Organisatie | Dantumadiel |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening Cliëntparticipatie |
Citeertitel | Cliëntparticipatie verordening Werk en Inkomen |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | maatschappelijke zorg en welzijn |
Eigen onderwerp |
De historie bij "Het overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen" is mogelijk niet compleet. Er kunnen wijzigingen ontbreken tussen het onstaan van de regeling en de eerste opgenomen wijziging daarvan.
Deze verordening is vervangen door de op 9 januari 2012 in werking getreden Clientenparticipatieverordening WWB, WIJ, IOAW, IOAZ en minimabeleid gemeenten Dantumadiel en DOngeradeel.
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-10-2009 | 09-01-2012 | 16-02-2010 Nieuwsblad van Noord-Oost Friesland, 03-03-2010 | |||
01-01-2005 | 01-10-2009 | nieuwe regeling | 21-12-2004 Nieuwsblad van Noord-Oost Friesland, 29-12-2010 |
De raad van de gemeente Dantumadeel ;
gelet op artikel 47 van de Wet werk en bijstand, artikel 12, eerste lid, onderdeel d van de Wet investeren in jongeren en artikel 147, eerste lid en 150 Gemeentewet,
overwegende dat op grond van artikel 47 van de Wet werk en bijstand verplicht is bij verordening regels vast te stellen over de werkwijze waarop cliëntparticipatie is geregeld;
gezien het advies van de cliëntenraad;
gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 16 november 2004, no. 122/’04;
vast te stellen de navolgende Verordening Cliëntparticipatie
Artikel 3 Taken, bevoegdheden en advisering
Niet tot de bemoeienis van de cliëntenraad behoren klachten, bezwaarschriften en andere zaken, die op individuele cliënten betrekking hebben, maar wel de hiervoor gehanteerde procedures, regelingen en richtlijnen. Evenmin horen tot de bemoeienis voorschriften over de uitvoering van wettelijke taken voor zover bij deze uitvoering geen ruimte is gelaten voor gemeentelijk beleid.
Artikel 7 Werkwijze, vergadering en overlegvergadering
De cliëntenraad kan buiten vergadering om besluiten nemen, mits alle leden in de gelegenheid zijn gesteld schriftelijk, telefonisch, per fax of e-mail hun mening te uiten. Van een aldus genomen besluit wordt onder bijvoeging van de ingekomen antwoorden een relaas opgemaakt dat bij de stukken wordt gevoegd voor de eerstvolgende vergadering.
De leden van de cliëntenraad ontvangen per bijgewoonde cliëntenraad vergadering een onkostenvergoeding op basis van voorschot. Bij ziekte wordt deze onkostenvergoeding tevens uitgekeerd. De onkostenvergoeding mag per cliëntenraadslid per jaar maximaal € 711 bedragen. Dit maximum bedrag is gekoppeld aan het bedrag zoals dat door het ministerie van financiën jaarlijks wordt vastgesteld. (artikel 31 WWB)
De leden van de cliëntenraad kunnen binnen het gemeentehuis ten behoeve van hun werkzaamheden voor de cliëntenraad en, waar nodig, bekostigd vanuit het eigen budget, gebruik maken van faciliteiten zoals telefoon, kopieerapparaat, koffie & thee apparaat, fax, internet, computers en vergader- en kantoorruimte.