Organisatie | Roosendaal |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening ambtelijke bijstand |
Citeertitel | Verordening ambtelijke bijstand |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | algemeen |
Deze verordening vervangt de Verordening ambtelijke bijstand vastgesteld door de raad van de gemeente Roosendaal in zijn vergadering van 27 maart 1997.
Gemeentewet, art. 33, lid 1
1.Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
14-03-2002 | 01-01-2021 | nieuwe regeling | 14-03-2002 Gemeenteblad 2002/17 | BS/2002-40 |
Paragraaf 3 Ambtelijke bijstand
De griffier is gerechtigd om verzoeken aan de algemeen directeur te richten om ambtenaren werkzaam bij de gemeente Roosendaal medewerking te doen laten verlenen aan de aan hem gevraagde informatie, advies of bijstand, welke de griffier zelf niet (volledig) kan leveren.
Paragraaf 4 Algemene bepalingen
De gemeentesecretaris of de door hem aangewezen ambtenaren geven van de door hen mondeling of schriftelijk verstrekte informatie, advies of bijstand kennis aan de betreffende portefeuillehouder in het college van burgemeester en wethouders, indien zij moeten of kunnen vermoeden dat zulks in het belang is van een goede bestuursvoering.
Voor zover er behoefte bestaat aan andere hulp dan die welke valt onder de definitie van de begrippen informatie, advies en bijstand moet deze via raad en/of commissies worden gevraagd.