Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Helmond

Regeling bijzondere gelegenheden 2005

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieHelmond
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingRegeling bijzondere gelegenheden 2005
CiteertitelRegeling bijzondere gelegenheden 2005
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp
Externe bijlagenpdf79 pdf81

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Gemeentewet

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

11-01-201114-01-2011nieuwe regeling

11-01-2011

Geen bron

Geen

Tekst van de regeling

Intitulé

Regeling bijzondere gelegenheden 2005

 

 

Regeling bijzondere gelegenheden 2005

Artikel 1 Regeling bijzondere gelegenheden 2005

De regeling is van toepassing op:

  • -

    Medewerkers in dienst van de gemeente Helmond;

  • -

    Vrijwilligers werkzaam bij de Gemeentelijke Brandweer;

  • -

    Inhuurkrachten en overige vrijwilligers die langer dan 6 maanden bij de gemeente Helmond werkzaam zijn;

  • -

    WSW-krachten werkzaam bij de gemeente Helmond.

Het toekennen van een (jubileum)gratificatie is op bovenstaande categorieën alleen van toepassing indien dit in de rechtspositie van de gemeente Helmond geregeld is.

Artikel 2 Taakverdeling en draaiboek bijzondere gelegenheden

Taken afdeling POI De afdeling POI signaleert aankomende dienstjubilea en pensioneringen. Dit gebeurt jaarlijks in de maand oktober voorafgaand aan het desbetreffende dienstjaar door de P&O-adviseur aan de betreffende directieassistent.

Taken afdelingshoofd Het afdelingshoofd is verantwoordelijk voor een aantal taken in voorbereidende zin: hij inventariseert de wensen van betrokkene en zet het proces in gang. Desgewenst wijst hij een medewerker aan die hij belast met bepaalde werkzaamheden zoals bijvoorbeeld het aanleveren van de tekst voor de receptiekaart en het verzenden van uitnodigingen etc..

Taken voor de afdeling interne diensten Het hoofd interne diensten is verantwoordelijk voor de ondersteunende, faciliterende taken zoals het inrichten van de receptieruimte en de catering. Ook draagt hij zorg voor de financiële afwikkeling.

Artikel 3 Concrete uitwerking per gelegenheid / te ondernemen actie

In een bijlage is voor alle denkbare gelegenheden aangegeven welke actie ondernomen dient te worden, wie daarvoor verantwoordelijk is en in welke gevallen registratie ten behoeve van de fiscus noodzakelijk is.

De regeling Bijzondere gelegenheden 2005 vervangt de regeling bijzondere gelegenheden zoals vastgesteld door het College d.d. 1-5-2001 en is van kracht met ingang van 1-5-2005.

De regeling is vastgesteld door het College d.d. 26 april 2005.

Bijlage 1 Verdeling van taken bij receptie + huldiging jubileum en pensioen

pdf79

Verdeling van taken bij receptie + huldiging jubileum en pensioen

Bijlage 2 Controlelijst ten behoeve van de regeling recepties

pdf81

Controlelijst ten behoeve van de regeling recepties