Organisatie | Blaricum |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens 2009 |
Citeertitel | Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens 2009 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Algemeen |
Deze wijzigingsverordening, vastgesteld op 13 december 2011, betreft de wijziging van artikel 1 en artikel 2.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
04-02-2012 | art. 1, art. 2 | 13-12-2011 Hei en wei 03-02-2012 | Raadsbesluit 13-12-2011 | ||
17-07-2010 | 04-02-2012 | nieuwe regeling | 24-11-2009 Hei en wei 09-07-2010 | Raadsbesluit 2009-63 |
De raad van de gemeente Blaricum;
gelezen het voorstel van het college van burgemeester en wethouders van 13 oktober 2009,
gelet op de artikelen 96 en 100 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens en de Wet Bescherming Persoonsgegevens;
Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens 2009
In deze verordening wordt verstaan onder:
a. de wet: de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (Wet GBA, Stb. 1994, nr. 494, zoals nadien gewijzigd bij de wet van 5 februari 2009, Stb. 108);
b. basisadministratie: de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens als bedoeld in artikel 2 van de wet;
c. beheerder: degene die is belast met de dagelijkse zorg voor de basisadministratie en als zodanig is aangewezen door het college van burgemeester en wethouders;
d. afnemer: hetgeen daaronder wordt verstaan in artikel 1 van de wet, te weten: een bestuursorgaan;
e. binnengemeentelijke afnemer: hetgeen daaronder wordt verstaan in artikel 1 van de wet, te weten: elke afnemer die een orgaan is van de gemeente waarvan het college van burgemeester en wethouders de verantwoordelijke is voor de verwerking van persoonsgegevens in de basisadministratie;
f. derde: hetgeen daaronder wordt verstaan in artikel 1 van de wet, te weten: elke andere persoon of instelling dan een afnemer en de ingeschrevene.
Burgemeester en wethouders stellen een reglement vast waarin met inachtneming van artikel 96 van de wet wordt geregeld:
a. welke functionarissen in het kader van het beheer toegang tot de basisadministratie hebben;
b. aan welke binnengemeentelijke afnemers systematisch gegevens kunnen worden verstrekt, welke gegevens aan deze afnemers kunnen worden verstrekt en onder welke voorwaarden;
c. welke binnengemeentelijke afnemers toegang tot de basisadministratie hebben, tot welke gegevens zij toegang hebben en onder welke voorwaarden aan welke binnengemeentelijk afnemers, met het oog op het met elkaar in verband brengen van de basisadministratie met andere gegevensverzamelingen, gegevens kunnen worden verstrekt, welke gegevens op deze wijze kunnen worden verstrekt en onder welke voorwaarden.
In het reglement bedoeld in artikel 2 wordt geregeld de voorwaarden waaraan verzoeken om gegevensverstrekking moeten voldoen en op welke wijze gegevensverstrekking plaatsvindt.