Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Provincie Drenthe

Organisatiebesluit provincie Drenthe 2008

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieProvincie Drenthe
Officiële naam regelingOrganisatiebesluit provincie Drenthe 2008
CiteertitelOrganisatiebesluit provincie Drenthe 2008
Vastgesteld doorprovinciale staten
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Provinciewet,
  2. Algemene wet bestuursrecht,

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Besluit ondermandaat SNN inzake STINAT

Besluit ondermandaat Beleidsregel financiering provinciale monumenten en daarmee samenhangende uitvoeringsvoorschriften

Besluit ondermandaat landinrichtingsprocedures

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

23-06-201001-09-2011wijz. overzicht interne ondermandaten en vertegenwoordiging in rechte

 

Provinciaal blad, 2010, 30

2010008053

Tekst van de regeling

Interne ondermandaten

Besluiten d.d. 8 juni 2010, ieder voor zover daartoe bevoegd, van de directie en de managers van de afdelingen/het hoofd van de eenheid:

Wegen en Kanalen

Duurzame Ontwikkeling

Sociaal-Economische Ontwikkeling

Ruimtelijke Ontwikkeling

Management Ondersteuning

Facilitaire Ondersteuning

Bestuur en Communicatie

Overzicht interne ondermandaten en vertegenwoordiging in rechte

A.                  Ondermandaten aan teamleiders
Tabel
AlleTeamleiders of hun vervangers zoals geregeld in het Organisatiebesluit Drenthe 2008De uitoefening van de bevoegdheden       van de manager/het hoofd van de desbetreffende afdeling/eenheid voor zover het betreft de operationele taken van hun team met inbegrip van de personele aspecten, voor zover het bevoegdheden betreft die direct voortvloeien uit de Regeling jaargesprekken.
B.         Ondermandaten aan medewerkers
Tabel
Wegen en Kanalen- Projectleiders bij Wegen en Kanalen, en - De heer J.F. Meek - De heer W. Paas De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Wegen en Kanalen, voor zover deze betrekking hebben op het verrichten van feitelijke handelingen voor het aanbesteden van civieltechnische, werktuigbouwkundige, elektrotechnische, bodemsanerings- en beplantingstechnische werken.
Wegen en KanalenTeamleider Beleid en AdviesDe uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Wegen en Kanalen, voorzover deze betrekking hebben op het verrichten van feitelijke handelingen omtrent het budget V&O (prestatie 1610001, Kostensoort 423005) van de afdeling WK.
Wegen en KanalenTeamleider Ontwerp en ProjectleidingDe uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Wegen en Kanalen, voorzover deze betrekking hebben op het verrichten van feitelijke handelingen omtrent het budget: - VIB  (prestatie 1610001, Kostensoort 410004); - Kleine attenties (prestatie 1610001, Kostensoort 423003); - Overige goederen en diensten (prestatie 1610001, Kostensoort 423014) van de afdeling WK.
Wegen en KanalenTeamleider Omgeving en OnderhoudDe uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Wegen en Kanalen, voorzover deze betrekking hebben op het verrichten van feitelijke handelingen omtrent het budget Dienstkleding (prestatie 1610001, Kostensoort 423002) van de afdeling WK.
Wegen en KanalenTeamleider Contracten en UitvoeringDe uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Wegen en Kanalen, voorzover deze betrekking hebben op het verrichten van feitelijke handelingen omtrent het budget: - Reis- en verblijfkosten  (prestatie 1610001, Kostensoort 423001) - ICT (prestatie 1610001, Kostensoort 423785) - Niet basis ICT(prestatie 1610001, Kostensoort 423164) - Meet- en tekenkamer (prestatie 1610001, Kostensoort 423013) van de afdeling WK.
Wegen en KanalenProjectingenieur geodesie en vastgoedDe uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Wegen en Kanalen, voor zover deze betrekking hebben op het verrichten van (rechts)handelingen met betrekking tot  roerende en onroerende zaken, zo nodig voorzover de verantwoordelijke budgethouder daarmee heeft ingestemd.
Wegen en KanalenMedewerkers projectuitvoeringDe uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Wegen en Kanalen ten behoeve van de uitoefening van bevoegdheden voor het verrichten van de feitelijke handelingen inzake de financiële afhandeling van het operationele beheer en onderhoud van de provinciale (vaar)wegen, voorzover het de werkzaamheden betreft van het team Omgeving en Onderhoud.
Duurzame Ontwikkeling-    Medewerker beleidstoepassing -    Juridisch medewerker beleidstoepassingDe uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Duurzame Ontwikkeling voor: -    het in elektronische vorm verzoeken tot inschrijving, alsmede het ter inschrijving in het Openbaar register aan het Kadaster aanbieden van een stuk, bevattende een besluit, een beschikking en een tekening in het kader van de Wet bodembescherming. -    het verklaren dat het stuk inhoudelijk een volledige en juiste weergave is van de inhoud van het stuk waarvan het een afschrift is, onderscheidenlijk van de desbetreffende gedeelten van het stuk waarvan het een uittreksel is, en te voorzien van een elektronische handtekening. -    het zenden van       ontvangstbevestigingen inzake de Wet bodembescherming, het Besluit financiële bepalingen, de Regeling financiële bepalingen bodemsanering en het Besluit uniforme saneringen.
Duurzame Ontwikkeling Medewerkers monitoringDe uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Duurzame Ontwikkeling, voor zover deze betrekking hebben op het nemen van beslissingen in onvoorziene, spoedeisende gevallen, waarin onverwijld handelen noodzakelijk is, zoals bij onmiddellijk gevaar voor gezondheid en veiligheid  en zoals voor de toepassing van bestuursdwang in de gevallen als bedoeld in artikel 5:24, vijfde en zesde lid, van de Algemene wet bestuursrecht.
Duurzame OntwikkelingProceduremedewerkersDe uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Duurzame Ontwikkeling, voor zover deze betrekking hebben op de administratieve afwikkeling van besluiten op grond van de Wet milieubeheer en de Wet geluidhinder.
Duurzame OntwikkelingDe heer H.A. BooijDe uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Duurzame Ontwikkeling, voor zover deze betrekking hebben op: - de bevoegdheid als budgethouder tot het aangaan, middels parafering en ondertekening namens Gedeputeerde Staten, van financiële verplichtingen betreffende projectgebonden kosten inzake oriënterend, nader en saneringsonderzoek en saneringsplannen en het voeren van correspondentie daarover namens Gedeputeerde Staten; - het paraferen van nota's inzake projectgebonden kosten van derden en het opdragen van betalingen; - het ter uitvoering van overeenkomsten met derden omtrent onderzoek en sanering paraferen en namens Ged. Staten ondertekenen van brieven waarin bijdragen van derden worden opgevraagd (niet het aangaan van overeenkomsten) of bijdragen, geen subsidies zijnde, aan derden worden verstrekt; - het coördineren van de programmering van projecten, deelprojecten en projectfases en van inkomsten en uitgaven voor de diverse bodemsaneringsprojecten, zodanig dat sprake is van optimale en maximale aanwending van rijksmiddelen ten behoeve van de bodemsaneringsoperatie in Drenthe.
Duurzame OntwikkelingTeamleider WaterbeleidDe uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Duurzame Ontwikkeling, voor zover deze betrekking hebben op het verrichten van feitelijke handelingen omtrent de managementbudgetten van de afdeling DO (prestaties 1620001 en1620002).
Sociaal-Economische OntwikkelingDe heer M. ClaasDe uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Sociaal-Economische Ontwikkeling, voor zover deze betrekking hebben op het nemen van beslissingen betreffende subsidieverstrekking.
Sociaal-Economische OntwikkelingMedewerkers teams Handhaving die zijn belast met de handhaving en met het toezicht als bedoeld in hoofdstuk 5 van de Algemene wet bestuursrechtDe uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Sociaal-Economische Ontwikkeling, voor zover deze betrekking hebben op het nemen van beslissingen in onvoorziene, spoedeisende gevallen, waarin onverwijld handelen noodzakelijk is, zoals bij onmiddellijk gevaar voor gezondheid en veiligheid  en zoals voor de toepassing van bestuursdwang in de gevallen als bedoeld in artikel 5:24, vijfde en zesde lid, van de Algemene wet bestuursrecht.
Sociaal-Economische OntwikkelingMedewerker administratieve informatievoorziening bij de afdeling Management OndersteuningDe uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Sociaal-Economische Ontwikkeling, voor zover deze betrekking hebben op de toezending van ontvangstbevestigingen en verzoeken tot aanvullende informatie.
Ruimtelijke OntwikkelingTeamleider RuimteDe uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling, voorzover deze betrekking hebben op het verrichten van feitelijke handelingen omtrent de managementbudgetten en/of personeelsbudgetten van de afdeling RO.
Ruimtelijke OntwikkelingMedewerkers belast met het toezicht op de gemeentelijke plannenDe uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling voor zover deze betrekking hebben op: 1.   het nemen van beslissingen omtrent de afgifte van verklaringen van geen bezwaar met inbegrip van de procedure ter voorbereiding daarvan; 2.   het nemen van beslissingen omtrent de goedkeuring van bestemmingsplannen, met inbegrip van de procedure ter voorbereiding daarvan; 3.  het nemen van beslissingen omtrent de goedkeuring van uitwerkings- en wijzigingsplannen, indien geen bedenkingen zijn ingediend met inbegrip van de procedure ter voorbereiding daarvan.
Tabel
Ruimtelijke OntwikkelingMedewerkers belast met de ondersteunende werkzaamheden ten behoeve van het toezicht op de gemeentelijke plannenDe uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling, voor zover deze betrekking hebben op: 1.    de toezending van ontvangstbevestigingen aan degene die bedenkingen heeft ingediend in het kader van een procedure op grond van de Wet op de Ruimtelijke Ordening; 2.    de toezending van de onder 1. bedoelde bedenkingen om bericht en raad aan de betrokken gemeentebesturen.
Ruimtelijke OntwikkelingMedewerker beleidsresultaten belast met Europese projecten (Interreg-projecten)De uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling, voor zover deze betrekking hebben op het nemen van beslissingen over Europese Interreg-projecten.
Management Ondersteuning Afdelingsmanager Management OndersteuningDe uitoefening van de bevoegdheden van de directie, voor zover deze betrekking hebben op : 1. het uitzetten en aantrekken van gelden op grond van het Treasurystatuut provincie Drenthe 2009;     voor meer dan 20 miljoen na voorafgaande toestemming van de directie; 2  het verlenen van ondermandaat aan een teamleider binnen de afdeling voor het uitzetten en aantrekken van gelden op grond van het Treasurystatuut provincie Drenthe 2009 tot maximaal € 5 miljoen, met een maximum looptijd van 1 jaar.
Management Ondersteuning Teamleider Onderzoek en AdviesDe uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Management Ondersteuning, voor zover deze betrekking hebben op het uitzetten en aantrekken van gelden op grond van het Treasurystatuut provincie Drenthe 2009 tot maximaal € 5 miljoen, met een maximum looptijd van 1 jaar.
Tabel
Management OndersteuningMedewerkers beleidsondersteuning team MiddelenDe uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Management Ondersteuning, voor zover deze betrekking hebben op de toezending van ontvangstbevestigingen, uitnodigingen en afschrijvingen aan sollicitanten.
Management OndersteuningMedewerker ondersteuning OndernemingsraadDe uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Management Ondersteuning, voor zover deze betrekking hebben op het nemen van beslissingen die leiden tot uitgaven ten laste van het budget voor de OR.
Management OndersteuningSenior beleidsonderzoeker, coördinator onderzoeksbureau CWZDe uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Management Ondersteuning, voor zover deze betrekking hebben op: -    het voeren van correspondentie met de Bestuurscommissie CWZ; -    het nemen van beslissingen die leiden tot uitgaven ten laste van het budget voor het Onderzoeksbureau CWZ.
Management OndersteuningTeamleider Financiële en Personele DienstverleningDe uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Management Ondersteuning, voor zover deze betrekking hebben op het verrichten van feitelijke handelingen omtrent de managementbudgetten van de afdeling MO (prestaties 1650001), met uitzondering van de personeelsbudgetten en het organisatieontwikkelingsbudget, voor wat betreft het onderdeel MO Organisatieontwikkeling (project 65010103)
Facilitaire OndersteuningTeamleider BestuursserviceDe uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Facilitaire Ondersteuning, voorzover deze betrekking hebben op het verrichten van feitelijke handelingen omtrent de managementbudgetten van de afdeling FO (prestaties 1660001).
Tabel
Facilitaire OndersteuningAdviseur huisvestingszakenDe uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Facilitaire Ondersteuning, voor zover deze betrekking hebben op het beheer en onderhoud van het provinciehuis en de huisvesting van de provinciale medewerker.
Facilitaire OndersteuningSecretariële medewerkersDe uitoefening van de bevoegdheden van de manager van de afdeling Facilitaire Ondersteuning, voor zover deze betrekking hebben op het waarmerken van stukken die van GS uitgaan.
Bestuur en CommunicatieMedewerkers secretariaat rechtsbeschermingDe uitoefening van de bevoegdheden van het hoofd Bestuur en Communicatie, voor zover deze betrekking hebben op het zenden van ontvangstbevestigingen en het nemen van vervangingsbesluiten als bedoeld in de artikelen 6:14, 7:10, 9:6 en 9:11 van de Algemene wet bestuursrecht.
Bestuur en CommunicatieDe heer J. Bos De heer H.E. BezemaDe uitoefening van de bevoegdheden van het hoofd Bestuur en Communicatie primair voor zover het betreft de operationele taken van de taakgroepen waarin zij werkzaam zijn en secundair voor de andere taakgroepen.
C.         Vertegenwoordiging in rechte
Tabel
Wegen en Kanalenmevrouw H. v.d. Brink de heer J. Bron de heer G.J.V. Jansen de heer A.R. Kroeze de heer J.F. Meek de heer W. Paas de heer L.O. Rozema mevrouw M.A. Kuipers-Vroling de heer A. ZijlstraProcedures voor zover deze betrekking hebben op de werkzaamheden binnen de afdeling Wegen en Kanalen.
Duurzame Ontwikkelingde heer B. Arentz de heer K. Bertelds mevrouw K.E. Blanke mevrouw J.H. Blokzijl de heer J. Braam mevrouw L.A.E. van Dijk mevrouw R. Dingemanse de heer F. Eilander de heer G. Eleveld de heer G. Gjaltema mevrouw A.M.M. de Graaf de heer W. Huizing de heer J. Kramer de heer C.J. Mulder de heer M.J. Power mevrouw K.J.M. Rotink mevrouw D. Rimann de heer J. Scholte mevrouw I.J. Schotanus mevrouw H.R. Steverink-Bos mevrouw S. Stoetman de heer R.P.H.J. Vervoort mevrouw B. Vrieling mevrouw J.R. Warmelts de heer K.S. van der Wal mevrouw I. Weis mevrouw D. Wimmers de heer J. Bakker mevrouw G. Brilleman de heer H. Booij mevrouw T. Engel mevrouw M.W. Kelder mevrouw N. de Klein de heer W. van Oosterom mevrouw M. Portena de heer W. Ratering de heer A.H. Smits de heer K. van der Veen de heer F. Velthuis de heer A. Venekamp de heer J. Venema de heer L. Wallinga de heer E.M. Blom de heer R.A. Bouwer mevrouw J.W. Hof de heer H. van Laar de heer M.P. Siemonsma de heer R. van Veen de heer L.G. de VreeProcedures voor zover deze betrekking hebben op de werkzaamheden binnen de afdeling Duurzame Ontwikkeling.
Sociaal-Economische Ontwikkelingmevrouw M.S. Beerten mevrouw A. Bouw de heer G. Bosschers de heer H. Derks mevrouw I. Hilberink de heer S.J. de Jonge de heer A. de Jong mevrouw W. Schutte de heer P. Voerman de heer R.J.A. Altena mevrouw H.R. Bouwers mevrouw R.A. Bruinsma de heer B. Darwinkel de heer G.J. Evers de heer E. Gosselink de heer P.J. Graveland dhr. A. van Hemel de heer W.H. Hut de heer R.A.M. Kavsek de heer D.W. Klein Bramel de heer P.C. Mellema dhr. W.H. Nijhuis de heer C.J. Oosterhuis mevrouw H. Oosting de heer T. Ottens de heer H. Padberg mevrouw B. Roelfsema mevrouw M.A. Schut de heer H. Sikkema de heer A. Suichies de heer J.J. Vos de heer J.P. de Vos de heer J. Wind de heer B.G. WinkelmanProcedures voor zover deze betrekking hebben op de werkzaamheden binnen de afdeling Sociaal-Economische Ontwikkeling.
Ruimtelijke Ontwikkeling de heer A. Anema mevrouw M. Boersma mevrouw L.A.E. van Dijk de heer W.F.R. Feenstra de heer J. Grotenhuis mevrouw F. Hellinga mevrouw B.K. Hendriks mevrouw M. Janssens mevrouw A.T.G. Jonker mevrouw T. Jonker de heer B. Klijs de heer F.H.T. Koen mevrouw A. Kooij de heer A. Kooistra de heer H.W.A. van der Meer de heer B.L.J. van Os de heer A. Postma mevrouw G. Pothof de heer C. Schaafsma de heer J. Smittenberg mevrouw K. Uilhoorn de heer J. Venema de heer F. Voogd de heer J.P. de Vries de heer S.A.B. de Vries de heer J.P. Waalkens mevrouw M. WimmersProcedures voor zover deze betrekking hebben op de werkzaamheden binnen de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling.
Management Ondersteuningde heer H. Stoffers mevrouw C.M. de Werd-EijsinkProcedures voor zover deze betrekking hebben op de werkzaamheden binnen de afdeling Management Ondersteuning.
Bestuur en Communicatiede heer E.J. Gernaat mevrouw F. Westerhof mevrouw A.M. Wilkens Alle administratiefrechtelijke procedures.