Organisatie | Limburg |
---|---|
Organisatietype | Provincie |
Officiële naam regeling | Nadere subsidieregels voor investeringssubsidies in brede maatschappelijke voorzieningen |
Citeertitel | Nadere subsidieregels voor investeringssubsidies in brede maatschappelijke voorzieningen |
Vastgesteld door | gedeputeerde staten |
Onderwerp | maatschappelijke zorg en welzijn |
Eigen onderwerp | leefomgeving, subsidies |
Geen
Algemene Subsidieverordening 2004; Algemene wet bestuursrecht
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
26-09-2008 | 31-12-2011 | Nieuwe regeling | 23-09-2008 Provinciaal Blad, 2008, 66 | Onbekend |
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
Brede maatschappelijke voorziening: een voorziening met een bovenwijks of bovenlokaal verzorgingsgebied en met tenminste vier maatschappelijke functies, zoals onderwijs, cultuur, zorg, welzijn, sport, toerisme en dienstverlening voor specifieke doelgroepen.Historisch beeldbepalend bouwwerk: bouwwerk zoals beschreven in pijler 3 van het Subsidiekader MONULISA, vastgesteld door Gedeputeerde Staten op 4 maart 2008. Landelijk gebied: het niet-verstedelijkte deel van de provincie inclusief dorpen en kleinere steden tot een maximum van 30.000 inwoners.Stedelijk gebied: kernen met meer dan 30.000 inwoners.
Artikel 2 Doel van de regeling
Het doel van deze regeling is het stimuleren van initiatieven gericht op het realiseren van brede maatschappelijke voorzieningen in het kader van het provinciale beleid zoals vastgelegd in het Coalitieakkoord 2007-2011 en het Programma Investeren in steden en dorpen, nader uitgewerkt in de Limburgse wijkenaanpak, de jaarlijkse programmabegroting en de jaarlijkse productenraming.
Deze subsidieregels zijn van toepassing op het door Gedeputeerde Staten verlenen van eenmalige investeringssubsidies ten behoeve van:
Het subsidiekader voor brede maatschappelijke voorzieningen in het landelijk gebied is opgenomen in de Subsidieverordening inrichting landelijk gebied Limburg.
Subsidieaanvragen worden behandeld in volgorde van binnenkomst. De datum van de poststempel is bepalend. Bij persoonlijk afgeleverde aanvragen is de ontvangststempel van de Provincie Limburg dan wel de datum van het verkregen bewijs van ontvangst, bepalend. Bij onvolledig ingediende aanvragen geldt de datum waarop de aanvraag volledig is. Bij indiening op dezelfde datum gaat die aanvraag voor die naar het oordeel van Gedeputeerde Staten het best aansluit bij de van toepassing zijnde subsidiecriteria.
Artikel 7 Criteria subsidieverlening
Van belang bij de beoordeling van een subsidieaanvraag zijn de volgende criteria:
Het voorzieningenniveau in het betreffende gebied staat onder grote druk, hetgeen blijkt uit een programma gericht op verbetering van de leefbaarheid van het gebied, opgesteld door de gemeente samen met belanghebbende organisaties en georganiseerde inwoners van het verzorgingsgebied, zoals dorps- of wijkraden. Laatstgenoemden zijn ook betrokken bij de planontwikkeling.
Bij de realisering van het project wordt rekening gehouden met de aspecten bouwkundige en functionele duurzaamheid en met de mogelijkheden van zelfwerkzaamheid van de inwoners van het verzorgingsgebied en gedeeltelijke uitvoering als leerlingbouwplaats of eventueel andere mogelijkheden van ‘social return on investments’.
Artikel 8 Aanvraag subsidieverlening
In aanvulling op artikel 9 van de Algemene Subsidieverordening 2004 geldt het volgende:
Deze regeling treedt in werking op de eerste dag na de dag van publicatie in het Provinciaal Blad. De regeling geldt tot en met 31 december 2011.
Voor aanvragen waarover op het moment van het vervallen van deze regeling nog geen beslissing is genomen en voor subsidiebesluiten die zijn genomen voor het vervallen van deze regeling blijven de Nadere regels investeringssubsidie brede maatschappelijke voorzieningen van toepassing, ook voor de volgende stappen in het subsidietraject.