Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Heerlen

Regeling openbaarmaking nevenfuncties van topambtenaren gemeente Heerlen

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieHeerlen
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingRegeling openbaarmaking nevenfuncties van topambtenaren gemeente Heerlen
CiteertitelRegeling openbaarmaking nevenfuncties van topambtenaren gemeente Heerlen
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Artikel 160 Gemeentewet, artikel 125 Ambtenarenwet

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-10-2008Nieuwe regeling

07-10-2008

Weekblad Parkstad

2010/67065

Tekst van de regeling

Intitulé

Regeling openbaarmaking nevenfuncties van topambtenaren gemeente Heerlen

 

 

 

beleidsregel

Regeling openbaarmaking nevenfuncties van topambtenaren

Grondslag:

artikel 15:1e Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente gemeente Heerlen

Artikel 1

Deze regeling is van toepassing op de volgende functies:

de gemeentesecretaris/algemeen directeur;

de programmadirecteuren;

de concerncontroller

de afdelingshoofden

Artikel 2

Deze regeling heeft ten doel te regelen op welke wijze nevenwerkzaamheden openbaar worden gemaakt die de belangen van de dienst, voorzover deze in verband staan met de functievervulling, kunnen raken en die verricht worden door de ambtenaar die een functie als bedoeld in artikel 1 van deze regeling vervult.

Artikel 3

De in artikel 2 bedoelde nevenwerkzaamheden worden openbaar gemaakt door publicatie op de gemeentelijke internetsite.

Artikel 4

De opgave vermeldt:

de benaming van de hoofdfunctie;

een beschrijving van de nevenwerkzaamheden alsmede de instantie(s) waarbij deze werkzaamheden verricht worden;

de eventueel aan het uitoefenen van de nevenwerkzaamheden gestelde beperkingen.

Artikel 5

De gemeentesecretaris is verantwoordelijk voor de opgave van nevenwerkzaamheden van de ambtenaren die een functie als bedoeld in artikel 1 van deze regeling vervullen.

Artikel 6

Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 oktober 2008.