Organisatie | Houten |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Reglement voor de gemeentelijke bevolkingsadministratie 1997 |
Citeertitel | Reglement voor de gemeentelijke bevolkingsadministratie 1997 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
bijlagen zijn niet opgenomen
Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens en artikel 5, lid 2, Verordening persoonsregistraties
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-12-1997 | nieuwe regeling | 25-11-2007 Houtens Nieuws | Onbekend |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Houten;
gelet op de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens en artikel 5, lid 2, van de Verordening persoonsregistraties;
gelet op de Wet persoonsregistraties (Stb. 198, 665);
overwegende dat een (nieuw) reglement inzake de gemeentelijke bevolkingsadministratie noodzakelijk is;
HOOFDSTUK 1 Algemene bepalingen
Artikel 2 beheer van de bevolkingsadministratie
Artikel 3 verbanden met andere gemeentelijke registraties
HOOFDSTUK 2 Bepalingen met betrekking tot de basisadministratie
Artikel 4 rechtstreekse toegang tot de basisadministratie
Artikel 5 verstrekking aan binnengemeentelijke afnemers die geen rechtstreekse toegang hebben en de gegevens die worden verstrekt
Artikel 6 overige verstrekkingen en de gegevens die kunnen worden verstrekt
HOOFDSTUK 3 Bepalingen met betrekking tot de aangehaakte gegevens
Artikel 7 doel van de administratie
Artikel 8 categorieën van personen van wie gegevens zijn opgenomen en opgenomen gegevens
Artikel 9 wijze van verkrijging
Artikel 10 rechtstreekse toegang tot de aangehaakte gegevens in de bevolkingsadministratie
Artikel 11 verstrekkingen en de gegevens die worden verstrekt
Artikel 12 verwijdering van gegevens
Artikel 14 recht op inzage en kennisneming van verstrekking
HOOFDSTUK 4 Overige bepalingen
-----------------------------------------------------------------------
HOOFDSTUK 2 Bepalingen met betrekking tot de basisadministratie
Artikel 4 rechtstreekse toegang tot de basisadministratie
Rechtstreekse toegang tot de basisadministratie hebben:
Artikel 5 verstrekking aan binnengemeentelijke afnemers die geen rechtstreekse toegang hebben en de gegevens die worden verstrekt
Met inachtneming van de artikel 88 en 89 van de wet worden aan: zie bijlage C.
HOOFDSTUK 3 Bepalingen met betrekking tot de aangehaakte gegevens
Artikel 7 doel van de administratie
De bevolkingsadministratie heeft voor wat betreft de aangehaakte gegevens tot doel:
Artikel 8 categorieën van personen van wie gegevens zijn opgenomen en opgenomen gegevens
De bevolkingsadministratie bevat:
Artikel 9 wijze van verkrijging
Aangehaakte gegevens in de bevolkingsadministratie worden verkregen door het inbrengen van de gegevens door het onderdeel WVG van de afdeling Burgerzaken en Sociale Zaken van de sector Samenleving.
Artikel 11 verstrekkingen en de gegevens die worden verstrekt
Aan de afdeling Burgerzaken en Sociale Zaken van de sector Samenleving kunnen op zijn verzoek de volgende aangehaakte gegevens worden verstrekt: wijzigingen in het adres van personen waarbij een aangehaakt gegeven is geplaatst ten behoeve van de bijhouding van de uitkeringenadministratie(s).
Artikel 12 verwijdering van gegevens
Aangehaakte gegevens worden door de beheerder uit de bevolkingsadministratie verwijderd na een daartoe strekkend besluit van de houder. De beheerder verwijdert deze gegevens binnen vier weken.
De beheerder houdt van het verstrekken van aangehaakte gegevens als bedoeld in artikel 11 gedurende het jaar volgend op de verstrekking een protocol bij, voor zover aannemelijk is dat het achterwege laten daarvan het belang van de geregistreerde onevenredig schaadt.