Organisatie | Enkhuizen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Algemeen mandaatbesluit gemeente Enkhuizen 2011 |
Citeertitel | Algemeen mandaatbesluit gemeente Enkhuizen 2011 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | mandaat, tekeningsbevoegheid, ondertekening, besluit, |
Externe bijlage | Mandaatlijst behorende bij het Algemeen Mandaatbesluit 2011 |
Geen
Algemene wet bestuursrecht, artikel 10:3 en verder
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
15-03-2011 | 02-10-2017 | ingetrokken | 15-03-2011 Onbekend | Onbekend |
Het college van burgemeester en wethouders van Enkhuizen , de burgemeester van Enkhuizen en de gemeenteambtenaren belast met de heffing of de invordering van gemeentelijke belastingen van Enkhuizen, een ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;
dat het voor het efficiënt functioneren van de gemeente Enkhuizen wenselijk is een mandaatregeling vast te stellen;
gelet op de wettelijke voorschriften, in het bijzonder de bepalingen van afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht en de artikelen 156, 165, 168, 171 en 178 van de Gemeentewet;
I.het krachtens mandaat nemen van besluiten, welke zijn vermeld op de bij deze regeling behorende mandatenlijsten, op te dragen aan de daarbij genoemde functionarissen,
II.ten aanzien van de uitoefening van deze mandaten de navolgende regeling vast te stellen, te weten:
Artikel 3 Algemene regels, uitzonderingen
Het besluit op een ingediend bezwaarschrift wordt uitsluitend genomen door het ter zake bevoegd bestuursorgaan tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald in de mandaatlijst.
Artikel 6 Ondertekeningswijze bij mandaat
Bij de uitoefening van een mandaat, verleend door het college of de burgemeester, worden uitgaande stukken als volgt ondertekend:
namens burgemeester en wethouders / de burgemeester van Enkhuizen / de heffingsambtenaar / de invorderingsambtenaar,
gevolgd door de naam van de gemandateerde, alsmede diens functienaam en afdeling.
Indien het mandaat uitsluitend betrekking heeft op ondertekening (ondertekeningsmandaat – art 10:11 Awb) vindt deze als volgt plaats;
Overeenkomstig door (naam bestuursorgaan) van Enkhuizen genomen besluit,
< handtekening gemandateerde >
Gevolgd door de naam van de gemandateerde, alsmede diens functienaam en afdeling.
Artikel 7 Schakelbepaling volmachten en machtigingen
Deze mandaatregeling is van overeenkomstige toepassing indien een bestuursorgaan aan een functionaris, werkzaam onder zijn verantwoordelijkheid, volmacht verleent tot het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen, of machtiging verleent tot het verrichten van handelingen die noch een besluit, noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn.