Organisatie | Nijmegen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening Klantenparticipatie Werk en Inkomen 2011 |
Citeertitel | Verordening Klantenparticipatie Werk en Inkomen 2011 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | maatschappelijke zorg en welzijn |
Eigen onderwerp | werk en inkomen klantenparticipatie klantgroepenoverleg klantenpanels |
Externe bijlage | Bijlage A Samenstelling Klantgroepenoverleg |
Geen
Wet werk en bijstand, artikel 47; Wet investeren in jongeren, artikel 12, lid 1 aanhef en onder d
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2011 | 01-01-2012 | Onbekend | 01-12-2010 Gemeenteblad 2011/001 | Raadsvoorstelnummer 158/2010 |
De raad van de gemeente Nijmegen,
gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders van 9 november 2010
gelet op artikel 47 van de Wet werk en bijstand en artikel 12 lid 1 aanhef en onder d van de Wet investeren in jongeren,
overwegende dat de gemeente verplicht is bij verordening regels te stellen ten aanzien van de wijze waarop belanghebbenden worden betrokken bij de uitvoering van deze wetten;
HOOFDSTUK 1 ALGEMENE BEPALINGEN
Belanghebbende: de persoon behorend tot de doelgroep als bedoeld in artikel 7 eerste lid WWB; de jongere als bedoeld in artikel 2 eerste lid van de WIJ, alsmede de persoon als bedoeld in artikel 2 Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (Ioaw) of de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (Ioaz).
HOOFDSTUK 2 VERANTWOORDELIJKHEDEN VAN HET COLLEGE
Met klantenparticipatie beoogt het college inzicht te krijgen in de belangen, wensen en behoeften van belanghebbenden die een beroep doen op ondersteuning op het terrein van Werk en Inkomen en de expertise van belanghebbenden en specifieke belangengroepen te benutten bij de ontwikkeling van beleid en de uitvoering daarvan.
HOOFDSTUK 3 HET KLANTGROEPENOVERLEG
Het college benoemt, gehoord de vertegenwoordigers van de in Bijlage A genoemde organisaties, een onafhankelijk voorzitter wiens taak bestaat uit het uitschrijven van de vergadering, het voorbereiden en vaststellen van de agenda, het voorzitten van het overleg, en het bewaken van de uitvoering van toezeggingen door of namens het College gedaan.
HOOFDSTUK 4 TAKEN , BEVOEGDHEDEN EN WERKWIJZE KLANTGROEPENOVERLEG
Artikel 6 Frequentie klantgroepenoverleg
Het Klantgroepenoverleg komt minimaal 6 maal per jaar bijeen.
Artikel 7 Ambtelijke ondersteuning
Ambtenaren van de Directie Inwoners wonen als regel de overlegvergadering bij. De voorzitter is bevoegd vertegenwoordigers van andere afdelingen, alsmede derden uit te nodigen.
De Directie Inwoners draagt zorg voor een goede en tijdige informatievoorziening, ten minste inhoudende dat tien werkdagen vóór de datum van het overleg de voor het overleg benodigde informatie beschikbaar is.
Een klantenpanel is een overleg met, een aantal, daartoe uitgenodigde belanghebbenden over een specifiek onderwerp. Het overleg kan tot doel hebben inzicht te krijgen in de wensen en behoeften, beleving van en ervaringen met de uitvoering van wet en beleid, en opvattingen over voorgenomen wijzigingen.