Organisatie | Hellendoorn |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening inzake de behandeling van bezwaarschriften sociale zekerheid 2010 |
Citeertitel | Verordening behandeling bezwaarschriften sociale zekerheid 2010 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
13-07-2013 | 01-01-2013 | 10-07-2014 | art. 2, lid 2 | 02-07-2013 Hellendoorn Journaal, 12-07-2013 | 13INT01676 |
15-06-2013 | 01-01-2013 | 01-01-2013 | art. 2, lid 2 | 28-05-2013 Hellendoorn Journaal, 14-06-2013 | 13INT01214 |
23-02-2013 | 01-01-2013 | 01-01-2013 | art. 2, lid 2 | 05-02-2013 Hellendoorn Journaal, 22-02-2013 | 12INT02749 |
06-10-2012 | 01-01-2013 | art. 2, lid 2 | 18-09-2012 Hellendoorn Journaal, 05-10-2012 | 12INT01167 | |
24-03-2012 | 06-10-2012 | art. 2, lid 2 en art. 3, lid 1 en 2 | 13-03-2012 Hellendoorn Journaal, 23-03-2012 | 12INT00129 | |
26-03-2011 | 24-03-2012 | art. 13 | 15-03-2011 Hellendoorn Journaal, 25-03-2011 | 11INT00195 | |
12-02-2011 | art. 2 | 02-02-2011 Hellendoorn Journaal, 11-02-2011 | 10INT01816 | ||
01-01-2011 | art. 2 | 16-11-2010 Hellendoorn Journaal, 26-11-2010 | 10INT01351 | ||
23-10-2010 | 01-06-2010 | 26-03-2011 | nieuwe regeling | 12-10-2010 Hellendoorn Journaal, 22-10-2010 | 10INT00841 |
De raad van de gemeente Hellendoorn;
gezien het voorstel van het college van Burgemeester en Wethouders van 31 augustus 2010;
gelet op de artikelen 84 en 149 van de Gemeentewet en de bepalingen van de Algemene wet bestuursrecht;
Verordening inzake de behandeling van bezwaarschriften sociale zekerheid 2010.
Hoofdstuk 2 Behandeling van de bezwaarschriften
Onverminderd het bepaalde in artikel 103 van de Gemeentewet kan de gemeentesecretaris één of meer gemeenteambtenaren aanwijzen voor de vervulling van de functie van secretaris van de commissie.
Artikel 7 Mandatering bevoegdheden
De bevoegdheden ingevolge de artikelen:
van de wet worden voor de toepassing van deze verordening opgedragen aan de commissie.
De secretaris kan, na overleg met het verwerend orgaan, onderzoeken of het bezwaar op andere wijze bijgelegd kan worden en daartoe de nodige handelingen verrichten.
Voor het houden van een zitting is vereist, dat de meerderheid van het aantal leden, waaronder in ieder geval de voorzitter dan wel zijn plaatsvervanger, aanwezig is.
Artikel 14 Niet deelneming aan de behandeling
De voorzitter en de leden van de commissie nemen niet deel aan de behandeling van een bezwaarschrift, indien daarbij hun onpartijdigheid in het geding kan zijn.
De leden van de commissie, het verwerend orgaan en de belanghebbenden kunnen binnen een week na verzending van de in het eerste lid bedoelde nadere informatie aan de voorzitter van de commissie een verzoek richten tot het beleggen van een nieuwe hoorzitting. De voorzitter beslist omtrent een dergelijk verzoek.
Indien naar het oordeel van de voorzitter van de commissie de termijn van twaalf weken, als bedoeld in artikel 7:10 eerste lid van de wet, ontoereikend is voor achtereenvolgens het uitbrengen van een advies door de commissie en het nemen van een beslissing verzoekt hij het in het eerste lid bedoelde bestuursorgaan tijdig de beslissing te verdagen.
Artikel 20 Onvoorziene gevallen
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet beslissen Burgemeester en Wethouders en, als de zaak tijdens een vergadering geen uitstel toelaat, beslist de voorzitter.
Deze verordening kan worden aangehaald als: Verordening behandeling bezwaarschriften sociale zekerheid 2010.
Deze verordening treedt in werking op de eerste dag, volgende op die van haar bekendmaking en werkt terug tot 1 juni 2010.
II. De Verordening inzake de behandeling van bezwaarschriften sociale zekerheid in te trekken met ingang van de dag, volgende op die van de bekendmaking van dit besluit, met dien verstande dat het besluit terug werkt tot 1 juni 2010.