Organisatie | Hoogeveen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Reglement betreffende de werkwijze en bevoegdheden van het presidium van de raad |
Citeertitel | Reglement betreffende de werkwijze en bevoegdheden van het presidium van de raad |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Bestuurlijke organisatie |
Betreft regeling met interne werking. Derhalve geen datum bekendmaking
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-04-2011 | 24-10-2014 | Wijziging artikelen 2, 5 en 8 | 31-03-2011 Nvt | Geen | |
28-03-2003 | Nieuwe regeling (laatst gewijzigd in 2014) | 27-03-2003 Nvt | onbekend |
De raad van de gemeente Hoogeveen,
gelezen het voorstel van de fractievoorzitters van 17 maart 2003;
gehoord het presidium van de raad;
gelet op artikel 5 van het Reglement van orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden voor de raad en artikel 52 van de Gemeentewet;
vast te stellen het volgende reglement:
Reglement betreffende de werkwijze en bevoegdheden van het presidium van de raad.
Het presidium van de raad vergadert tenminste eenmaal per maand tenzij er in de betreffende maand geen vergadering van de raad is.
Het presidium stelt jaarlijks een jaarschema voor raads- en commissievergaderingen en andere activiteiten voor de raadsavonden op.
Het presidium bespreekt regelmatig de planningsdocumenten waarop wordt aangegeven welke onderwerpen in de raad naar verwachting zullen worden behandeld.
Het presidium organiseert voor de raad de hoorzittingen, werkbezoeken, excursies, workshops, cursussen en dergelijke.