Organisatie | Woerden |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening commissie straatnaamgeving |
Citeertitel | Verordening commissie straatnaamgeving |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | volkshuisvesting en woningbouw |
Eigen onderwerp | volkshuisvesting en woningbouw |
Geen.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
18-01-2002 | nieuwe regeling | 28-09-1995 | 2001/65 |
Er is een commissie van advies aan het college van burgemeester en wethouders voor de straatnaamgeving, hierna te noemen de commissie.
De commissie brengt gevraagd en ongevraagd schriftelijk advies uit aan het college van burgemeester en wethouders over: a. de verdeling van de gemeente in wijken en buurten, al dan niet op basis van bouwblokken en het aanduiden met nummers, zonodig aangevuld met letters of namen en
b. het toekennen van namen aan delen van de openbare ruimte en aan gemeentelijke bouwwerken.
Artikel 3 Samenstelling en lidmaatschap
- vier leden van de gemeenteraad;
- drie deskundigen met een aardrijkskundige, geschiedkundige en bevolkingsboekhoudkundige achtergrond
- en een voorzitter en een secretaris.
2. De gemeenteraad wijst plaatsvervangende leden aan.
3. De leden en plaatsvervangende leden worden door de gemeenteraad benoemd.
4. De zittingsduur van de leden is gelijk aan de zittingsperiode van de gemeenteraad.
5. Het lid dat de hoedanigheid op grond waarvan hij lid van de commissie verliest, treedt op dat moment af als commissielid.
6. De leden kunnen tussentijds ontslag nemen. Zij doen daarvan schriftelijk mededeling aan de voorzitter van de commissie, die maatregelen treft om in de vacature te voorzien.
1. a. Burgemeester en wethouders benoemen een voorzitter.
b. De commissie benoemt uit haar midden een plaatsvervangend voorzitter.
1. Het college van burgemeester en wethouders wijst de secretaris en de plaatsvervangend secretaris van de commissie aan.
1. De stukken van de commissie worden ondertekend door de voorzitter.
2. De stukken van procedurele aard worden door de secretaris ondertekend. De voorzitter kan de secretaris machtigen bepaalde stukken namens hem te ondertekenen.
De voorzitter is, uit eigener beweging of daartoe uitgenodigd door de commissie, bevoegd ambtenaren en andere deskundigen uit te nodigen tot het deelnemen aan de vergaderingen van de commissie.
a. wanneer de voorzitter dit nodig acht
b. op verzoek van het college van burgemeester en wethouders.
2. De voorzitter roept de leden schriftelijk op voor de vergadering, onder opgaaf van de punten die zullen worden behandeld. De agenda en vergaderstukken worden twee weken voor de vergadering aan de leden toegezonden. De commissie werkt zoveel mogelijk op basis van een vergaderschema.
3. De commissie vergadert slechts als ten minste vijf leden, waaronder de voorzitter of de plaatsvervangend voorzitter, aanwezig zijn. Wanneer het vereiste aantal leden niet aanwezig is, belegt de voorzitter binnen een week een nieuwe vergadering en stelt de leden daarvan terstond schriftelijk in kennis. In deze laatste vergadering kunnen besluiten worden genomen ongeacht het aantal aanwezige leden.
4. Besluiten van de commissie worden genomen bij meerderheid van stemmen. Indien de stemmen staken, beslist de voorzitter.
5. De commissie vergadert en besluit in het openbaar.
6. Het advies van de commissie aan het college van burgemeester en wethouders bevat, voorzover relevant, de zienswijzen van de leden van de commissie.