Organisatie | Purmerend |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Regeling functioneringsgesprekken 1990 |
Citeertitel | Regeling functioneringsgesprekken 1990 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Overig - Personeel |
Geen
Algemeen Ambtenarenreglement
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
27-07-1996 | 31-12-2019 | art. 1 | 27-06-1996 geen | 96-5390 |
Regeling functioneringsgesprekken 1990
medewerker: de ambtenaar in de zin van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling (CAR) en de werknemer, die werkzaam is op basis van een arbeidsovereenkomst.
manager: de direct leidinggevende die bevoegd is namens B&W te besluiten: voor de medewerker; de teammanager, voor de teammanager; de afdelingsmanager, voor de afdelingsmanage; de directeur, voor de directeur; de algemeen directeur, voor de algemeen directeur/gemeentesecretaris; het college van B&W;
functioneringsgesprek: het gesprek tussen medewerker en de manager, waarin wordt getracht om inzicht te verkrijgen in het huidig functioneren van de medewerker in relatie tot de opgedragen taken, het samenwerkingsverband en de persoonlijke eigenschappen en (evt. te ontwikkelen) mogelijkheden.
Het bespreken van het functioneren van de medewerker in zijn huidige functie en werksituatie om te komen tot concrete afspraken over onder meer (de kwaliteit van) het werk en het werken, met name gerelateerd aan het te leveren product, alsmede over de (on)mogelijkheden van de benutting van de mogelijkheden van de medewerker in diens functie.
De originele formulieren worden beheerd door de manager.
Deze manager draagt tevens zorg voor de bewaking van de voortgang van de functioneringsgesprekken.
De originele functioneringsgesprekformulieren blijven gedurende een periode van vier jaar bewaard.
Vernietiging vindt plaats met medeweten van de medewerker, hetgeen blijkt uit een op het nieuwe formulier geplaatste aantekening.
Vernietiging van originelen is een aangelegenheid van alle betrokkenen. Dit wordt tot uitdrukking gebracht door middel van een aantekening op het nieuwste formulier.
Desgevraagd kan de medewerker een afschrift van het functioneringsgesprekformulier laten opnemen in zijn/haar personeelsdossier.