Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Utrecht (Utr)

Ondermandaatregeling DMO 2010

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Utrecht (Utr)
Officiële naam regelingOndermandaatregeling DMO 2010
CiteertitelOndermandaatregeling DMO 2010
Vastgesteld door
Onderwerpalgemeen
Eigen onderwerpmandaat

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Algemene Wet Bestuursrecht, art. 10:1 t/m 10:12
  2. Gemeentewet, art. 160, lid eerste lid onder e
  3. Gemeentewet, art. 171

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

1.Geen.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

30-09-201001-01-2012nieuwe regeling

15-09-2010

Gemeenteblad van Utrecht 2010, nr. 78

Besluit directeur Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling van 15 september 2010
30-09-201001-01-2012nieuwe regeling

15-09-2010

Gemeenteblad van Utrecht 2010, nr. 78

Besluit directeur Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling van 15 september 2010

Tekst van de regeling

Ondermandaatregeling DMO 2010(besluit van 15 september 2010)

De directeur Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling;

gelet op:

artikelen 10:1 t/m 10:12 Algemene Wet Bestuursrecht;

artikel 160, eerste lid onder e) Gemeentewet;

artikel 171 Gemeentewet;

het besluit van burgemeester en wethouders van 15 juli 2008 (Gemeenteblad van Utrecht 2008, nr. 42), gewijzigd op 7 oktober 2008 (Gemeenteblad van Utrecht 2008, nr. 70), gewijzigd op 17 september 2009 (Gemeenteblad van Utrecht 2009, nr. 49, gewijzigd op 26 januari 2010 (Gemeenteblad van Utrecht 2010, nr. 21) en laatstelijk gewijzigd op 8 september 2010 (Gemeenteblad van Utrecht 2010, nr. 75);

de volmacht van de burgemeester van Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183;

BESLUIT:

  • -

    in te trekken het besluit van de directeur van de Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling d.d. 22 oktober 2008 (Gemeenteblad van Utrecht 2008, nr. 86) tot vaststelling van het Ondermandaatbesluit Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling;

  • -

    te verlenen ondermandaat en volmacht aan de in de bijlages (ondermandatenregister en autorisatiematrix) genoemde functionarissen/ambtenaren, werkzaam bij de Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling van de gemeente Utrecht, en onder de in de bijlage genoemde voorwaarden en

  • -

    in te trekken alle specifieke ondermandaten en volmachten die in het verleden door de dienstdirecteur zijn verleend.

Dit besluit treedt in werking op de achtste dag na die van bekendmaking van het besluit.

Aldus besloten op 15 september 2010

drs. J.G. Manshanden

directeur Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling

Bekendmaking is geschied op 22 september 2010.

Dit besluit treedt in werking met ingang van 30 september 2010.

BIJLAGE A BIJ ONDERMANDATENREGISTER: AUTORISATIEMATRIX DMO

Privaatrechtelijke bevoegdheden

 Omschrijving bevoegdhedenRegeling waarop het ondermandaat is gebaseerdMandaatgeverOndermandaatgeverOndermandaat is verleend aan de volgende functionarissenVoorwaarde voor gebruik ondermandaat
 Levering van zaken/goederen          
2.1.3.1Besluit tot het aangaan van overeenkomsten³ tot het leveren van zaken/goederen aan de gemeente Utrecht, met uitzondering van overeenkomsten waarmee een afwijking van het Utrechts aanbestedingsbeleid wordt beoogd of bereikt, en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingenart. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183college b. en w. burgemeesterdirecteur zie bovenstaande(plaatsvervanger directeur, mits bij separaat besluit aangewezen)¹ afdelingshoofd² manager4 bij afdeling Maatschappelijk Vastgoed: bedrijfsleider teamleider coördinator gebiedsbeheerder zie bovenstaandegeen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 193.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 50.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 10.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 5.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 1.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 500,00 zie bovenstaande
2.1.3.2Besluit tot het aangaan van overeenkomsten³ tot het leveren van zaken/goederen aan de gemeente Utrecht waarmee een afwijking van het Utrechts aanbestedingsbeleid wordt beoogd of bereikt, en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingenart. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183college van B & W burgemeesterdirecteur zie bovenstaandezie bovenstaande¹ zie bovenstaandegeen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd zie bovenstaande
2.1.3.3Besluit tot het aangaan van overeenkomsten³ tot het leveren van roerende zaken door of namens de gemeente Utrecht, en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingenart. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183college b. en w. burgemeesterdirecteur zie bovenstaande¹ zie bovenstaandegeen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd zie bovenstaande
 Omschrijving bevoegdhedenRegeling waarop het ondermandaat is gebaseerdMandaatgeverOndermandaatgeverOndermandaat is verleend aan de volgende functionarissenVoorwaarde voor gebruik ondermandaat
 Verrichten van diensten          
2.1.3.4Besluit tot het aangaan van overeenkomsten³ tot het verrichten van diensten ten behoeve de gemeente Utrecht, met uitzondering van overeenkomsten betreffende het inlenen van personeel van derden en/of opdrachten aan zelfstandigen zonder personeel en overeen-komsten waarmee een afwijking van het Utrechts aanbestedingsbeleid wordt beoogd of bereikt, en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingenart. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183college b. en w. burgemeesterdirecteur zie bovenstaande(plaatsvervanger directeur, mits bij separaat besluit aangewezen)¹ afdelingshoofd² manager4 bij afdeling Maatschappelijk Vastgoed: bedrijfsleider teamleider coördinator vastgoed gebiedsbeheerder zie bovenstaandegeen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 193.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 50.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 10.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 5.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 1.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 500,00 zie bovenstaande
2.1.3.5Besluit tot het aangaan van overeenkomsten³ tot het verrichten van diensten ten behoeve de gemeente Utrecht waarmee een afwijking van het Utrechts aanbestedingsbeleid wordt beoogd of bereikt, met uitzondering van overeenkomsten betreffende het inlenen van personeel van derden en/of opdrachten aan zelfstandigen zonder personeel en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingenart. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183college b en w. burgemeesterdirecteur zie bovenstaandezie bovenstaande¹ zie bovenstaandegeen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd zie bovenstaande
2.1.3.6Besluit tot het aangaan van overeenkomsten³ tot het verrichten van diensten door of namens de gemeente Utrecht ten behoeve van derden, met uitzondering van overeenkomsten betreffende het uitlenen van personeel aan derden en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingenart. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183college b. en w. burgemeesterdirecteur zie bovenstaandezie bovenstaande¹ zie bovenstaandegeen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd zie bovenstaande
 Omschrijving bevoegdhedenRegeling waarop het ondermandaat is gebaseerdMandaatgeverOndermandaatgeverOndermandaat is verleend aan de volgende functionarissenVoorwaarde voor gebruik ondermandaat
 Uitvoering van werken          
2.1.3.7Besluit tot het aangaan van overeenkomsten³ tot het uitvoeren van werken in opdracht van de gemeente Utrecht, met uitzondering van overeenkomsten waarmee een afwijking van het Utrechts aanbestedingsbeleid wordt beoogd of bereikt, en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingenart. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183college b. en w. burgemeesterdirecteur zie bovenstaande(plaatsvervanger directeur, mits bij separaat besluit aangewezen)¹ afdelingshoofd² manager4 zie bovenstaandegeen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 500.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 91.000,00 zie bovenstaande
2.1.3.8Besluit tot het aangaan van overeenkomsten³ tot het uitvoeren van werken in opdracht van de gemeente Utrecht waarmee een afwijking van het Utrechts aanbestedingsbeleid wordt beoogd of bereikt, en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingenart. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183college b. en w. burgemeesterdirecteur zie bovenstaandezie bovenstaande¹ zie bovenstaandegeen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd zie bovenstaande
2.1.3.9Besluit tot het aangaan van overeenkomsten³ tot het uitvoeren van werken door of namens de gemeente Utrecht en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingenart. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183college b. en w. burgemeesterdirecteur zie bovenstaandezie bovenstaande zie bovenstaandegeen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd zie bovenstaande
 Leveren van nutsleveranties          
2.1.3.10Besluit tot het aangaan van overeenkomsten³ tot het leveren van nutsleveranties aan de gemeente Utrecht, en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingenart. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183college b. en w. burgemeesterdirecteur zie bovenstaandezie bovenstaande¹ zie bovenstaandegeen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd zie bovenstaande
 Omschrijving bevoegdhedenRegeling waarop het ondermandaat is gebaseerdMandaatgeverOndermandaatgeverOndermandaat is verleend aan de volgende functionarissenVoorwaarde voor gebruik ondermandaat
 Huur/bruikleen          
2.1.3.11Besluit tot het aangaan van huur- of bruikleenovereenkomsten voor roerende zaken en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingenart. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183college b. en w. burgemeesterdirecteur zie bovenstaande(plaatsvervanger directeur, mits bij separaat besluit aangewezen)¹ afdelingshoofd² manager4 bij afdeling Maatschappelijk Vastgoed: bedrijfsleider teamleider coördinator gebiedsbeheerder zie bovenstaandegeen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 193.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 150.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 10.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 5.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 1.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 500,00 zie bovenstaande
2.1.3.12Besluit tot het aangaan van huur- of bruikleenovereenkomsten voor onroerende zaken die eigendom zijn van de gemeente Utrecht en worden geëxploiteerd door de Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingenart. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183college b. en w. burgemeesterdirecteur zie bovenstaande(plaatsvervanger directeur, mits bij separaat besluit aangewezen)¹ afdelingshoofd Maatschappelijk Vastgoed zie bovenstaandegeen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd zie bovenstaande
 Bijzondere bevoegdheden          
2.1.3.13Besluit tot het aangaan van overeenkomsten betreffende het in gebruik geven van onroerende zaken die eigendom zijn van de gemeente Utrecht en worden geëxploiteerd door de Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingenart. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183college b. en w. burgemeesterdirecteur zie bovenstaande(plaatsvervanger directeur, mits bij separaat besluit aangewezen)¹ manager vastgoedexploitatie medewerkers Makelpunt zie bovenstaandegeen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 10.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 5.000,00 zie bovenstaande
2.1.3.14Besluit tot het aangaan van overeenkomsten³ betreffende het inlenen van personeel van derden en/of opdrachten aan zelfstandigen zonder personeel, met uitzondering van overeenkomsten die voldoen aan alle van de onderstaande criteria: * uurtarief van de ingeleende arbeidskracht > EUR 75,00 of eventueel andere of vervangende criteria die het college stelt; en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingenart. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183college b. en w. burgemeesterdirecteur zie bovenstaande(plaatsvervanger directeur, mits bij separaat besluit aangewezen)¹ afdelingshoofd² manager4 bij afdeling Maatschappelijk Vastgoed: bedrijfsleider zie bovenstaandegeen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 193.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 50.000,00 overeenkomsten met een waarde ≤ EUR 10.000,00 zie bovenstaande
 Omschrijving bevoegdhedenRegeling waarop het ondermandaat is gebaseerdMandaatgeverOndermandaatgeverOndermandaat is verleend aan de volgende functionarissenVoorwaarde voor gebruik ondermandaat
2.1.3.15Besluit tot het aangaan van overeenkomsten³ betreffende het uitlenen van personeel aan derden en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingenart. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183college b. en w. burgemeesterdirecteur zie bovenstaandezie bovenstaande¹ zie bovenstaandegeen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd zie bovenstaande
2.1.3.16Besluit tot in gebruik geven van schoolgebouwen of schoolonderdelen van gebouwen in eigendom van de gemeente Utrecht door of namens de gemeente Utrecht en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingenart. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3, art. 103 lid 3 Wet primair onderwijs, art. 76n lid 3 Wet Voortgezet Onderwijs, art. 101 lid 3 Wet op de expertisecentra art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183college b. en w. burgemeesterdirecteur zie bovenstaande(plaatsvervanger directeur, mits bij separaat besluit aangewezen)¹ afdelingshoofd maatschappelijk vastgoed manager Onderwijs manager Vastgoedontwikkeling zie bovenstaandegeen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd zie bovenstaande
2.1.3.17Besluit tot het aangaan van andere overeenkomsten dan bovengenoemde, daaronder begrepen, doch niet gelimiteerd tot: raamovereenkomsten, mantelovereenkomsten, samenwerkingsovereenkomsten, convenanten, gentlemens agreements, bevoegdhedenovereenkomsten, realisatieovereenkomsten en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingenart. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183college van B & W burgemeesterdirecteur zie bovenstaandezie bovenstaandegeen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd zie bovenstaande
2.1.3.18Besluit tot het aangaan van overeenkomsten in het kader van de wet inburgering, de verordening Wet Inburgering en de regeling vrijwillige inburgering. en het verrichten van de daarmee gepaard gaande rechtshandelingenart. 160 lid 1 onder e) Gemeentewet en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.3 art. 171 Gemeentewet en volmacht burgemeester Utrecht d.d. 6 juli 2010 met kenmerk 10.052183college b. en w. burgemeesterdirecteur zie bovenstaande(plaatsvervanger directeur, mits bij separaat besluit aangewezen)¹ afdelingshoofd manager zie bovenstaandegeen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd zie bovenstaande

Publiekrechtelijke bevoegdheden

 Omschrijving bevoegdhedenRegeling waarop het ondermandaat is gebaseerdMandaatgeverOndermandaatgeverOndermandaat is verleend aan de volgende functionarissenVoorwaarde voor gebruik ondermandaat
2.1.22.1Verstrekken van voorschotten op subsidieart. 29 Algemene subsidie-verordening 2008 (ASV 2008) onder e) en vigerende ondermandaatbesluit DMO onder 2.1.22college b. en w. directeur(plaatsvervanger directeur, mits bij separaat besluit aangewezen)¹ afdelingshoofd² manager4geen bijzondere voorwaarden, ongelimiteerd subsidiebedrag per beschikking ≤ EUR 500.000,00 subsidiebedrag per beschikking ≤ EUR 50.000,00
  • 1.

    De dienstdirecteur kan separaat ondermandaat verlenen aan een plaatsvervanger ter vervanging bij afwezigheid.

  • 2.

    Onder 'overeenkomsten' vallen ook deelovereenkomsten onder de vigeur van een reeds door of namens de gemeente Utrecht gesloten raam- of mantelovereenkomst, tenzij in een specifieke raam- of mantelovereenkomst andersluidende afspraken zijn gemaakt, c.q. specifieke volmachten en mandaten zijn verstrekt.

  • 3.

    De bevoegdheden van een 'manager' gelden voor alle managementfuncties in de eerste managementlaag onder een afdelingshoofd.

BIJLAGE B BEHOREND BIJ GEMEENTEBLAD VAN UTRECHT 2010, NR. 78

Ondermandatenregister DMO 2010

 Omschrijving bevoegdhedenRegeling waarop mandaat is gebaseerdMandaatgeverVoorwaarde voor gebruik mandaatOndermandaat toeg.Ondermandaat is verleend aan de volgende functionaris (en zijn formeel aangewezen plaatsvervanger)
coll.bgm.
2.1.1Besluiten op verzoeken om informatie en het verstrekken van informatie uit eigen beweging krachtens de Wet openbaarheid van bestuurWet openbaarheid van bestuurXX  ja  
2.1.2Besluiten in het kader van de Inspraakverordening.Algemene inspraak-verordening UtrechtX    jaAlle afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.3Verplichtingen aangaan op grond van dat deel van de begroting waarvoor het diensthoofd verantwoordelijk is. Indien het betreft verplichtingen waar financiën mee gemoeid zijn dan moet in de begroting zelf of bij afzonderlijk raadsbesluit middelenautorisatie hebben plaatsgevonden. Van de bevoegdheid tot het aangaan van verplichtingen zijn uitgezonderd het verstrekken en aangaan van leningen en de verlening van garanties met betrekking tot de nakoming van verplichtingen door derden. De Directeur van de Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling is in het kader van de kredietbank wel bevoegd tot het verstrekken van leningen met betrekking tot de schuldhulpverlening.GemeentewetX  Over de aangegane verplichtingen wordt jaarlijks verantwoording afgelegd. M.b.t. het aangaan of verlengen van een contract voor externe inhuur tegen een tarief van EUR 75,00 of meer per uur, geldt het vereiste van vooraf-gaande goedkeuring door de wethouder Personeelszaken. De geldende regels met betrekking tot aanbestedingen moeten in acht worden genomen.jaZie autorisatiematrix DMO
2.1.4Het treffen van dadingen en het opdragen van geschillen aan de beslissingen van scheidsmannen.  X    nee  
2.1.5Het besluiten tot het maken van bezwaar, het instellen van beroep, het verzoek om schorsing of het verzoeken van een voorlopige voorziening, indien aan de gemeente als rechtspersoon daartoe het recht is toegekend. Dit mandaat is niet bedoeld voor die situaties waarin een bestuursorgaan van de gemeente optreedt.Art. 160 GemeentewetX  Geldt alleen voor eigen dienstnee  
2.1.6.Het besluiten tot het voeren van rechtsgedingen, het instellen van hoger beroep en het voeren van verweer m.b.t. eigen werknemers.  X  Geldt allen voor eigen P&O dienstnee  
2.1.7.Het entameren en het voeren van alle rechtsgedingen, het voeren van bezwaar- en beroepsprocedures en het indienen van verzoekschriften, ter nakoming, handhaving en uitvoering van o.a. overeenkomsten, incl. nevenvordeningen en de ten uitvoerlegging van vonnissen/beschikkingen. Dit mandaat is niet bedoeld voor die situaties waarin een bestuursorgaan van de gemeente optreedt.Art. 160, onder f GemeentewetX  Mits spoedeisend, daarna voorleggen aan collegenee  
2.1.8.Het voeren van verzetprocedures i.h.k.v. dwangbevelen.  X    nee  
2.1.9.Het voeren van bezwaar- en beroepsprocedures tegen besluiten van UWV- USZO inzake WAO.  X    nee  
2.1.10Het voeren van bezwaar- en beroepsprocedures tegen besluiten van UWV-USZO inzake WW.  X    nee  
2.1.11Procesmachtiging voor de onder 2.5 t/m 2.10 genoemde rechtzaken.Art. 171 Gemeentewet  X  nee  
2.1.12Toepassing geven aan uitzondering op het vereiste van verklaring van goed gedrag.Art. 13 ASVX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.13Verlenen van toestemming tot het toestaan van een voorziening of bestemmingsreserve.Art. 22, vierde lid ASVX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.14Toestaan van kortere termijn voor indienen van aanvraag projectsubsidie en gemeentegarantie.Art. 7, achtste lid ASVX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.15Aanwijzingen geven en modellen voorschrijven met betrekking tot de bij de aanvraag van een subsidie in te dienen bescheiden.Art. 8, tweede lid ASVX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.16Bepalen dat andere dan de in artikel 8 ASV bedoelde gegevens en bescheiden, die voor het beoordelen van de aanvraag van belang worden geacht, worden overgelegd.Art. 8, derde lid ASVX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.17Verdagen beslistermijn op aanvraag + stellen van nieuwe termijn.Art. 11, derde jo vierde lid ASVX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.18Beschikken tot gehele of gedeeltelijke weigering of verlening, alsmede daaraan verbinden van kwalitatieve criteria en voorwaarden. Dit mandaat geldt niet voor het toepassen van artikel 9, tweede lid ASV en het op grond van artikel 3, zevende lid van de Wet Bibob verbinden van voorwaarden aan een besluit tot subsidieverlening.Artt. 7 en 9 en 12, eerste lid ASV; artt. 4:25 en 4:35 AwbX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.19Weigeren voortzetten subsidie na subsidiëring drie jaar of langer.Art. 4:51 AwbX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.20Sluiten van een uitvoeringsovereenkomst.Art. 15 ASV; art. 4:36 AwbX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.21Intrekken of wijzigen van subsidie.Art. 4:48 e.v. AwbX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.22Verstrekken van voorschotten op subsidieArt. 4:54 Awb; art. 29 ASVX    Ja, tot een maximum binnen één verlenings-beschikking van EUR 500.000,00. Hierboven alleen directeur bevoegd te ondertekenen.Zie autorisatiematrix DMO
2.1.23Verrekenen vordering(en) op voorschot.Art. 29, tweede lid ASVX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.24Bepalen welke gegevens noodzakelijk zijn voor het houden van toezicht op naleving voorwaarden garantie.Art. 34 ASVX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.25Instellen onderzoek.Art. 21, tweede lid ASVX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.26Verlenen van ontheffing van verplichting accountantsverklaring.Art. 25, derde lid ASVX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.27Bepalen welke controle in de plaats mag komen van de accountantscontrole (i.g.v. begrote kosten minder dan EUR 50.000,00).Art. 25, derde lid ASVX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.28Aanwijzingen geven en modellen voorschrijven met betrekking tot de bij het verzoek tot vaststelling in te dienen bescheiden.Art. 24, zesde lid ASVX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.29Bepalen dat andere dan de in artikel 24 ASV bedoelde gegevens en bescheiden, die voor de vaststelling van belang worden geacht, worden overgelegd.Art. 24, zesde lid ASVX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.30Stellen van aanvullende voorschriften met betrekking tot tussentijdse verslaglegging of verslaglegging na afloop van activiteit.Art. 24, zesde lid ASVX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.31Verdagen beslistermijn voor vaststelling + stellen van nieuwe termijn.Art. 26 ASVX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.32Beschikking tot vaststellen al dan niet op een lager niveau.Artt. 4:42 e.v. en 4: 73 e.v. Awb; art. 26 ASVX    Ja, manager bevoegd vast te stellen tot EUR 50.000,00Alle Afdelingshoofden DMO
2.1.33Aanzeggen dat teveel ontvangen voorschot wordt teruggestort.Art. 29, derde lid ASVX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.34Terugvordering (eventueel in rechte).Art. 4:57 Awb; art. 29, derde lid ASVX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.35Nadere regels stellen met betrekking tot de inrichting van de administratieve organisatie.Art. 21 ASVX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.36Beslissen op verzoek om toestemming voor diverse vermogensrechtelijke handelingen.Art. 4:71 Awb; art. 16 ASVX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.37Beslissen op een verzoek om toestemming inzake beschikbaar stellen van gelden aan derden/ verbinden van voorwaarden aan toestemming.Art. 18 ASVX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.38Aanwijzen van gevallen waarin artikel 19, eerste lid ASV niet geldt (verplichting inzake kostendekkende vergoedingen bij leveringen aan derden).Art. 19, tweede lid ASVX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.39Goedkeuring bestemming eventueel batig liquidatiesaldo bij ontbinding; geven van aanwijzing van gewenste bestemming; opleggen verplichting tot storten in de gemeentekas.Art. 20, vijfde lid ASVX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.40Aanvragen tot verlening en vaststelling van subsidiesdiversXX  jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.41Aanvragen van vergunningen/ontheffingen.diversXX  jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.42Uitvoering van de Wet bescherming persoonsgegevens.Wet bescherming persoonsgegevensXX  jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.43Het aanwijzen van toezichthouders als bedoeld in artikel 5:11 Algemene wet bestuursrecht.diversXXAan de directeur van de dienst binnen wiens verantwoordelijkheid het toezicht op de betreffende regelgeving valt.nee  
2.1.44Alle in titel 5.3 van de Algemene wet bestuursrecht genoemde bevoegdheden met betrekking tot of verband houdend met bestuursdwang en dwangsom.Art. 125, tweede lid (college) en derde lid (burgemeester) Gemeentewet en titel 5.3 Algemene wet bestuursrechtXXAan de directeur van de dienst binnen wiens verantwoordelijkheid het toezicht en de handhaving op de betreffende regelgeving valt.jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.45Niet-ontvankelijk verklaren van aanvraag.Art. 4:5, eerste lid AwbXX  jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.46Vragen van zienswijze en horen belanghebbende bij voornemen tot het nemen van een onwelgevallige beschikking.Artt. 4:7 en 4:9 AwbXX  jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.47Het vervangen van archiefbescheiden door reproducties: 1.het vervangen van archiefbescheiden door reproducties, teneinde de aldus vervangen bescheiden te vernietigen, overeenkomstig artikel 7 van de Archiefwet 1995 en artikel 6, eerste en tweede lid, van het Archiefbesluit 1995; 2.het opmaken van een verklaring van vervanging van archiefbescheiden door reproducties, overeenkomstig artikel 8 van het Archiefbesluit 1995.Archiefwet 1995, Archiefbesluit 1995 en het Besluit Informatiebeheer gemeente UtrechtX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.48Het vervreemden van archiefbescheiden: 1.het vervreemden van archiefbescheiden overeenkomstig artikel 8, eerste en tweede lid, van de Archiefwet 1995 en artikel 7, eerste en tweede lid, en artikel 8 van het Archiefbesluit 1995 2.het opmaken van een verklaring van vervreemding van archiefbescheiden, overeenkomstig artikel 8 van het Archiefbesluit 1995.Archiefwet 1995, Archiefbesluit 1995 en het Besluit Informatiebeheer gemeente UtrechtX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.49Het overbrengen van archiefbescheiden naar de archiefbewaarplaats: 1.het overbrengen van archiefbescheiden naar het Utrechts Archief overeenkomstig artikel 12, eerste lid van de Archiefwet 1995 en artikel 9, eerste, tweede en derde lid van het Archiefbesluit 1995; 2.het vervroegd overbrengen van archiefbescheiden naar het Utrechts Archief overeenkomstig artikel 13, eerste lid van de Archiefwet 1995; 3.het verzoeken om het verlenen van een machtiging door gedeputeerde staten van Utrecht tot opschorting van de overbrenging van archiefbescheiden naar het Utrechts Archief, overeenkomstig artikel 13, derde en vierde lid, van de Archiefwet 1995; 4.het opmaken van een verklaring van overbrenging van archiefbescheiden naar het Utrechts Archief, overeenkomstig artikel 8 van het Archiefbesluit 1995.Archiefwet 1995, Archiefbesluit 1995 en het Besluit Informatiebeheer gemeente Utrecht 2006X    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.50Het opmaken van een verklaring van vernietiging van archiefbescheiden, overeenkomstig artikel 8 van het Archiefbesluit 1995.Archiefwet 1995, Archiefbesluit 1995 en het Besluit Informatiebeheer gemeente Utrecht 2006X    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.51Het stellen van beperkingen aan de openbaarheid van archief-bescheiden, overeenkomstig artikel 15, eerste en tweede lid, en artikel 16, tweede lid, van de Archiefwet 1995 en artikel 10 van het Archiefbesluit 1995.Archiefwet 1995, Archiefbesluit 1995 en het Besluit Informatiebeheer gemeente Utrecht 2007X    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.52Het goedkeuren van de overdracht van informatie in de zin van artikel 1, sub b, van het Besluit informatiebeheer 2002 van een beheerseenheid aan een andere beheerseenheid, overeenkomstig artikel 22 van het Besluit informatiebeheer.Archiefwet 1995, Archiefbesluit 1995 en het Besluit Informatiebeheer gemeente Utrecht 2008X    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.53Vaststellen verschuldigdheid en hoogte dwangsom bij niet tijdig beslissen.Art. 4:18 AwbXXConform modelbeschikking Vaststellen verschuldigde dwangsomjaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.54Vaststellen verplichtheid tot betaling geldsom.Art. 4:86 AwbX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.54aToepassen verrekening.Art. 4:93 Awb in combinatie met specifieke wettelijke bepalingX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.55Verlenen van uitstel van betaling.Art. 4:94 AwbX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.56Verlenen voorschot vooruitlopend op vaststelling van een verplichting tot betaling.Art. 4:95 AwbX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.57Intrekken of wijzigen beschikking tot uitstel van betaling of verlening voorschot.Art. 4:96 AwbX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.58Vaststellen bedrag van verschuldigde wettelijke rente.Art. 4:99 AwbX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.59Schriftelijke aanmaning of schriftelijke mededeling waarin ondubbelzinnig het recht op betaling wordt voorbehouden.Art. 4:107 AwbX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.60Aanmaning tot betaling schuldenaar in verzuim.Art. 4:112 AwbX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.61Uitvaardigen dwangbevel.Art. 4:117 AwbX    jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
2.1.62Nemen van besluiten op schade- en nadeelcompensatieverzoeken tot een maximum van EUR 100.000,00 per besluit.Art. 3:4, tweede lid AwbX  Aan de directeur van de dienst onder wiens verantwoordelijkheid het primaire besluit is genomen, waarop het verzoek om vergoeding van schade/nadeel betrekking heeft.jaAlle Afdelingshoofden DMO en programmadirecteuren
               
3.7.1Procesmachtiging (het verschijnen voor de rechtbank). Zie ook 3.7.16Art. 171 Gemeentewet  X  nee  
3.7.2Uitvoering van de wetWet educatie en beroepsonderwijsX    jaAfdelingshoofd Ontwikkeling en manager Onderwijs, manager Vastgoedontwikkeling
3.7.3-Al datgene te doen en na te laten, dat noodzakelijk is voor een goede uitvoering van de wet of regeling -Besluiten nemen en ondertekenen ter uitvoering van de wet of regeling -Namens het college aanvragen van subsidies t.b.v. de uitvoering van de wet of regelingIOAZX    jaAfdelingshoofd Sociale Zaken & Werkgelegenheid, de leidinggevenden van de diverse teams, waaronder begrepen de functionarissen die als plaatsvervanger van de genoemde leidinggevenden zijn aangewezen, de coördinatoren Incasso en Verhaal, de teamleider Financieel Beheer, de unitmanager Bedrijfsvoering en Control, de unitmanager Beleid en Juridische zaken, de unitmanager Primaire processen, de unitmanager Specialismen/Centraal
3.7.4-Al datgene te doen en na te laten, dat noodzakelijk is voor een goede uitvoering van de wet of regeling -Besluiten nemen en ondertekenen ter uitvoering van de wet of regeling -Namens het college aanvragen van subsidies t.b.v. de uitvoering van de wet of regelingIOAWX    jahet afdelingshoofd Sociale Zaken & Werkgelegenheid, de leidinggevenden van de diverse teams, waaronder begrepen de functionarissen die als plaatsvervanger van de genoemde leidinggevenden zijn aangewezen, het hoofd Schuldhulpverlening, het hoofd Bancaire zaken, het hoofd Bewindvoering, de coördinatoren Incasso en Verhaal, de coördinatoren van het team Individuele WMO Verstrekkingen, de teamleider Financieel Beheer, de unitmanager Bedrijfsvoering en Control, de unitmanager Beleid en Juridische zaken, de unitmanager Primaire processen, de unitmanager Specialismen/Centraal
3.7.5Uitvoering van de wet.Wet op de expertisecentraX    jaAfdelingshoofd Ontwikkeling, manager Onderwijs, manager Vastgoedontwikkeling
3.7.6Zorgdragen voor de lijkbezorging en besluiten nemen tot verhaal van de kosten op de nalatenschap, bloed- en aanverwanten.Artt. 21 en 22 Wet op de lijkbezorging  X  jaAfdelingshoofd Sociale Zaken & Werkgelegenheid, de leidinggevenden van de diverse teams, waaronder begrepen de functionarissen die als plaatsvervanger van de genoemde leidinggevenden zijn aangewezen, de coördinatoren Incasso en Verhaal, de teamleider Financieel Beheer, de unitmanager Bedrijfsvoering en Control, de unitmanager Beleid en Juridische zaken, de unitmanager Primaire processen, de unitmanager Specialismen/Centraal
3.7.7Uitvoering van de wetWet op het primair onderwijsX    jaAfdelingshoofd Ontwikkeling, manager Onderwijs, manager Vastgoedontwikkeling
3.7.8Uitvoering van de wetWet op het voortgezet onderwijsX    jaAfdelingshoofd Ontwikkeling, manager Onderwijs, manager Vastgoedontwikkeling
3.7.9Het nemen van besluiten op basis van en uitvoeren van de wet.Wet sociale werk-voorziening (WSW)X    jaAfdelingshoofd Sociale Zaken & Werkgelegenheid, de leidinggevenden van de diverse teams, waaronder begrepen de functionarissen die als plaatsvervanger van de genoemde leidinggevenden zijn aangewezen, het hoofd Schuldhulpverlening, het hoofd Bancaire zaken, het hoofd Bewindvoering, de coördinatoren Incasso en Verhaal, de coördinatoren van het team Individuele WMO Verstrekkingen, de teamleider Financieel Beheer, de unitmanager Bedrijfsvoering en Control, de unitmanager Beleid en Juridische zaken, de unitmanager Primaire processen, de unitmanager Specialismen/Centraal
3.7.10-Al datgene te doen en na te laten, dat noodzakelijk is voor een goede uitvoering van de wet of regeling -Besluiten nemen en ondertekenen ter uitvoering van de wet of regeling -Namens het college aanvragen van subsidies t.b.v. de uitvoering van de wet of regelingWet werk en bijstand (WWB)X    jaAfdelingshoofd Sociale Zaken & Werkgelegenheid, de leidinggevenden van de diverse teams, waaronder begrepen de functionarissen die als plaatsvervanger van de genoemde leidinggevenden zijn aangewezen, het hoofd Schuldhulpverlening, het hoofd Bancaire zaken, het hoofd Bewindvoering, de coördinatoren Incasso en Verhaal, de coördinatoren van het team Individuele WMO Verstrekkingen, de teamleider Financieel Beheer, de unitmanager Bedrijfsvoering en Control, de unitmanager Beleid en Juridische zaken, de unitmanager Primaire processen, de unitmanager Specialismen/Centraal
Advies vragen aan derden, opdracht geven aan derden tot taxatie van bezittingen, tot begeleidingstrajecten en tot schuld-bemiddeling.WWB, IOAW (3.7.4), IOAZ (3.7.3), WMO (3.7.15), WWIK (3.7.21), Besluit krediethypotheek bijstand (3.7.10), Bbz (3.7.24)X    jaUitvoerend medewerkers van de teams en onderafdelingen, belast met de uitvoering van de regeling
Ondertekenen van trajectplannen en polissen.WWB, WWIK (3.7.21), Bbz (3.7.24)X    jaKlantmanagers
Tijdens, vlak voor of vlak na een huisbezoek of enig ander onderzoek ter plaatse verlenen, ondertekenen en uitreiken van een hersteltermijn om binnen de gegeven termijn alsnog te voldoen aan een verzoek om inlichtingen te verstrekken op grond van de aan de regeling verbonden inlichtingenplicht of medewerking te verlenen aan een onderzoek op grond van een aan de regeling verbonden medewerkingsplicht alsmede het nemen van besluiten waarin de wijze wordt bepaald waarop aan de aan de regeling verbonden inlichtingenplicht moet worden voldaan.WWB, IOAW (3.7.4), IOAZ(3.7.3), WMO (3.7.15), WWIK (3.7.21), Besluit krediethypotheek bijstand (3.7.10), Bbz (3.7.24)X    jaKlantmanagers, controleambtenaren en andere medewerkers belast met de uitvoering van de regeling en uit dien hoofde bevoegd om de rechtmatigheid van verstrekte of te verstrekken uitkering te controleren
3.7.11Uitvoeren van de wet voor zover het de bevoegdheden van het college betreft.LeerplichtwetX    JaKlantmanagers, controleambtenaren en andere medewerkers belast met de uitvoering van de regeling en uit dien hoofde bevoegd om de rechtmatigheid van verstrekte of te verstrekken uitkering te controleren
3.7.12Uitvoeren van de verordeningVerordening Leerlingen-vervoerX    jaKlantmanagers, controleambtenaren en andere medewerkers belast met de uitvoering van de regeling en uit dien hoofde bevoegd om de rechtmatigheid van verstrekte of te verstrekken uitkering te controleren
3.7.13-Adviesbevoegdheid voor het totale beleidsproces -Volgen/controleren van uitvoering beleidVerordening op de advies-commissie voor het ouderenbeleidX  Betreft het advies toekennen van een subsidie dan is de ASV van toepassing en moet het subsidie proces gevolgd wordenjaKlantmanagers, controleambtenaren en andere medewerkers belast met de uitvoering van de regeling en uit dien hoofde bevoegd om de rechtmatigheid van verstrekte of te verstrekken uitkering te controleren
3.7.14Uitvoeren van de verordeningVerordening Voorzieningen Huisvesting Onderwijs gemeente UtrechtX    jaAfdelingshoofd Ontwikkeling, manager Onderwijs, manager Vastgoedontwikkeling
3.7.15Uitvoeren van de wet en de daarop gebaseerde regelgevingWet maatschappelijke ondersteuning, Verordening voorzieningen maatschappelijke ondersteuning gemeente Utrecht 2007X    jaAfdelingshoofd Sociale Zaken & Werkgelegenheid, de leidinggevenden van de diverse teams, waaronder begrepen de functionarissen die als plaatsvervanger van de genoemde leidinggevenden zijn aangewezen, het hoofd Schuldhulpverlening, het hoofd Bancaire zaken, het hoofd Bewindvoering, de coördinatoren Incasso en Verhaal, de coördinatoren van het team Individuele WMO Verstrekkingen, de teamleider Financieel Beheer, de unitmanager Bedrijfsvoering en Control, de unitmanager Beleid en Juridische zaken, de unitmanager Primaire processen, de unitmanager Specialismen/Centraal
3.7.16Het nemen van besluiten betreffende het voeren van rechts-gedingen over vorderingen van de gemeente op huurders van sportlocaties, die betrekking hebben op de betaling van huurpenningen en waarmee maximaal een bedrag van EUR 25.000,00 gemoeid is. Zie ook 3.7.1  X    nee  
3.7.17Oproepen ter vaststelling inburgeringsplicht, vaststelling van de inburgeringsplicht, ontheffing van de inburgeringsplicht, vaststelling inhoud inburgeringsprogramma, aanbieden van een inburgeringsprogramma, inning van de eigen bijdrage, vaststellen en opleggen van de bestuurlijke boete.Wet inburgering en Verordening wet inburgeringX    Ja, Hoofd SoZaWe en Teamleiders SoZaWe alleen bevoegd voor zover de uit-voering betrekking heeft op personen als bedoeld in artikel 10, eerste lid, WWBAfdelingshoofd Bigu, Teamleiders Bigu Afdelingshoofd SoZaWe en managers SoZaWe
3.7.18Trajectplannen, beschikkingen, certificaten en overeenkomsten (in het kader van de Regeling vrijwillige inburgering).Wet inburgering en Verordening wet inburgering en Regeling vrijwillige inburgeringX    jaAfdelingshoofd Bigu en Teamleiders Bigu
3.7.19Uitvoering van de Wet Kinderopvang en aanverwante wetgevingWet Kinderopvang en Verordening Wet KinderopvangX    jaAfdelingshoofd Sociale Zaken & Werkgelegenheid, de leidinggevenden van de diverse teams, waaronder begrepen de functionarissen die als plaatsvervanger van de genoemde leidinggevenden zijn aangewezen, het hoofd Schuldhulpverlening, het hoofd Bancaire zaken, het hoofd Bewindvoering, de coördinatoren Incasso en Verhaal, de coördinatoren van het team Individuele WMO Verstrekkingen, de teamleider Financieel Beheer, de unitmanager Bedrijfsvoering en Control, de unitmanager Beleid en Juridische zaken, de unitmanager Primaire processen, de unitmanager Specialismen/Centraal
3.7.20Uitvoering van de Verordening U-pasVerordening U-pasX    jaAfdelingshoofd Sociale Zaken & Werkgelegenheid, de leidinggevenden van de diverse teams, waaronder begrepen de functionarissen die als plaatsvervanger van de genoemde leidinggevenden zijn aangewezen, het hoofd Schuldhulpverlening, het hoofd Bancaire zaken, het hoofd Bewindvoering, de coördinatoren Incasso en Verhaal, de coördinatoren van het team Individuele WMO Verstrekkingen, de teamleider Financieel Beheer, de unitmanager Bedrijfsvoering en Control, de unitmanager Beleid en Juridische zaken, de unitmanager Primaire processen, de unitmanager Specialismen/Centraal
3.7.21Het nemen van besluiten op basis van en het uitvoeren van de wet.Wet Werk en Inkomen Kunstenaars (WWIK)X    jaAfdelingshoofd Sociale Zaken & werkgelegenheid, de leidinggevenden van de diverse teams, waaronder begrepen de functionarissen die als plaatsvervanger van de genoemde leidinggevenden zijn aangewezen, de coördinatoren Incasso en Verhaal, de teamleider Financieel Beheer, de unitmanager Bedrijfsvoering en Control, de unitmanager Beleid en Juridische zaken, de unitmanager Primaire processen, de unitmanager Specialismen/Centraal
3.7.22Uitvoering van de noodfondsregelingNoodfonds ter voorkoming huisuitzettingX    jaafdelingshoofd Sociale Zaken & Werkgelegenheid, de leidinggevenden van de diverse teams, waaronder begrepen de functionarissen die als plaatsvervanger van de genoemde leidinggevenden zijn aangewezen, het hoofd Schuldhulpverlening, het hoofd Bancaire zaken, het hoofd Bewindvoering, de coördinatoren Incasso en Verhaal, de coördinatoren van het team Individuele WMO Verstrekkingen, de teamleider Financieel Beheer, de unitmanager Bedrijfsvoering en Control, de unitmanager Beleid en Juridische zaken, de unitmanager Primaire processen, de unitmanager Specialismen/Centraal
3.7.23Uitvoering van het besluitBesluit bijstandverlening zelfstandigen 2004X    jaAfdelingshoofd Sociale Zaken & Werkgelegenheid, de leidinggevenden van de diverse teams, waaronder begrepen de functionarissen die als plaatsvervanger van de genoemde leidinggevenden zijn aangewezen, de coördinatoren Incasso en Verhaal, de teamleider Financieel Beheer, de unitmanager Bedrijfsvoering en Control, de unitmanager Beleid en Juridische zaken, de unitmanager Primaire processen, de unitmanager Specialismen/Centraal
3.7.24Aanvragen respectievelijk ontvangen van specifieke rapportages van het BKWI inzake het gebruik van Suwinet-InkijkWet SUWI en bijbehorende regelgevingX    jaAfdelingshoofd Sociale Zaken & Werkgelegenheid, de manager Bedrijfsvoering en Control
3.7.25Het nemen van besluiten op basis van en uitvoeren van de wetWet WIJX    jaAfdelingshoofd Sociale Zaken & Werkgelegenheid, de leidinggevenden van de diverse teams, waaronder begrepen de functionarissen die als plaatsvervanger van de genoemde leidinggevenden zijn aangewezen, het hoofd Schuldhulpverlening, het hoofd Bancaire zaken, het hoofd Bewindvoering, de coördinatoren Incasso en Verhaal, de coördinatoren van het team Individuele WMO Verstrekkingen, de teamleider Financieel Beheer, de unitmanager Bedrijfsvoering en Control, de unitmanager Beleid en Juridische zaken, de unitmanager Primaire processen, de unitmanager Specialismen/Centraal
3.7.26Uitvoering van het reglementReglement voor de Kredietbank UtrechtX    jaAfdelingshoofd Sociale Zaken & Werkgelegenheid, de leidinggevende van het team Sociale Voorzieningen, waaronder begrepen de functionarissen die als plaatsvervanger van de genoemde leidinggevende zijn aangewezen, het hoofd Schuldhulpverlening, het hoofd Bancaire zaken, het hoofd Bewindvoering, de kredietadviseurs, de trajectbegeleiders schuldhulpverlening, de kwaliteitsmedewerkers Sociale Voorzieningen, de unitmanagers SoZaWe