Organisatie | Heiloo |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Archiefverordening 2008 |
Citeertitel | Archiefverordening van Heiloo 2008 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Archiefverordening |
Deze verordening vervangt de Archiefverordening Heiloo 1996, zoals vastgesteld bij besluit van de raad van 6 januari 1997.
Archiefwet 1995, art 30, lid 1
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
09-06-2008 | 07-11-2017 | nieuwe regeling | 08-06-2008 Onbekend. | 09-10681 |
De gemeenteraad van de gemeente Heiloogelezen het voorstel van het college van burgemeester en wethouders van Heiloo
gelet op artikelen 30, eerste lid, 31, 32, tweede lid van de Archiefwet 1995 en artikel 5 van de Gemeenschappelijke regeling Regionaal Historisch Centrum Alkmaar;
De verordening vast te stellen betreffende: de bevoegdheden van de gemeenteraad inzake de zorg van burgemeester en wethouders voor de archiefbescheiden van de gemeentelijke organen, en het toezicht op het beheer van de archiefbescheiden, voor zover deze niet zijn overgebracht naar de archiefbewaarplaats.
Hoofdstuk II De zorg van burgemeester en wethouders voor de archiefbescheiden
Burgemeester en wethouders doen tenminste één keer per twee jaar verslag aan de Raad over hetgeen zij hebben verricht ter uitvoering van artikel 30 van de wet. Zij leggen daarbij over de verslagen die door de archivaris aan hen zijn uitgebracht i.v.m. het beheer en het toezicht op de nog niet naar de archiefbewaarplaats overgebrachte archiefbeschieden, bedoeld in Artikel 9.
Hoofdstuk III Toezicht van de archivaris op het beheer van de archiefbescheiden welke niet zijn overgebracht naar de archiefbewaarplaats
De archivaris doet van zijn bevindingen bij de uitoefening van het toezicht mededeling aan de beheerders, alsmede, indien hij hiertoe aanleiding vindt, aan burgemeester en wethouders.
De archivaris doet tenminste eenmaal per twee jaar verslag aan burgemeester en wethouders betreffende de uitoefening van het toezicht.