Organisatie | Sluis |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Wet Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevensVerordening gemeentelijke basisadministratie Persoonsgegevens gemeente Sluis 200 |
Citeertitel | Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens Sluis 2009 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Gemeentelijke basisadministratie |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
14-02-2009 | 29-03-2012 | Nieuwe regeling | 29-01-2009 Zeeuws Vlaams Advertentieblad, 11 februari 2009 | Verordening GBA |
Met inachtneming van het bepaalde in de artikelen 4, 5 en 6, regelt de verantwoordelijke de toegang tot de GBA, dan wel de verstrekking uit de GBA voor de binnengemeentelijke afnemers die gegevens uit de GBA nodig hebben voor de vervulling van hun taken, zodanig dat deze afnemers aan hun verplichtingen krachtens de artikelen 3b en 62 van de wet kunnen voldoen.
Artikel 5 Rechtstreekse toegang tot de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
Rechtstreekse toegang tot de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens hebben:
Artikel 6 Verstrekking aan binnengemeentelijke afnemers die geen rechtstreekse toegang hebben en de gegevens die worden verstrekt.
Met inachtneming van de artikelen 88 en 89 van de wet worden aan de in de Bijlage 2 bij deze verordening vermelde binnengemeentelijke afnemers die geen rechtstreekse toegang hebben tot de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens de in die tabel aangegeven gegevens verstrekt ten behoeve van de eveneens in die tabel aangegeven doeleinden.
Artikel 7 Overige verstrekkingen en de gegevens die kunnen worden verstrekt
Met inachtneming van artikel 100, tweede lid van de wet kunnen, in andere gevallen dan bedoeld in de artikelen 98 en 99 van de wet, aan de in de Bijlage 3 bij deze verordening aan te geven overige verzoekers gegevens worden verstrekt voor wat betreft de daarbij aangegeven gegevens en uitsluitend voor de daarbij aangegeven doeleinden en voor zover de persoonlijke levenssfeer daardoor niet onevenredig wordt geschaad.
De beheerder treft ten behoeve van de technische en organisatorische beveiliging de maatregelen als vermeld in het krachtens artikel 31 Besluit GBA vastgestelde beveiligingsplan.
Bijlage 1 behorende bij artikel 2, 5 & 8
Overzicht van betreffende binnengemeentelijke afnemers die rechtstreeks toegang hebben tot de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens:
Omschrijving van de te raadplegen functies:
Burgerlijke staat; Verwijsgegevens; Afnemersindicaties; Afnemersaantekeningen; Gezinssamenstelling; Historische gegevens; Geïdentificeerde personen; Verblijfstitel; Kindgegevens; Nationaliteiten; Oudergegevens; Persoonsgegevens; Hoofdbewoners; Reisdocumenten; Gezagsverhoudingen; Verblijfsadressen.
Uitgangspunt is, dat alle persoonsgegevens mogen worden ingezien of worden verstrekt hetgeen voor de goede uitvoering van de hem/haar toegewezen taak noodzakelijk is. Per persoon worden door de beheerder op schrift gestelde afspraken gemaakt.
Nieuwe autorisaties kunnen worden verleend naar aanleiding van een daartoe ingediend schriftelijk verzoek bij de beheerder van de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens.
Bijlage 2 behorende bij artikel 6
Overzicht van betreffende binnengemeentelijke afnemers die geen rechtstreekse toegang hebben tot de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens:
Bijlage 3 behorende bij artikel 7
Met inachtneming van artikel 100 van de wet GBA worden aan onderstaande instanties de hieronder vermelde gegevens op verzoek verstrekt voor zover de persoonlijke levenssfeer daardoor niet onevenredig wordt geschaad.
Alleen onderstaande gegevens mogen worden verstrekt.
Algemene en verwijsgegevens over de naam, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerd partner, de eerder echtgenoot of eerder geregistreerde partner, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerd partner, de eerdere echtgenoot of eerder geregistreerde partner, het adres, de gemeente van inschrijving, de geboortedatum en datum van overlijden.