Organisatie | Enkhuizen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening op de gemeentelijke ombudscommissie 2006 |
Citeertitel | Verordening op de gemeentelijke ombudscommissie 2006 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | bezwaar, klacht, burger, geschil, |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2006 | 01-12-2013 | ingetrokken wegens aansluiting bij Nationale Ombudsman | 12-07-2005 De Drom, 27-07-2005 | vs2005066 |
De raad van de gemeente Enkhuizen;
Overwegende dat in Hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht het intern klachtrecht is geregeld;
dat aanvullend op voorstel van het college bij raadsbesluit van 8 november 1999 de Verordening op de behandeling van klachten is vastgesteld, welke bij raadsbesluit van 17 mei 2001 laatstelijk is gewijzigd;
dat daarnaast door invoering van de Wet extern klachtrecht het verplicht is om per 1 januari 2006 te beschikken over een externe klachtvoorziening inzake de behandeling van klachten met betrekking tot gedragingen van gemeentelijke organen en ambtenaren van de gemeente;
gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 7 juni 2005, nummer: 66;
gelet op de artikelen 147 en 192 van de Gemeentewet en Titel 9.2 van de Algemene wet bestuursrecht
Klachten waarvan de klager met de afhandeling in de interne klachtenregeling niet tevreden is gesteld worden behandeld door de Ombudscommissie van de gemeente Hoorn, die alsdan optreedt als gemeentelijke Ombudscommissie. Op de werkwijze van de gemeentelijke
Ombudscommissie is de Verordening op de gemeentelijke Ombudscommissie van de gemeente Hoorn d.d. 1 januari 2006 van overeenkomstige toepassing.