Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Buren

Nadere regels subjectsubsidiering gemeente Buren 2009

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieBuren
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingNadere regels subjectsubsidiering gemeente Buren 2009
CiteertitelNadere regels subjectsubsidiering gemeente Buren
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpmaatschappelijke zorg en welzijn
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

De 'Nadere regels subjectsubsidiëring gemeente Buren' vastgesteld d.d. 5 juli 2005 door het college van Burgemeester en wethouders van Buren wordt ingetrokken per 1 januari 2009.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-200909-07-2013Nieuwe regeling

09-12-2008

Geen

B-2008-18068

Tekst van de regeling

Intitulé

Nadere regels subjectsubsidiering gemeente Buren 2009

 

 

Hoofdstuk 1 Nadere regels subjectsubsidiëring gemeente Buren

Artikel 1 Subsidiabele kosten

a. Deelname aan sociale- / culturele en sportactiviteitenDe subsidie bedraagt € 150,-- per persoon per jaar voor de volgende activiteiten:

  • a.

    Contributie voor: sport-, zang-, ouderen-, toneel- en buurtverenigingen, jeugd- en jongerenwerk, hobbyclubs, dansles e.d.;

  • b.

    Cursusgelden voor: kunstzinnige vorming, volwasseneneducatie, emancipatieactiviteiten, club- en buurthuisactiviteiten;

  • c.

    Eenmalige activiteiten: bezoek aan pretpark, dierentuin, schouwburg of concert;

  • d.

    Abonnement voor: internet, krant en tijdschriften.

b. Indirecte schoolkostenDe subsidie bedraagt € 100,-- per kind per jaar in het basisonderwijs en € 150,-- per kind per jaar in het voortgezet onderwijs voor de volgende kosten:

  • a.

    Kosten voor de aanschaf van boeken, schriften;

  • b.

    Kosten van schoolreisjes, werkweken, schoolfonds en excursies;

  • c.

    Kosten van fiets, fietsregenkleding en gymnastiekkleding.

Artikel 2 Subsidieaanvraag

  • a.

    een aanvraag om subjectsubsidie kan gedurende het hele jaar worden ingediend bij het college door middel van een daartoe vastgesteld aanvraagformulier;

  • b.

    een aanvraag wordt beoordeeld naar de stand van zaken op het moment waarop de aanvraag is ingediend;

  • c.

    het college beslist op een aanvraag om toekenning van subjectsubsidie binnen acht weken na ontvangst van de aanvraag;

  • d.

    het subsidiejaar is gelijk aan het kalenderjaar;

  • e.

    kosten moeten betrekking hebben op het kalenderjaar waarin de aanvraag wordt ingediend;

  • f.

    in afwijking van regel 2 sub e kan de aanvraag worden ingediend tot 1 maart volgend op het jaar waarin de kosten zijn gemaakt.

Artikel 3 Vaststelling en uitbetaling

  • a.

    de hoogte van de subjectsubsidie wordt vastgesteld op het moment dat een deugdelijk betalingsbewijs is overgelegd;

  • b.

    een betalingsbewijs dient te worden overgelegd bij de aanvraag;

  • c.

    er wordt geen subjectsubsidie verleend in het subsidiejaar voor kosten die (per aanvraag) in totaal een bedrag van € 50,-- niet te boven gaan;

  • d.

    tot uitbetaling van de subjectsubsidie wordt eerst overgegaan nadat de aanvrager een deugdelijk betalingsbewijs heeft overgelegd van de activiteiten of producten waarvoor subsidie is toegekend.

Artikel 4 Inwerkingtreding

In gevallen waarin deze beleidsregels niet voorzien beslist het college.

  • 1.

    De 'Nadere regels subjectsubsidiëring gemeente Buren' vastgesteld d.d. 5 juli 2005 door het college van Burgemeester en wethouders van Buren wordt ingetrokken per 1 januari 2009.

  • 2.

    Deze 'Nadere regels subjectsubsidiëring gemeente Buren' treedt in werking met ingang van 1 januari 2009.

Maurik, 9 december 2008.Burgemeester en wethouders van Buren,de secretaris, de burgemeester,Mr. R.P. van der Starre drs. K.C.Tammes