Organisatie | Urk |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Regeling competentiegerichte functioneringsgesprekken 2009 |
Citeertitel | Regeling competentiegerichte functioneringsgesprekken 2009 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen.
Wet op de Ondernemingsraden, art. 27
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2009 | Herziening | 17-12-2008 Gemeentelijke website (intranet) | 2008001698 |
Burgemeester en wethouders van de gemeente Urk;
overwegende, dat in de Hoofdlijnnotitie invoering Urker Klantmodel de nieuwe manier van werken wordt geschetst binnen de organisatie van de gemeente Urk;
gelet op het bepaalde in artikel 27 van de Wet op de Ondernemingsraden;
gelet op de instemming van de Ondernemingsraad tijdens de Overlegvergadering van 17 december 2008
<vet> ‘Regeling competentiegerichte functioneringsgesprekken 2009’</vet>
Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:
a. Medewerker: de ambtenaar op wie de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling voor de sector gemeenten van toepassing is.
b. Leidinggevende: de medewerker of bestuurder als bedoeld in artikel 2, lid 2 die verantwoordelijk is voor het voeren van het competentie gericht functioneringsgesprek met de medewerker.
c. Bedrijfsleider: de ambtenaar die in het functieprofiel van bedrijfsleider is aangesteld
d. Afdelingsmanager: de ambtenaar die in het functieprofiel van manager is aangesteld.
e. Adjunct-directeur: de ambtenaar die in het functieprofiel van adjunct-directeur is aangesteld.
f. Directeur/gemeentesecretaris: de ambtenaar die in het functieprofiel van directeur is aangesteld.
g. Directie: de directie volgens de “Hoofdlijnennota Invoering directiemodel” van 15 maart 2005.
h. Competentiegericht functioneringsgesprek: het gesprek als bedoeld in artikel 2, lid 3.
i. Functieprofiel: een homogeen samenstel van taken en de daaraan gekoppelde competenties, afgeleid uit de doelstelling van de organisatie-eenheid dat de ambtenaar moet verrichten krachtens en overeenkomstig hetgeen hem is opgedragen.
Tenminste eenmaal per kalenderjaar wordt met iedere medewerker voor 1 mei een competentiegericht functioneringsgesprek gevoerd. Na indiensttreding van de medewerker of na aanvaarding van een andere functie vindt het eerste competentiegericht functioneringsgesprek plaats binnen drie maanden. Het tweede competentiegericht functioneringsgesprek vindt plaats binnen zes maanden na indiensttreding of aanvaarding van een andere functie.
Het competentiegericht functioneringsgesprek met de medewerker wordt gevoerd door:a. de afdelingsmanager met zijn medewerkers van zijn/haar afdeling.b. de bedrijfsleider met de medewerkers zwem- en recreatiebad dan wel medewerkers wijkbeheer.c. de directeur/gemeentesecretaris met de afdelingsmanagers en de adjunct-directeur /adjunct-gemeentesecretaris.d. de portefeuillehouder personeel en Organisatie met de directeur/gemeentesecretaris.
Een competentiegericht functioneringsgesprek is een periodiek gesprek op basis van gelijkwaardigheid tussen de leidinggevende en de medewerker met als doel het optimaliseren van de door de medewerker te leveren competenties en het optimaliseren van de werkomgeving waarin de medewerker werkzaam is waarbij het optimaliseren van de kwaliteit van de dienstverlening het uitgangspunt is.