Organisatie | Goirle |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening Klachtenregeling Goirle 2010 |
Citeertitel | Klachtenregeling Goirle 2010 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | klachtenregeling |
vervangt Verordening Klachtenregeling Goirle
2009
Gemeentewet
geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
18-11-2010 | nieuwe regeling | 09-11-2010 Goirles Belang, 17-11-2010 | Onbekend |
Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen
Artikel 1.1 Begripsomschrijvingen
In deze verordening wordt verstaan onder:
ambtenaar: een ambtenaar, een gewezen ambtenaar, een persoon met wie door een bestuursorgaan een arbeidsovereenkomst is gesloten naar burgerlijk recht, ook na beëindiging van de arbeidsovereenkomst alsmede andere personen werkzaam onder de verantwoordelijkheid van het bestuursorgaan, ook na het beëindigen van de werkzaamheden.
klachtencoördinator: de door het college van burgemeester en wethouders aangewezen ambtenaar of vervangend ambtenaar, welke belast is met de ontvangst en registratie van binnengekomen klachten, alsmede het bewaken van de voortgang van een tijdige afdoening van de klachten en de naleving van de regels van hoofdstuk 9 Algemene wet bestuursrecht en deze klachtenregeling en ambtelijke ondersteuning van de klachtenbehandelaar.
De klachtencoördinator brengt jaarlijks verslag uit aan het college van burgemeester en wethouders over het aantal behandelde klachten in het afgelopen kalenderjaar, de aard van de klachten, de wijze van afdoening en de maatregelen, die naar aanleiding van de (behandeling van de) klachten zijn getroffen.
Deze verordening treedt in werking één dag nadat de verordening op de voorgeschreven wijze is bekendgemaakt.