Organisatie | Westervoort |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening materiële en financiële gelijkstelling onderwijs gemeente Westervoort 2011 |
Citeertitel | Verordening materiële en financiële gelijkstelling onderwijs gemeente Westervoort 2011 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | onderwijs |
Eigen onderwerp |
Deze regeling treedt met terugwerkende kracht in werking op 1 augustus 2011.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
18-08-2011 | 01-08-2011 | nieuwe regeling | 04-07-2011 Westervoort Post, 17-08-2011 | 6 | |
14-12-2000 | nieuwe regeling | 13-12-2000 Duivenvoorts weekblad, 13-12 2000 | Onbekend. |
De raad van de gemeente Westervoort;
Gelezen het voorstel van het college van 31 mei 2011, inzake het intrekken van de verordening materiële en financiële gelijkstelling onderwijs gemeente Westervoort 2009 en het vaststellen van de verordening materiële financiële gelijkstelling onderwijs gemeente Westervoort 2011;
Gelet op artikel 140 /141 van de Wet op het primair onderwijs;
Gelet op de artikelen XIII , XV en XVII van de Wet dualisering gemeentelijke medebewindsbevoegdheden ;
Gelet op artikel 5 van de Gemeentewet ;
Verordening materiële en financiële gelijkstelling onderwijs gemeente Westervoort 2011
Paragraaf 2.1 Aanvraag voorzieningen; weigeringsgronden
Artikel 5 Toevoegen, wijzigen en intrekken
Een wijziging van de verordening die leidt tot het toevoegen, wijzigen of intrekken van een voorziening, wordt uiterlijk zes weken voor de indieningsdatum bekendgemaakt door het college.
Het schoolbestuur dat een voorziening voor het eerste daaropvolgend tijdvak wenst, dient voor de indieningsdatum een aanvraag in bij het college. De indieningsdatum is niet van toepassing indien voor de voorziening is bepaald dat een indieningsdatum niet is voorgeschreven. Indien de aanvraag niet voor de indieningsdatum is ingediend, besluit het college om de aanvraag niet te behandelen.
Bij het ontbreken van een of meer gegevens deelt het college dit schriftelijk mee aan het schoolbestuur. Daarbij krijgt het schoolbestuur de gelegenheid om binnen drie weken na de datum van verzending van de mededeling de gegevens schriftelijk aan te vullen. Indien het schoolbestuur de ontbrekende gegevens niet binnen deze termijn verstrekt, beslist het college de aanvraag niet te behandelen.
Paragraaf 2.2 Aanvraag aanvullende voorzieningen; weigeringsgronden
Paragraaf 2.3 Toekenning; uitvoering beschikking subsidieverlening; intrekking of wijziging; verbod vervreemding
Artikel 13 Uitvoering beschikking tot subsidieverlening
Indien het schoolbestuur niet of niet voldoende aantoont dat de verplichtingen zijn nagekomen, deelt het college dit schriftelijk mee aan het schoolbestuur. Hierbij geven zij aan op welke onderdelen het schoolbestuur aanvullende informatie moet verschaffen. Daarbij krijgt het schoolbestuur de gelegenheid om binnen drie weken na ontvangst van de mededeling de gevraagde informatie schriftelijk te verschaffen. Indien het schoolbestuur de gevraagde informatie niet binnen deze termijn verstrekt, stelt het college de subsidie ambtshalve vast.
Artikel 15 Intrekken of wijzigen beschikking; terugvordering
Ten aanzien van het beleid tot intrekking, wijziging, stopzetting of verlaging van de afgegeven subsidiebeschikking dan wel terugvordering van gegeven subsidie is titel 4:2 van de wet van toepassing.
Artikel 17 Verbod tot vervreemding
Vervreemding door het schoolbestuur van op basis van deze verordening toegekende voorzieningen, is niet toegestaan zonder toestemming van het college tenzij sprake is van een overdracht van voorzieningen aan een ander schoolbestuur als gevolg van samenvoeging van het betreffende schoolbestuur met een ander schoolbestuur.
Artikel 18 Informatieverstrekking
Het schoolbestuur verstrekt op verzoek van het college nadere gegevens die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van het bepaalde in deze verordening.
Aldus besloten in de openbare vergadering van de raad voornoemd d.d. 4 juli 2011,de griffier, de voorzitter,
ing. J.A.M.G. van Bodegom mr. J.J.G.M. Geukers
Toekenningscriteria waaronder de sportdagcommissie namens de bevoegde gezagen een aanvraag in kunnen dienen:a. De voorziening staat open voor alle basisscholen in de gemeente Westervoort die deelnemen aan de gemeentelijke schoolsportdagb. De aanvraag vindt plaats via volledig ingevuld aanvraagformulier
VII Financiële verantwoordinga. Vóór 1 april van het jaar volgend op het jaar waarvoor de aanvraag is ingediend wordt financiële verantwoording afgelegd door overleg van rekeningen en betalingsbewijzen. Op basis hiervan wordt de subsidie vastgesteld.b. Verleende voorschotten worden teruggevorderd indien niet kan worden aangetoond dat gelden conform de regeling zijn besteed.
B. Bedrijfshulpverlening (BHV)
Toekenningscriteria waaronder een bevoegd gezag in aanmerking komt voor een voorziening:a. De voorziening staat open voor alle basisscholen in de gemeente Westervoort.b. De voorziening staat open voor leraren in vaste dienst die een (herhalings)cursus dienen te volgen voor het behalen of behouden van het BHV certificaat.c. De aanvraag vindt plaats via volledig ingevuld aanvraagformulier
Subsidieplafonda. Het subsidieplafond is gelijk aan de werkelijke kosten van de voorziening tot het maximum bedrag dat is opgenomen in de gemeentebegroting.b. Wanneer het subsidieplafond wordt overschreden wordt het beschikbare budget verdeeld op basis van het aantal leerlingen op Westervoortse basisscholen per schoolbestuur.
Verleende voorschotten worden teruggevorderd indien niet kan worden aangetoond dat gelden conform de regeling zijn besteed.