Organisatie | Vlagtwedde |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Reglement voor de automatische incasso gemeentelijke bealstingen gemeente Vlagtwedde |
Citeertitel | Reglement automatische incasso gemeente Vlagtwedde |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp |
Geen
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-08-2006 | nieuwe regeling | 25-07-2006 - | BW25072006, nr 26 |
Artikel 2 – Doel van de automatische incasso
De automatische incasso heeft tot doel om belastingplichtigen, die hierom verzoeken, een gespreide betaling mogelijk te maken.
De automatische incasso biedt de mogelijkheid de belastingschuld van de belastingplichtige te spreiden over zoveel gelijke termijnen als er na de maand van dagtekening van het aanslagbiljet nog maanden in het belastingjaar overblijven, met dien verstande dat het aantal termijnen tenminste zeven en ten hoogste tien bedraagt.
Artikel 4 – Gemeentelijke belastingen
In de automatische incasso zijn de volgende belastingen opgenomen:
Artikel 7 – Berekening termijnbedrag
Na ontvangst van de machtiging wordt het termijnbedrag vastgesteld over zoveel gelijke termijnen als er na de maand van dagtekening van het aanslagbiljet nog maanden in het belastingjaar overblijven, met dien verstande dat het aantal termijnen tenminste zeven en ten hoogste tien bedraagt.
Artikel 8 – Tijdstip van afschrijving.
De incassant zal het termijnbedrag automatisch afschrijven op of omstreeks de laatste werkdag van iedere maand.
Artikel 9 – Mededeling belastingplichtige.
De belastingplichtige wordt bij de oplegging van het aanslagbiljet mededeling gedaan dat het totaalbedrag in termijnen automatisch van de rekening wordt afgeschreven.
Bij overlijden van de belastingplichtige wordt de automatische incasso zo spoedig mogelijk beëindigd.
Artikel 14 – Wijziging bankgiro-incasso.
Wijziging betreffende het bank- of gironummer dienen met gebruikmaking van de wijzigingskaart terstond te worden gemeld aan de afdeling financiën.
Indien de belastingplichtige het niet eens is met een afgeschreven termijn, kan opdracht tot terugstorting worden gegeven door het gele terugboekingsformulier binnen een maand na verzending van de afrekening aan de giro- of bankinstelling te zenden.
Artikel 16 – Beëindiging van de incasso-overeenkomst.
Automatische incasso kan door de belastingplichtige te allen tijde worden opgeheven door het inzenden van de rode kaart.