurmerend
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingInconveniëntenregeling
CiteertitelInconveniëntenregeling
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpOverig - Personeel

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Algemeen Ambtenarenreglement

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

06-07-199601-01-2020art. 1 lid 1 en art. 4 lid 3

06-06-1996

geen

96-5390

Tekst van de regeling

Intitulé

Inconveniëntenregeling

Burgemeester en wethouders van Purmerend;

 

overwegende dat in de regeling functiebeschrijving en -waardering de uitvoering van beloning voor bezwarende werkomstandigheden aan het werk verbonden, niet is opgenomen,

dat het wenselijk is daarvoor een afzonderlijke regeling vast te stellen;

 

gehoord de commissie Personeel en Organisatie en de commissie voor Georganiseerd Overleg;

 

gelet op het bepaalde in het A.A.R. en de interne richtlijnen bezoldigingsbeleid;

 

besluiten:

 

vast te stellen de navolgende

Inconveniëntenregeling

Artikel 1
  • 1.

    Burgemeester en wethouders wijzen de functies aan die in aanmerking komen voor beloning ter compensatie van bezwarende werkomstandigheden.

  • 2.

    De functies die in aanmerking kunnen komen zijn die functies, die volgens de vigerende Regeling functiewaardering, functioneel zijn ingedeeld in de niveaus 1 tot en met 4.

Artikel 2
  • 1.

    De rangorde naar de mate van meer of minder bezwarende omstandigheden aan het werk verbonden van de in artikel 1 bedoelde functies, geschiedt door burgemeester en wethouders met inachtneming van de volgende criteria:

    • a.

      dynamische spierbelasting;

    • b.

      statische spierbelasting;

    • c.

      oplettendheid;

    • d.

      werksfeer;

    • e.

      persoonlijk risico;

  • 2.

    De in artikel 1 bedoelde functies worden na rangordening, zoals bedoeld in lid 1, door burgemeester en wethouders ingedeeld in vier categorieën, te weten:

    • a.

      categorie "A": zijnde de gerangordende functies met 0 t/m 10 punten, waarbij geacht wordt nauwelijks of geen sprake te zijn van bezwarende omstandigheden aan het werk verbonden;

    • b.

      categorie "B": zijnde de gerangordende functies met 11 t/m 25 punten, waarbij geacht wordt sprake te zijn van in lichte mate en voor een beperkt deel van de werktijd optredende bezwarende omstandigheden aan het werk verbonden;

    • c.

      categorie "C": zijnde de gerangordende functies met 26 t/m 33 punten, waarbij geacht wordt sprake te zijn van duidelijk bezwarende omstandigheden aan het werk verbonden voor een beperkt deel van de werktijd, danwel dat er geacht wordt in lichte mate sprake te zijn van bezwarende omstandigheden aan het werk verbonden voor het overgrote deel van de werktijd;

    • d.

      categorie "D": zijnde de gerangordende functies met 34 punten of meer, waarbij geacht wordt sprake te zijn van duidelijk bezwarende omstandigheden gedurende het overgrote deel van de werktijd.

Artikel 3
  • 1.

    De indeling in de in artikel 2 genoemde categorieën wordt weergegeven in de bij deze regeling behorende bijlage.

Artikel 4
  • 1.

    Bij vervulling van een volledige betrekking bedraagt de geldelijke compensatie voor de in artikel 2, lid 2, genoemde categorieën:

    • a.

      categorie "A": nihil;

    • b.

      categorie "B": € 38,50 bruto per maand;

    • c.

      categorie "C": € 77,00 bruto per maand;

    • d.

      categorie "D": € 115,50 bruto per maand.

  • 2.

    Bij vervulling van een niet volledige betrekking, wordt de geldelijke compensatie als bedoeld in lid 1, naar evenredigheid van het aantal uren bij een volledige betrekking berekend.

  • 3.

    De in lid 1 genoemde bedragen worden bij algemene salarismaatregelen voor de sector gemeenten overeenkomstig aangepast.

Artikel 5

Wijzigingen of intrekking van de bij deze regeling behorende bijlage en de in artikel 4 genoemde bedragen, geschiedt door burgemeester en wethouders.

Artikel 6

De afdelingsmanager beslist, voorzover nodig, in afwijking van het in deze regeling bepaalde, in gevallen, waarin deze regeling naar zijn oordeel niet of niet in redelijkheid voorziet.

Artikel 7

Slotbepaling

De regeling kan worden aangehaald als "Inconveniëntenregeling" ("INCO").

 

Aldus vastgesteld in onze vergadering van 12 december 1986.

Burgemeester en wethouders van Purmerend,

de secretaris,

de burgemeester,