Organisatie | Giessenlanden |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Regeling voor de werktijden van het personeel in dienst van de gemeente Giessenlanden als bedoeld in artikel d1, lid 1 van het algemeen ambtenarenreglement. |
Citeertitel | Regeling voor de werktijden van het personeel in dienst van de gemeente Giessenlanden als bedoeld in artikel d1, lid 1 van het algemeen ambtenarenreglement. |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
CAR/UWO
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2004 | 01-01-2016 | Onbekend | 29-03-2004 Onbekend | Onbekend |
1.Voor de medewerkers van de buitendienst gemeentewerken gelden de werktijden als volgt:
van 07.30 uur tot 12.30 uur en
Voor de binnendienst medewerkers geldt, voorzover de belangen van de dienst zich daartegen niet verzetten, dat het verrichten van arbeid geschiedt op basis van variabele werktijden, zoals bedoeld in artikel 4 e.v.
De gemeentebodes en de dienstdoende medewerker bij de receptie zijn, behoudens indien het gestelde in artikel 2, lid 1 van toepassing is, van de mogelijkheid tot het verrichten van arbeid naar variabele werktijden in ieder geval uitgesloten.
Bij het gebruik maken van variabele werktijden gelden de volgende regels:
Indien gewerkt wordt met variabele werktijden moeten privé-zaken, behalve medische waarvoor dat niet mogelijk is, buiten de gekozen werktijden worden verricht.
Het verrichten van arbeid naar variabele werktijden als bedoeld in artikel 3 kan door het hoofd van de afdeling worden ingetrokken indien door een medewerker niet wordt voldaan aan de gestelde voorwaarden genoemd in de artikelen 4 en 9.
Zo de medewerker zich met een beslissing, bedoeld in artikel 10, niet kan verenigen kan hij zich wenden tot de gemeentesecretaris, welke beslist na beide partijen te hebben gehoord.
Indien gewerkt wordt met variabele werktijden dan zal de medewerker zijn werktijden zo dienen te regelen, dat ten aanzien van de dienstverlening geen stremmingen optreden en hij in voorkomende gevallen voor vergaderingen e.d. overdag beschikbaar is.
De normaal vastgestelde werktijden en het gestelde ten aanzien van de variabele werktijden zijn in principe ook van toepassing voor medewerkers in part-time dienstverband. In overleg met het afdelingshoofd kunnen op individuele basis afwijkende werktijden worden vastgesteld, voozover het dienstbelang hiermee is gediend. Bij afwijking wordt dit door het afdelingshoofd gemeld bij het stafburo P & O en de gemeentesecretaris.
Behoudens het bepaalde in de voorgaande artikelen geldt per bureau een minimale bezetting, voor welke binnen elk bureau afspraken dienen te worden gemaakt. De minimale bezetting geldt van maandag t/m donderdag tot 16.30 uur en op vrijdag tot 12.30 uur. Met minimale bezetting wordt tenminste één medewerker van de reguliere formatie per bureau beoogd.