Organisatie | Oost Gelre |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Klachtenverordening gemeente Groenlo 2005 |
Citeertitel | Klachtenverordening gemeente Groenlo 2005 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Bestuur en recht |
Geen.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
07-01-2005 | nieuwe regeling | 03-01-2005 | 03-01-2005 / 8 |
Artikel 1 Behandeling van klachten
1. In de ontvangstbevestiging wordt meegedeeld wie de klacht zal behandelen en wordt de verdere procedure aangegeven.
2. Degene op wie de klacht betrekking heeft krijgt de klacht, de daarbij meegezonden stukken en de ontvangstbevestiging meteen in afschrift toegestuurd.
Elke schriftelijke en mondeling ingediende klacht over een gedraging wordt door de klachtencoördinator geregistreerd en voorgelegd aan degene die de klacht op grond van artikel 3 behandelt.
De klacht wordt behandeld door:
a. Directeur c.q. gemeentesecretaris of adjunct-directeur indien het een gedraging van een ambtenaar betreft;
b. de burgemeester indien het een gedraging van de gemeentesecretaris betreft;
c. de burgemeester indien het een lid van het college van burgemeester en wethouders betreft;
d. de loco-burgemeester indien het een gedraging van de burgemeester betreft.
Jaarlijks wordt door de klachtencoördinator een verslag gemaakt van het aantal klachten in het afgelopen kalenderjaar, de aard van de klachten, de wijze van afdoening en de maatregelen die naar aanleiding van de behandeling zijn getroffen.
1. Deze verordening kan worden aangehaald als Klachtenverordening gemeente Groenlo 2005;
2. Deze verordening treedt in werking op 7 januari 2005;
3. De Verordening op de behandeling van klachten gemeente Groenlo vastgesteld op 26 oktober 1999 en de Klachtenverordening gemeente Lichtenvoorde 1999 vastgesteld op 16 maart 2000 worden ingetrokken.