Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Pijnacker-Nootdorp

Ondermandaatbesluit gemeente Pijnacker-Nootdorp

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Pijnacker-Nootdorp
Officiële naam regelingOndermandaatbesluit gemeente Pijnacker-Nootdorp
CiteertitelOndermandaatbesluit 2011
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling is vastgesteld door directeuren.

Dit Ondermandaatbesluit vervangt het Ondermandaatbesluit 2009 vastgesteld op 05-02-2009.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Organisatieregeling 2006
  2. Algemene wet bestuursrecht, art. 10:1 t/m 10:12 
  3. Mandaatbesluit 2011

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-201408-05-20147e wijziging

10-12-2013

De Telstar, 18-12-2013

BBV13.0063
27-06-201301-01-20146e wijziging

25-06-2013

Telstar, 26-06-2013

BBV13.0051
19-03-201327-06-20135e wijziging

19-03-2013

De Telstar, 27-03-2013

13INT01832
12-07-201219-03-20134e wijziging

03-07-2012

De Telstar, 11-07-2012

12INT02724
29-09-201112-07-2012Bijlage I

20-09-2011

Telstar, 28-09-2011

INT1100228
26-05-201129-09-20112e wijziging

17-05-2011

De Telstar, 25-05-2011

2011.08205
24-02-201126-05-2011Bijlage I, III, X

15-02-2011

Telstar, 23-02-2011

2011.01692
01-01-201124-02-2011nieuwe regeling

09-11-2010

De Telstar 22-12-2010

2010.15068

Tekst van de regeling

 

De directeuren, afdelingshoofden en projectmanagers van de ambtelijke organisatie van Pijnacker-Nootdorp, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;

gelet op het Mandaatbesluit 2011 zoals vastgesteld door het college en de burgemeester in de vergadering van 9 november 2010, de Organisatieregeling 2006 en de artikelen 10:1 tot en met 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht;

besluiten:

ondermandaten te verlenen zoals aangegeven in de bijlagen I tot en met VII van dit besluit.

Ondertekening

Pijnacker, 9 november 2010.

De directeuren, afdelingshoofden en projectmanagers voornoemd,

Voor dezen,

De secretaris,

Drs. J.P.R. Woudstra

Bijlage I Alle afdelingen

I.1A2Vaststellen verweerschrift naar aanleiding van een ingediend bezwaar- of beroepschrift met betrekking tot door of namens het college of de burgemeester genomen besluitensenioren/teamleidersInformatieplicht aan portefeuillehouder
I.1A3Namens de gemeente Pijnacker-Nootdorp aanvragen van een vergunning, van subsidie, indienen van declaraties en het doen van meldingenmedewerkers van de afdelingen 
I.2A4In de gelegenheid stellen van belanghebbenden om zienswijzen naar voren te brengen bij inspraak- en zienswijzenproceduresmedewerkers van de afdelingen 
I.3A5In de gelegenheid stellen een aanvraag, binnen een gestelde termijn, aan te vullenmedewerkers van de afdelingen 
I.4A6Verdagen van beslistermijnen bij het nemen van een beschikkingmedewerkers van de afdelingen 
I.5A7Verdagen beslissing op bezwaarschriftenmedewerkers van de afdelingen 
I.6A8Besluiten verzenden, bekend maken, daarvan mededeling doen in de Staatscourant en langs elektronische wegmedewerkers van de afdelingen 
I.7A9Voeren van correspondentie in het kader van openbare aanbestedingen, gericht op rechtsgevolgenmedewerker inkoop en aanbesteding van de Concernstaf 
I.8A11Vormen van bestemmingsreserves en afwijken van de maximale omvang van de egalisatiereserve van structureel gesubsidieerde instellingen.senioren/teamleiders 

Bijlage II Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer

II.1PZGB2Verstrekken bewijs van in leven zijn Medewerkers van Frontoffice Publiekszaken 1e lijn  
II.2PZGB3Uitoefenen overige bevoegdheden Wet gemeentelijke basisadmini-stratie persoonsgegevens, met uitzondering van de regel-gevende bevoegdheden genoemd in de artikelen 14, 96 en 100 van deze wet Medewerkers van Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer  
II.3PZGB6Verstrekken van uittreksels en inlichtingen uit het Register Kindercentra en gastouderbureaus Medewerkers van Frontoffice Publiekszaken 1e lijn  
II.4PZGB7Opvragen van informatie uit straf-, justitiële, documentatie- en politieregisters Senior/ teamleider van Frontoffice Publiekszaken1e lijn en 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken en senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer Medewerker van Frontoffice Publiekszaken 2e lijn voor zover het betreft Inlichtingen uit het strafregister en de algemene documentatieregisters van de Justitiële informatiedienst in het kader van naturalisatie- of optieverzoeken  
II.5PZGB8Verstrekken van reisdocumenten, identiteitskaarten en rijbewijzen Medewerkers van Frontoffice Publiekszaken 1e lijn  
II.6PZGB9Verstrekken van een advies naturalisatieverzoek Klantadviseur A en B van de afdeling Frontoffice Publiekszaken  
II.7PZGB10Verstrekken van kiezerspas en volmacht Senior/ teamleider van Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en Beleidsmedewerker B Gegevensbeheer  
II.8PZGB12Uitreiken uittreksel in het kader van het verkrijgen van het Nederlanderschap Klantadviseur A en B van de afdeling Frontoffice Publiekszaken Dit (onder)mandaat berust op het afzonderlijk besluit van de burgemeester van 31 maart 2010 nr. 2010.04777 en het daarop gebaseerde besluit van het hoofd van de afdeling Frontoffice Publiekszaken van 8 januari 2013.  

Bijlage III Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken

III.1PZMZ1Wet- en (plaatselijke) regelgeving op het gebied van de sociale voorzieningen en inburgering senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken en senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken  
III.2PZMZ2Urgentieverklaring woningzoekendesenior/ teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke ZakenUitsluitend indien niet wordt afgeweken van het advies van de Toetsingscommissie Huisvesting.
III.3PZMZ3 Besluiten tot een verzoekschrift in het kader van de Wet schuldsanering natuurlijke personen en het afgeven van de gemeentelijke verklaringen in het kader van de Wet schuldsanering natuurlijke personen senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken 
III.4PZMZ4Vergoeding voor leerlingenvervoersenior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken 
III.5PZMZ5Leerplichtzakensenior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken 
III.6PZMZ6Gehandicaptenparkeerkaart senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  
III.7PZMZ7Indicatie aanleunwoningsenior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken 

Bijlage IV Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken, onderdeel Ruimtelijke Zaken

IV.1PZRZ2In behandeling nemen van verzoeken om planschade inclusief het verlenen van de opdracht tot een extern adviessenior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke ZakenIndien het verzoek ontvankelijk is.
IV.2PZRZ3Huisvestingsvergunning particulieren senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en de senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken  
IV.3PZRZ6Plaatsen van een elektronische handtekening op basis van de Wet ruimtelijke ordening ten behoeve van ruimtelijke visies, plannen, besluiten en verordeningen met de daarbij behorende besluitensenior beleidsmedewerker Ruimtelijke zake en overige beleidsmedewerkers van het taakveld Ruimtelijke zaken. 
IV.4PZRZ7Vergunning voor tijdelijke verhuur van een woningsenior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke ZakenVergunningverlening vindt plaats met inachtneming van de toetsingscriteria genoemd in/op basis van de Leegstandswet.
IV.5PZRZ8Ontheffing voor vervoer van gevaarlijke stoffensenior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken 
IV.6PZRZ9Ontheffing straatartiestsenior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken 
IV.7PZRZ10Ontheffing bijzonder gebruik van de wegsenior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken 
IV.8PZRZ11Vergunning sluitingsuur tot 02.00 uursenior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken 
IV.9PZRZ12Vergunning evenementsenior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken 
IV.10PZRZ13Ontheffing sluitingsuur tot 02.00 uursenior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken 
IV.11PZRZ14Vergunning sluitingsuur terras tot 24.00 uursenior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken 
IV.12PZRZ15Waarmerken verkoopregistersenior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken 
IV.13PZRZ16Ontheffing gebruik vuurwerksenior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken 
IV.14PZRZ17Ontheffing hinderlijke of gevaarlijke reclamesenior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken 
IV.15PZRZ18Ontheffing voor het plaatsen of hebben op de weg van caravans e.d.senior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken 
IV.16PZRZ19Ontheffing parkeren van reclamevoertuigensenior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken 
IV.17PZRZ20Collectevergunningsenior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken 
IV.18PZRZ21Ontheffing ventverbod in het kader van de vrijheid van meningsuitingsenior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken 
IV.19PZRZ22Standplaatsvergunningsenior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken 
IV.20PZRZ23Vergunning snuffelmarktensenior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken 
IV.21PZRZ24Vergunning kansspelsenior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken 
IV.22PZRZ25Verbieden klein kansspel (loterij)senior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken 
IV.23PZRZ26Ontheffing voor het houden van een wegwedstrijdsenior/ teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken 
IV.24PZRZ27Startersleningen senior Frontoffice Publiekszaken 1e lijn Betreft het afzonderlijke besluit van het college van 21 mei 2013 

Bijlage V Afdeling Frontoffice Publiekszaken Economische en Maatschappelijke Zaken

V.1PZEMZ1Vergunning speelgelegenheid senior/ teamleider van Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  
V.2PZEMZ2Gebruiksvergunning senior/ teamleider van Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken  

Bijlage VI Afdeling Frontoffice Publiekszaken, onderdeel Milieu en Bouw- en Woningtoezicht

VI.1 PZ MBW1 Besluiten op grond van de Wet algemene bepalingen omgevingsrechtteamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken. 
VI.2 PZ MBW3 Alle correspondentie inzake vergunningplicht van bedrijven met uitzondering van een voorwaarschuwing (zienswijze) en een besluit tot het opleggen van een dwangsom of het uitoefenen van bestuursdwangteamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken. 
VI.3 PZ MBW4 Correspondentie betreffende een sloopmeldingmedewerkers Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken 

Bijlage VII Afdeling Wijkbeheer

VII.1WBH3Uitvoeren van de Warenmarktverordening Pijnacker-Nootdorp 2002marktmeester 
VII.2WBH6Verlenen en vaststellen van bijdragen uit de “Doe-het-zelf-pot”wijkmanagersVerwezen wordt ook naar de door het college vastgestelde “Spelregels verstrekken bijdragen Doe-het-zelf-pot”

Bijlage VIII Afdeling Beheer Openbare Ruimte

VIII.1BOR5 Handhaven krachtens de Wet algemene bepalingen omgevings-recht, inclusief: - een besluit in spoedeisend geval - een besluit bij een bouwwerk met een bouwsom tot en met € 2.000 - een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn - ambtshalve besluiten om niet op te treden tegen ambtelijk geconstateerde geringe overtredingen van artikel 2.1, 2.3 en 2.3a Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, - intrekking van bovenstaande besluiten, met uitzondering van de overige besluiten teamleider en medewerkers belast met handhavingInformatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder
VIII.2BOR6 Milieuhandhaving bij bedrijven, inclusief: - een besluit in spoedeisend geval - een besluit tot verlenging van de begunstigingstermijn - een besluit tot af- en goedkeuring van in het kader van handhaving verstrekte rapporten of bewijsstukken op basis van vergunningvoorschriften of een Amvb, - intrekking van bovenstaande besluiten met uitzondering van de overige besluiten teamleider en medewerkers belast met handhaving.Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder
VIII.3BOR7 Handhaven bij illegale (afval)stort buiten bedrijven, inclusief: - een besluit in spoedeisend geval - een besluit tot verlenging van de begunstigingstermijn, - intrekking van bovenstaande besluiten met uitzondering van de overige besluiten teamleider HandhavingInformatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder
VIII.4BOR8 Handhaven openbare ruimte, inclusief intrekking van deze besluiten en besluiten om niet op te treden, met uitzondering van niet spoedeisende besluiten op grond van de bepalingen over evenementen, toezicht op openbare inrichtingen en speelgelegenheden en seksinrichtingen, sekswinkels, escortbedrijven, straat en raamprostitutie e.d. teamleider HandhavingInformatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder
VIII.5BOR9 Handhaving Woningwet, inclusief: - een besluit in spoedeisend geval - een besluit bij bouwwerken met een bouwsom tot en met € 2.000 - een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn, - intrekking van bovenstaande besluiten met uitzondering van de overige besluiten. teamleider HandhavingInformatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder
VIII.6BOR10Besluiten betreffende de toepassing van bestuursdwang.teamleider Handhaving 
VIII.7BOR16Besluiten tot vaststelling van de hoogte van de kosten bij de toepassing van bestuursdwangteamleider Handhaving 
VIII.8BOR17Beschikking betreffende de invordering van een dwangsomteamleider Handhaving 
VIII.9BOR18 Handhaving bodemkwaliteit inclusief: - een besluit in spoedeisen geval; - een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn - intrekking van bovenstaande besluiten, met uitzondering van de overige besluiten teamleider en medewerkers belast met handhavingInformatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder
VIII.10BOR19Besluit tot toepassing van bestuursdwang bij fout of hinderlijk gestalde (brom)fietsen, wees(brom)fietsen of verwaarloosde (brom)fietsenteamleider en medewerkers belast met handhaving. 
VIII.11BOR20Toekennen van nummers aan verblijfsobjecten, ligplaatsen en standplaatsenteamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte 

Bijlage IX Afdeling Interne Dienstverlening

IX.1IDV1 Het bijhouden van een register en registratie van publiekrechtelijke beperkingen op onroerende Zaken op grond van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken waartoe in het in het bijzonder wordt gerekend: a. het toetsen van de brondocumenten aan vereisten voor inschrijving b. het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers c. het inschrijven van documenten in het register en het opnemen van gegevens daarover in de registratie d. het plaatsen van aantekeningen op het brondocument e. het verwerken van kadastrale mutaties in de administratie f. het verstrekken van een bewijs van inschrijving g. het waarmerken van afschriften van brondocumenten, waarbij publiekrechtelijke beperkingen zijn opgelegd h. het op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksels uit het register en registratie i. het verstrekken van verklaringen, dat uit het register blijkt, dat op het betreffende aangevraagde perceel geen publiekrechtelijke beperking van toepassing zijn j. het herstellen van fouten en doorvoeren van correcties k. het (doen) verstrekken van berichten aan de Landelijke Voorziening 1. De onderdelen a t/m k aan de senior medewerker geo-informatie en de beleidsondersteunende medewerker geo-informatie van de afdeling DIA 2. De onderdelen g, h en i aan de Frontoffice-medewerker A 2e lijn van de afdeling Frontoffice Publiekszaken.  

Bijlage X Privaatrechtelijke mandaten

X.1PM4Besluiten tot verhuur van en aangaan of actualiseren van verhuurovereenkomsten voor(sport) accommodaties, van de volkstuinen, van woningen en gebouwen binnen de activiteit “overige gebouwen en terreinen”, van het vrachtwagenparkeerterrein en van de parkeergarages bij Het Bakenmedewerker verhuur accommodaties van de afd. Wijkbeheer 
X.2PM6Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor leveringen en diensten de grens van de Europese drempelwaarde. projectleiders en budgethouders medewerkers van de afdelingen tot en met een bedrag van € 50.000. voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure.
X.3PM7Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor leveringen en diensten vanaf de grens van de Europese drempelwaarde. medewerkers van de afdelingen voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure
X.4PM8Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor werken tot en met een bedrag van € 500.000 projectleiders medewerkersvan de afdelingen tot en met een bedrag van € 100.000 voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure
X.5PM9Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor werken vanaf een bedrag van € 500.001 tot en met een bedrag van € 2.500.000medewerkers van de afdelingenvoor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure
X.6PM10Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor werken vanaf een bedrag van € 2.500.001 medewerkers van de afdelingen voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure
X.7PM17Besluiten tot het vestigen van een recht van opstal ten behoeve van riolering (m.u.v. bedrijfsterreinen)teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte (IBOR) 
X.8PM18Besluiten tot het aangaan van overeenkomsten met verkopende partijen over de verkopersbijdrage starterslening Ondermandaat toegestaan aan de senior Frontoffice Publieksaken 1e lijn Betreft het afzonderlijke besluit van het college van 21 mei 2013