Organisatie | Limburg |
---|---|
Organisatietype | Provincie |
Officiële naam regeling | Reglement van orde voor de provinciale commissie omgevingsvraagstukken |
Citeertitel | Reglement van orde voor de provinciale commissie omgevingsvraagstukken |
Vastgesteld door | provinciale staten |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | bestuurlijke organisate |
Het reglement treedt onmiddelijk in werking nadat het door de commissie is vastgesteld. Publicatie is n.v.t.
Onbekend
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
05-06-1997 | Nieuwe regeling | 05-06-1997 Onbekend | Onbekend |
De commissie vergadert op de tijdstippen die zijn vermeld in het vergaderschema dat is opgemaakt door de secretaris na overleg met de voorzitter, de leden en de Gedeputeerden voor Milieubeheer, Waterhuishouding, Ontgrondingen en Verkeer, en Ruimtelijke Ordening en Natuur. Het vergaderschema wordt voorafgaande aan het jaar waarop het schema betrekking heeft, vastgesteld.
Met uitzondering van spoedeisende zaken en zaken van eenvoudige aard, wordt in een vergadering niet over zaken beslist, waarvan de commissie niet vooraf behoorlijk heeft kunnen kennisnemen.
Onderwerpen inzake het beleid op het gebied van milieubeheer, water¬huish¬ouding, ontgrondingen, ruimtelijke ordening, natuurbeheer en verkeer en vervoer van de Provincie, kunnen in de commissie aan de orde worden gesteld ter:
Stukken met betrekking tot onderwerpen waarover wordt geadviseerd aan de hand van een pré advies worden in beginsel 4 weken voor de geplande vergaderdatum verzonden. Uiterlijk 10 dagen voor de vergadering zenden de leden hun op schrift gestelde reactie aan de secretaris. De secretaris stelt een pré advies op dat uiterlijk 4 dagen voor de aanvang van de vergadering wordt gezonden aan de leden en aan de hand waarvan besluitvorming ter vergadering kan plaatsvinden.
Wanneer het resultaat van de behandeling van een onderwerp een advies is aan Gedeputeerde Staten, dan wordt dit vastgelegd in het verslag. Tevens wordt een separaat advies door de secretaris aangeboden aan Gedeputeerde Staten zodat het bij de besluitvorming kan worden betrokken. De secretaris ondertekent namens de commissie (procedure 1). Een advies opgesteld aan de hand van een pré advies wordt ondertekend door de secretaris en aan Gedeputeerde Staten aangeboden (procedure 2). Alvorens de secretaris het advies uitbrengt, vraagt de secretaris instemming van de voorzitter.
Alle besluiten worden bij meerderheid van stemmen genomen. Indien geen stemming wordt gevraagd, wordt het nemen van het besluit door de voorzitter terstond mondeling geconstateerd.
De secretaris maakt van elke commissievergadering een verslag op hoofdlijnen en een afsprakenlijst. Het verslag wordt ter vaststelling geplaatst op de agenda van de eerstvolgende vergadering.
Verslagen en adviezen zijn openbaar, in die zin dat zij aan ieder die er bij het secretariaat om verzoekt, na betaling van de legeskosten, ter beschikking worden gesteld. De instemming van de commissie met openbaarmaking van verslagen en adviezen mag steeds worden verondersteld, tenzij in uitzonderingsgevallen daaromtrent in de vergadering of de adviesaanvraag expliciet aantekening is gemaakt.