Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Bonaire

EILANDSBESLUIT HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN van 28 juli 2005, no. 1 tot vaststelling van de doelstelling, taken, onderverdeling in onderafdelingen, het formatieplan, de functiebeschrijvingen en het organisatieboek van de afdeling personeel, organisatie en informatievoorziening van de bestuursdienst en tot intrekking van het eilandsbesluit houdende algemene maatregelen van 29 augustus 2002 (AB 2002, no. 16)

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieBonaire
OrganisatietypeCaribisch openbaar lichaam
Officiële naam regelingEILANDSBESLUIT HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN van 28 juli 2005, no. 1 tot vaststelling van de doelstelling, taken, onderverdeling in onderafdelingen, het formatieplan, de functiebeschrijvingen en het organisatieboek van de afdeling personeel, organisatie en informatievoorziening van de bestuursdienst en tot intrekking van het eilandsbesluit houdende algemene maatregelen van 29 augustus 2002 (AB 2002, no. 16)
CiteertitelOrganisatiebesluit bestuursdienst, afdeling personeel, organisatie en informatievoorziening
Vastgesteld doorBestuurscollege
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling is vastgesteld en in werking getreden vóór 10-10-2010, maar op grond van artikel 7 van de Invoeringswet openbare lichamen Bonaire, Sint Eustatius en Saba en het Eilandsbesluit vaststellen positieve lijst regelgeving Bestuurscollege Bonaire (AB 2010, nr. 19) tevens vastgesteld voor het openbaar lichaam Bonaire en derhalve met ingang van 10-10-2010 in het openbaar lichaam Bonaire van toepassing.

De oorspronkelijke grondslag(en) kan men vinden door de regeling te zoeken op 09-10-2010.

Dit besluit vervangt het eilandsbesluit houdende algemene maatregelen van 29 augustus 2002 (AB 2002, no. 16).

Abusievelijk is de tekst van artikel 3 genummerd als eerste lid en bevat deze regeling twee als artikel 8 genummerde artikelen.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Eilandsbesluit, houdende algemene maatregelen van 08 OKT. 2010 no. 12 tot vaststelling van de eilandsbesluiten, houdende algemene maatregelen voor het openbaar lichaam Bonaire
  2. Organisatieverordening Bonaire, art. 2, lid 2 en lid 3

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

10-10-2010Bestendiging eilandsregeling in het openbaar lichaam

08-10-2010

A.B. 2010, no. 19

Onbekend
29-07-200510-10-2010Nieuwe regeling

28-07-2005

A.B. 2005, no. 19

n.v.t.

Tekst van de regeling

Intitulé

EILANDSBESLUIT HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN van 28 juli 2005, no. 1 tot vaststelling van de doelstelling, taken, onderverdeling in onderafdelingen, het formatieplan, de functiebeschrijvingen en het organisatieboek van de afdeling personeel, organisatie en informatievoorziening van de bestuursdienst en tot intrekking van het eilandsbesluit houdende algemene maatregelen van 29 augustus 2002 (AB 2002, no. 16)

 

 

Artikel 1

De afdeling personeel, organisatie en informatievoorziening heeft de volgende doelstelling: De afdeling personeel, organisatie en informatievoorziening is beslast met beleidsontwikkeling, beleidsadvisering, uitvoering en controle op de uitvoering van aangelegenheden op het gebied van personeel, organisatie en informatievoorziening voor alle diensten en overheidsdienaren van het eilandgebied Bonaire. De afdeling draagt zorg voor:

  • -

    de voorbereiding, uitvoering, voortgang en kwaliteit van de beleids- en juridische advisering aangaande regelgeving en beschikkingen met betrekking tot de rechtspositie van overheidsdienaren van het eilandgebied;

  • -

    het op de juiste wijze tijdig doen uitbetalen van lonen en salarissen;

  • -

    voor het ontwikkelen van het personeels-, organisatie-, en informatiebeleid;

  • -

    het initiëren, sturen en coördineren van de verdere ontwikkeling van de organisatie in al haar facetten met betrekking tot de doelstelling van de afdeling;

Artikel 2

De afdeling personeel, organisatie en informatievoorziening heeft de volgende taken:

  • a.

    personeelsmanagement;

  • b.

    organisatiemanagement;

  • c.

    informatiemanagement;

  • d.

    personeelsadministratie;

  • e.

    salarisadministratie;

  • f.

    toepassing en ontwikkeling regelgeving en rechtspositieregelingen.

Artikel 3
  • 1.

    De afdeling personeel, organisatie en informatievoorziening is onderverdeeld in de in onderdeel a tot en met c vermelde onderafdelingen;

    • a.

      personeelsbeheer;

    • b.

      human resource;

    • c.

      organisatie en informatievoorziening;

Artikel 4
  • 1.

    De onderafdeling personeelsbeheer heeft de volgende doelstelling:

    • -

      het zorgdragen voor de voorbereiding, uitvoering, voortgang en de kwaliteit van de juridische advisering aangaande regelgeving en beschikkingen met betrekking tot de rechtspositie van overheidsdienaren van het eilandgebied;

    • -

      medeadvisering in beleidsaangelegenheden aangaande regelgeving en beschikkingen met betrekking tot de rechtspositie van overheidsdienaren van het eilandgebied;

    • -

      het op juiste wijze tijdig doen uitbetalen van lonen en salarissen.

  • 2.

    De onderafdeling personeelsbeheer heeft de volgende taken:

    • a.

      personeelsadministratie;

    • b.

      salarisadministratie;

    • c.

      toepassing en ontwikkeling van rechtspositieregelingen conform landelijke en eilandelijke richtlijnen en directieven.

Artikel 5
  • 1.

    De onderafdeling human resource heeft de volgende doelstelling:

    • -

      het zorgdragen voor de voorbereiding, uitvoering, voortgang en de kwaliteit van de beleids- en juridische advisering aangaande regelgeving en beschikkingen met betrekking tot de rechtspositie van overheidsdienaren van het eilandgebied;

    • -

      het tijdig adviseren over aanpassingen van de formatie en zonodig open doen stellen van vacatures;

    • -

      het ontwikkelen en onderhouden van een volledig en modern human resource management instrumentarium teneinde de overheidsdienaren in staat te stellen optimaal de doelen van het bestuur van het eilandgebied te verwezenlijken.

  • 2.

    De onderafdeling human resource heeft de volgende taken;

    • a.

      ontwikkelen, toepassen en adviseren met betrekking tot rechtspositieregelingen en regelgeving;

    • b.

      formatie- en personeelsplanning en personeelsvoorziening;

    • c.

      opleiding, vorming en training;

    • d.

      personeelsinformatievoorziening;

    • e.

      ontwikkelen en uitbouwen personeelsbeleid en human resource management instrumentarium;

    • f.

      beheer personeelsregistratie- en informatiesysteem met betrekking tot het human resource management instrumentarium en functiewaarderingssysteem.

Artikel 6
  • 1.

    De onderafdeling organisatie en informatievoorziening heeft de volgende doelstelling;

    • -

      Het realiseren en in stand houden van een adequaat organisatie- en informatiemanagement ten behoeve van de diensten en afdelingen van het eilandgebied Bonaire.

  • 2.

    De onderafdeling organisatie en informatievoorziening heeft de volgende taken:

    • a.

      het ontwikkelen en aanpassen van de organisatiestructuur en administratieve organisatie;

    • b.

      informatieplanning en -verantwoording;

    • c.

      systeemontwikkeling en -invoering;

    • d.

      beheer van gegevens en informatiesystemen;

    • e.

      beheer en exploitatie van faciliteiten.

Artikel 7

De afdeling personeel, organisatie en informatievoorziening heeft het volgende formatieplan:

FTE

Functienaam

1

Afdelingshoofd/ tevens hoofd van de onderafdeling Human Resource Managment

1

Gegevens-/applicatiebeheerder

1

Afdelingssecretaresse

 

Onderafdeling Personeelsbeheer (5 fte)

1

Onderafdelingshoofd

1

Administratief medewerker Personeelsbeheer en Human Resource

2

Medewerker personeelsbeheer

2

Medewerker salarisadministratie

 

Onderafdeling Human Resource (3 fte)

 

Onderafdelingshoofd/tevens Afdelingshoofd POI

3

Medewerker Human Resource

 

Onderafdeling Organistatie & Informatievoorziening (9 fte)

1

Onderafdelingshoofd

1

Administratief medewerker Organistatie & Informatievoorziening

1

Medewerker Organisatie & Informatievoorziening

2

Medewerker Informatisering & Automatisering

2

Medewerker netwerk/systeembeheerder

1

Medewerker Helpdesk

1

Medewerker Facilitaire diensten

21

Totaal

Artikel 8

De in het formatieplan genoemde organieke functies van de afdeling personeel, organisatie en informatievoorziening zijn in het organisatie boek van de afdeling personeel, organisatie en informatie per functie beschreven.

Artikel 8

Het organisatieboek van de afdeling personeel, organisatie en informatievoorziening wordt vastgesteld conform de als bijlage bij dit eilandsbesluit houdende algemene maatregelen gevoegd exemplaar.

Artikel 10

Dit eilandsbesluit houdende algemene maatregelen treedt in werking met ingang van de dag na afkondiging.

Artikel 11

Het eilandsbesluit houdende algemene maatregelen van 29 augustus 2002 (AB 2002, no. 16) wordt ingetrokken.

Artikel 12

Dit eilandsbesluit, houdende algemene maatregelen, wordt aangehaald als: Organisatiebesluit bestuursdienst, afdeling personeel, organisatie en informatievoorziening.