Organisatie | Bonaire |
---|---|
Organisatietype | Caribisch openbaar lichaam |
Officiële naam regeling | EILANDSBESLUIT HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN van 08 juni 2006, no. 3 tot vaststelling van de doelstelling, taken, onderverdeling, het formatieplan, de functiebeschrijvingen en het organisatieboek van de afdeling financiën van de bestuursdienst |
Citeertitel | Organisatiebesluit bestuursdienst, afdeling financiën |
Vastgesteld door | Bestuurscollege |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling is vastgesteld en in werking getreden vóór 10-10-2010, maar op grond van artikel 7 van de Invoeringswet openbare lichamen Bonaire, Sint Eustatius en Saba en het Eilandsbesluit vaststellen positieve lijst regelgeving Bestuurscollege Bonaire (AB 2010, nr. 19) tevens vastgesteld voor het openbaar lichaam Bonaire en derhalve met ingang van 10-10-2010 in het openbaar lichaam Bonaire van toepassing.
De oorspronkelijke grondslag(en) kan men vinden door de regeling te zoeken op 09-10-2010.
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
10-10-2010 | Bestendiging eilandsregeling in het openbaar lichaam | 08-10-2010 A.B. 2010, no. 19 | Onbekend | ||
09-06-2006 | 10-10-2010 | Nieuwe regeling | 08-06-2006 A.B. 2006, no. 3 | n.v.t. |
De afdeling financiën heeft de volgende doelstellingen:
Het zorgdragen voor de voorbereiding, uitvoering, voortgang en kwaliteit van de financieel-economische en financiële beleidsadvisering, van de samenstelling van de meerjarenbegroting en de beheers.-en beleidsbegroting, van een correcte financiële informatievoorziening door middel van management,- en bestuursrapportages en van een correcte financiële administratie en -verslaglegging.
Het zorgdragen voor de voorbereiding, uitvoering, voortgang en kwaliteit van een tijdige en adequate heffing en invordering, alsmede van het beheer van de inkomende betalingen per bank, cheque en contant, voor het doen van betalingen, van teruggaaf op aanslagen alsmede betalingen in opdracht van de afdeling financiën zelve.
De afdeling financiën draagt zorg voor:
De afdeling financiën is onderverdeeld in de in onderdeel a tot en met d vermelde onderafdelingen;
De stafsectie interne controle heeft de volgende doelstellingen:
ondersteuning leveren aan de dienstleiding ten behoeve van een betrouwbare vastlegging van gegevens conform een eenduidig, werkbaar en controleerbaar stelsel van procedures
teneinde de bestuursorganisatie te kunnen besturen, alsmede op alle niveaus in de organisatie een aanvaardbare verantwoording af te kunnen leggen;
De onderafdeling financieel beleid heeft de volgende doelstelling:
Het zorgdragen voor de voorbereiding, uitvoering, voortgang en kwaliteit van de financieel-economische en financiële beleidsadvisering, van de samenstelling van de begrotingen en van financiële informatieverzorging door middel van management,- en bestuursrapportages."
De onderafdeling incasso heeft de volgende doelstelling:
Het zorgdragen voor de voorbereiding, uitvoering, voortgang en kwaliteit van een tijdige en adequate invordering, alsmede van het beheer van de inkomende betalingen per bank, cheque en contant, voor het doen van betalingen, van teruggaaf op aanslagen alsmede betalingen in opdracht van de afdeling financiën zelve.
De in het formatieplan genoemde organieke functies van de afdeling financiën zijn in het organisatieboek van de afdeling financiën per functie beschreven.
Het organisatieboek van de afdeling financiën wordt vastgesteld conform de als bijlage bij het advies van de afdeling personeel, organisatie en informatievoorziening van 24 november 2005 (archiefnr. 25017791) gevoegd exemplaar.