Organisatie | Bodegraven-Reeuwijk |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening op de commissie integriteit |
Citeertitel | Verordening op de commissie integriteit |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | raad |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
22-03-2012 | Nieuwe regeling | 03-01-2011 14-03-2012, Kijk op Bodegraven | Z-11-2168 |
De commissie bestuurlijke integriteit bestaat uit drie door de gemeenteraad uit zijn midden aangewezen leden en een door de gemeenteraad uit zijn midden aangewezen voorzitter.
De commissie wint alle voor haar activiteiten noodzakelijke informatie in bij de organen en de leden van het gemeentebestuur, de ambtelijke organisatie en derden.
De commissie heeft toegang tot alle gegevens, die direct of indirect onder beheer van het gemeentebestuur van Bodegraven-Reeuwijk staan, tenzij het belang van de kennisneming door de commissie in het kader van de uitoefening van haar taak niet opweegt tegen belangen, die zich verzetten tegen toegang voor de commissie. De beslissing inzake deze afweging wordt genomen door de gemeenteraad.
Als de door de commissie verkregen informatie een klacht jegens één of meer personen omvat of betreft, zal de gemeenteraad een besluit moeten nemen over de voortzetting van de geheimhouding als hij op grond van de algemene beginselen van behoorlijk bestuur, op grond van de bepalingen van de collectieve arbeidsvoorwaardenregeling of anderszins de persoon of personen in kennis stelt van de inhoud van de klacht.
De commissie ontvang jaarlijks van de gemeenteraadsleden en van het college van burgemeester en
wethouders de door gemeentebestuurders en ambtelijk leidinggevenden vervaardigde overzichten van nevenfuncties en van relatiegeschenken, die door hen c.q. medewerkenden van hun organisatieonderdeel worden vervuld c.q. zijn ontvangen.