Organisatie | Grave |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Regeling inzake het van gemeentewege vieren van bepaalde jubilea gebeurtenissen betrekking hebbend op het personeel in dienst van de gemeente Grave |
Citeertitel | Regeling inzake het van gemeentewege vieren van bepaalde jubilea gebeurtenissen betrekking hebben op het personeel in dienst van de gemeente Grave |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
De ingangsdatum van deze regeling is bij benadering.
Onbekend
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-05-2001 | Nieuwe regeling | 01-05-2001 Onbekend | geen. |
Regeling inzake het van gemeentewege vieren van bepaalde jubilea gebeurtenissen betrekking hebben op het personeel in dienst van de gemeente GraveI. Protocol bij viering van jubilea, pensioneringen e.d.;II. Protocol bij vertrek collega naar een andere werkgever;III. De regeling inzake het van gemeentewege vieren van bepaalde jubilea en gebeurtenissen betrekking hebbende op het personeel in dienst van de gemeente Grave.AlgemeenHet hiernavolgende is van toepassing op:- het gemeentepersoneel;- de leden van de vrijwillige brandweer;- het onderwijzend personeel aan de openbare basisschool Hartenaas;- de raadsleden;- de wethouders.Mede in verband met uniformiteit doen wij u onderstaand toekomen een beschrijving van hetprotocol bij jubilea, pensionering e.d., het vertrek van een collega naar een andere werkgeveren de regeling inzake het van gemeentewege vieren van bepaalde jubilea en gebeurtenissen.betrekking hebbende op het personeel in dienst van de gemeente Grave.
Hoofdstuk I Protocol bij viering van jubilea, pensioneringen e.d.
Er vindt een viering en/of receptie plaats bij de volgende gebeurtenissen.
Wanneer een dergelijke gebeurtenis zich voordoet neemt een medewerker van het bureau Personeelszaken contact op met de betreffende functionaris. Afhankelijk van de wens van de functionaris vindt er al dan niet een viering plaats. Het bureau Personeelszaken maakt daartoe afspraken met de betreffende ambtenaar, bijvoorbeeld over de datum waarop de viering plaatsvindt. Met betrekking tot de viering vindt overleg plaats tussen het bureau Personeelszaken en het bureau Interne Zaken. Het hoofd van het bureau Personeelszaken is verantwoordelijk voor de goede gang van zaken bij de recepties.De viering heeft de afgelopen jaren het karakter gekregen van een besloten receptie, met speeches. Dit laatste ter keuze van de betreffende functionaris. Indien er sprake is van een besloten officieel gedeelte en een open deel dan wordt dit in de uitnodiging aangegeven. De tijdsduur van de receptie wordt beperkt tot maximaal 2 uur, van 16.00 tot 18.00 uur. Gebruikelijk is dat er zo weinig mogelijk verschil in de wijze van viering is teneinde een ieder gelijk te behandelen.
Hierna vinden speeches plaats door:1. een lid van het college van B en W, die tevens een cadeau namens het gemeentebestuur aanbiedt, alsmede een boeket bloemen;2. het sectorhoofd of het bureauhoofd, die ook een boeket bloemen aanbiedt;3. een lid van de gemeenteraad;4. dankwoord van de betrokkene (eventueel).
In verband met de viering van een gebeurtenis worden extra mededelingen aangebracht op de publicators van het gemeentehuis, de gemeentewerf, de brandweerkazerne, de openbare basisschool Hartenaas en de dependance van de obs Hartenaas. Voorts worden deze mededelingen verzonden aan de leden van de raad, van B&W, de commissieleden niet-zijnde raadslid, de leden van de gemeentelijke vrijwillige brandweer en de opgegeven gepensioneerden. Op verzoek van betrokkene kunnen nog een 20-25 tal persoonlijke relaties worden uitgenodigd. Daarnaast kunnen er nog een aantal zakelijke relaties worden uitgenodigd;
Wanneer de jubilaris bij zijn 25 of 40 jarig ambtsjubileum wegens overheids- of gemeentedienst er voor kiest geen receptie te houden dan zal, op zijn verzoek, door het gemeentebestuur, het gehele personeel op een gebakje of worstenbroodje worden getrakteerd. De kosten van het houden van een receptie (huur, hapje en drank) op een andere plaats dan in het gemeentehuis, de openbare basisschool Hartenaas, de dependance van de obs Hartenaas, de brandweerkazerne of de gemeentewerf zullen niet worden vergoed. Indien in voorkomende gevallen een ambtenaar binnen één jaar twee jubilea heeft, dan geldt dit protocol slechts voor één van die jubilea, zulks ter keuze van de ambtenaar. Los van het vorenstaande staan bijzondere vieringen, dus wanneer het gaat om de burgemeester en secretaris. Hiervoor geldt een andere opzet. Burgemeester en wethouders kunnen van dit protocol afwijken.
Hoofdstuk II Protocol bij vertrek van een collega naar een andere werkgever
Wanneer een medewerker vertrekt naar een andere werkgever dan neemt een medewerker van het bureau Personeelszaken contact op met de betreffende functionaris. Alleen wanneer een medewerker een jaar of langer in dienst van de gemeente Grave is geweest, wordt hem bij vertrek naar een andere werkgever een afscheidsborrel aangeboden. De kosten van het houden van een afscheidsborrel op een andere plaats dan in het gemeentehuis, de openbare basisschool Hartenaas, de dependance van de obs Hartenaas, de brandweerkazerne of de gemeentewerf zullen niet worden vergoed.Het protocol:
Burgemeester en wethouders kunnen van dit protocol afwijken.
Hoofdstuk III Regeling inzake het van gemeentewege vieren van bepaalde jubilea en gebeurtenissen betrekking hebbende op het personeel in dienst van de Gemeente Grave
* Bij samenloop van ambtsjubilea of gebeurtenissen geldt als algemene regel dat 100% van de gecumuleerde bedragen worden uitgekeerd.Burgemeester en wethouders kunnen van deze regeling afwijken.