Organisatie | Urk |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Procedureregeling organieke functie(profiel)beschrijving en functie(profiel)waardering van de gemeente Urk |
Citeertitel | Procedureregeling organieke functiebeschrijving en -waardering gemeente Urk |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-05-2006 | Herziening | 01-05-2006 Gemeentelijke website (intranet) | 2006000846 |
Het college van Burgemeester ne Wethouders van de gemeente Urk;gelet op het bepaalde in artikel 6 van de Bezoldigingsregeling Urk 2003;gelet op het bepaalde in artikel 27, lid 1 sub d van de Wet op de Ondernemingsraden;gelet op de instemming van de Ondernemingsraad tijdens de Overlegvergadering van 26 april 2006;besluit:de huidige ‘Regeling functiewaardering 1999’ vanaf 1 mei 2006 in te trekken en per die datum te vervangen door de onderstaande regeling, zijnde de<vet>‘Procedureregeling organieke functie(profiel)beschrijving en functie(profiel)waardering van de gemeente Urk’</vet>
Paragraaf 2 De functieprofielbeschrijving en profielwaardering
De conceptfunctieprofielbeschrijving wordt door de afdelingsmanager aan de betrokken medewerker(s) ter inzage gegeven. Deze tekent voor gezien en kan desgewenst en gedurende twee weken zijn reactie schriftelijk kenbaar maken aan respectievelijk de afdelingsmanager en de directeur. De reactie wordt ter informatie bij de conceptfunctieprofielbeschrijving gevoegd. De conceptfunctieprofielbeschrijving wordt door de afdelingsmanager voor akkoord getekend en vastgesteld door de directeur.
Indien de in het tweede lid genoemde personen (medewerker en afdelingsmanager) van mening verschillen over één of meer onderdelen van de conceptfunctieprofielbeschrjving worden de onderdelen waarover verschil van mening bestaat en door de medewerker ingebracht door middel van de in het tweede lid genoemde reactie, voorgelegd aan de directeur. De directeur neemt vervolgens een besluit en maakt dit besluit bekend.
De conceptfunctieprofielbeschrijving(en) van de afdelingsmanagers en de directie worden opgesteld aan de hand van een gesprek met respectievelijk de directie en het college eveneens voorafgegaan door een gesprek met de afdelingsmanagers respectievelijk de directie. Voor de inhoud van deze laatstgenoemde functieprofielbeschrijvingen is het college verantwoordelijk en stelt deze als zodanig vast.
De directeur stelt de functieprofielbeschrjving alsmede de functiewaardering vast en maakt dit besluit, door tussenkomst van de afdelingsmanager, bekend aan de medewerker die de werkzaamheden/taken vallend onder de functieprofielbeschrijving (grotendeels) uitoefent. De afdelingsmanager van betrokkene en P&O ontvangen hiervan een mededeling.
Paragraaf 3 De toetsing van de functieprofielwaardering
De toetsingscommissie stelt, met als uitgangspunt de in artikel 3 bedoelde functieprofielbeschrijving, binnen zes weken na ontvangst van de functieproflelbeschrijving en het concept waarderingsrapport, een advies op voor de directie, mede op basis van het preadvies van de functiedeskundige. Deze termijn kan eenmaal worden verdaagd met een termijn van vier weken.
De toetsingscommissie wijkt alleen gemotiveerd van het door de functiedeskundige uitgebrachte preadvies af. In haar rapportage aan de directeur legt zij haar argumenten schriftelijk vast. Een verslag van de bespreking(en) waarin de definitieve adviezen tot stand zijn gekomen wordt aan de directeur gezonden.