Organisatie | IJsselstein |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit op de organisatie van de gemeente IJsselstein |
Citeertitel | Organisatiebesluit gemeente IJsselstein 2011 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Gemeentewet
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-02-2011 | 01-01-2014 | Onbekend | 04-01-2011 Gemeenteblad 2011-2 d.d. 26 januari 2011 | 2010/39572 |
ORGANISATIEBESLUIT GEMEENTE IJSSELSTEIN 2011
§ 2 Organisatieopbouw en taken en bevoegdheden van leidinggevenden c.a.
Artikel 2:2 Algemeen directeur (secretaris) / directeur bedrijfsvoering / Directie
Onder de verantwoordelijkheid van het college berust de zorg voor het dagelijks beheer van de ambtelijke organisatie, met uitzondering van de griffie, bij de secretaris. Hij treedt op als algemeen directeur. In het functieprofiel van de algemeen directeur/secretaris staat beschreven wat zijn taken en bevoegdheden zijn.
Artikel 2:5 Bedrijfsvoeringstaf
Bij de bedrijfsvoeringstaf zijn onder meer de volgende controltaken ondergebracht, die in nauw overleg met de algemeen directeur/secretaris worden uitgeoefend:
Opzetten en in stand houden van de administratieve organisatie en het planning en control systeem en het vastleggen van de administratieve organisatie en van het planning en control systeem in beschrijvingen van taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden, alsmede in procedures, werkafspraken en tijdsplanningen. Het geheel ter goedkeuring van het college;