Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Utrecht

Besluit gedeputeerde staten van Utrecht van 13 april 1999 tot regeling van de samenstelling en werkzaamheden van de kamers voor de behandeling van administratieve geschillen

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieUtrecht
OrganisatietypeProvincie
Officiële naam regelingBesluit gedeputeerde staten van Utrecht van 13 april 1999 tot regeling van de samenstelling en werkzaamheden van de kamers voor de behandeling van administratieve geschillen
CiteertitelBesluit kamers administratieve geschillen
Vastgesteld doorgedeputeerde staten
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpberoep

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Provinciewet, art. 171

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

05-05-199922-11-2011nieuwe regeling

13-04-1999

Provinciaal blad, 1999, 14

Onbekend.

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit gedeputeerde staten van Utrecht van 13 april 1999 tot regeling van de samenstelling en werkzaamheden van de kamers voor de behandeling van administratieve geschillen

Besluit van 13 april 1999

Gedeputeerde staten van Utrecht;

Gelet op artikel 171, derde lid, van de Provinciewet;

Besluiten:

Artikel 1.

Voor de behandeling van een administratief geschil, aan de beslissing van gedeputeerde staten onderworpen, is er telkens een kamer, bestaande uit:

  • -

    de portefeuillehouder of de meest gerede portefeuillehouder;

  • -

    zijn plaatsvervanger;

  • -

    een van de overige leden van gedeputeerde staten.

Artikel 2.

Indien de portefeuillehouder of zijn plaatsvervanger niet beschikbaar is, wordt hij vervangen door een ander lid van gedeputeerde staten.

Artikel 3.

De portefeuillehouder is voorzitter. Indien hij niet beschikbaar is, is de plaatsvervangend portefeuillehouder voorzitter. Indien ook die niet beschikbaar is, wijst de kamer uit haar midden een voorzitter aan.

Artikel 4.

In afwijking van artikel 3 is de commissaris van de Koningin voorzitter indien hij lid is van de kamer.

Artikel 5.

Griffier van een kamer is de meest gerede ambtenaar bij het onderdeel van de ambtelijke organisatie welks terrein het meest bij het onderwerp van het geschil aansluit.

Artikel 6.

Dit besluit wordt bekend gemaakt door plaatsing in het provinciaal blad. Het treedt in werking met ingang van de dag na de plaatsing 1).

Aldus besloten in de vergadering van 13 april 1999.

B. Staal, voorzitter H.J.M. ter Braak, griffier.

1) uitgegeven 4 mei 1999.