Organisatie | Eindhoven |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Mandaatregeling “uitvoering Huisvestingsverordening 2024 gemeente Eindhoven” |
Citeertitel | |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | volkshuisvesting en woningbouw |
Eigen onderwerp |
Geen
Hoofdstuk 10 algemene wet bestuurrecht
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
24-07-2024 | nieuw | 04-06-2024 |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Eindhoven,
dat ter bevordering van een vlotte, klantgerichte uitvoering van de Huisvestingsverordening
2024 gemeente Eindhoven, de uitoefening van bepaalde bevoegdheden en de ondertekening
van stukken te mandateren aan anderen,
dat wordt gestreefd naar uniformiteit in de uitvoering van de Huisvestingsverordening tussen
de gemeenten die gezamenlijk het Stedelijk Gebied Eindhoven vormen (de gemeenten Best,
Eindhoven, Geldrop-Mierlo, Helmond, Nuenen ca., Oirschot, Son en Breugel, Veldhoven en
gelet op de het bepaalde in de Gemeentewet, afdeling 10.1 van de Algemene wet
bestuursrecht, de Huisvestingswet 2014 en de Huisvestingsverordening 2024 gemeente Eindhoven
vast te stellen, de volgende regeling, regelende de mandatering en de ondertekening van
Deze Mandaatregeling is een uitwerking van het bepaalde in artikel 15 (gemeente Eindhoven artikel 16) van de Huisvestingsverordeningen 2024-2027 van de gemeenten Best, Eindhoven, Geldrop-Mierlo, Helmond, Nuenen ca., Oirschot, Son en Breugel, Veldhoven en Waalre waarin is geregeld in welke gevallen en op welke wijze urgent-woningzoekenden met voorrang gehuisvest worden.
Artikel 3 Uitoefening van bevoegdheden
Aan de directeur-bestuurders van de Dagelijks Besturen van de woningcorporaties werkzaam in het SGE, de voorzitter van de Urgentiecommissie en andere specifiek in de bij deze regeling behorende lijst genoemde functionarissen (hierna gezamenlijk in enkelvoud aangeduid als “functionaris”) wordt de bevoegdheid toegekend om in naam van het bestuursorgaan besluiten te nemen dan wel feitelijke handelingen te verrichten.
In het geval dat het bestuursorgaan zulks kenbaar heeft gemaakt en/of in het geval dat het in de redelijke lijn der verwachtingen ligt dat het bestuursorgaan op zijn verantwoordelijkheid voor het te nemen besluit zal worden aangesproken, vindt uitoefening van de gemandateerde bevoegdheden niet plaats. In deze gevallen blijft de bevoegdheid onder het bestuursorgaan ressorteren.
Ingeval van kortdurende afwezigheid van de functionaris is deze bevoegd om de uitoefening van de in mandaat verkregen bevoegdheden, onder gelijke voorwaarden als die waaronder hij het mandaat uitoefent, gedurende zijn afwezigheid over te dragen aan een met de waarneming belast functionaris. Een besluit tot tijdelijk mandaat geschiedt schriftelijk.
Een krachtens mandaat genomen besluit, alsmede de op de gemandateerde bevoegdheid betrekking hebbende brieven worden door de gemandateerde als volgt ondertekend:
De in deze regeling of de bijlage opgenomen functionarissen hebben met de mandaatverlening ingestemd blijkend uit een schriftelijke verklaring.
Artikel 9 overgangsrecht, citeertitel en bekendmaking
Op het in het tweede lid bedoelde moment komen de “Mandaatregeling Uitvoering Urgentieverordening gemeente Eindhoven 2020 en de daarbij behorende Mandaatlijst “Uitvoering Urgentieverordening gemeente Eindhoven 2020 te vervallen met dien verstande dat alle aanvragen die op dat moment nog in procedure zijn, op basis van de Mandaatregeling Uitvoering Urgentieverordening gemeente Eindhoven 2020 en de daarbij behorende Mandaatlijst “Uitvoering Urgentieverordening gemeente Eindhoven 2020 worden afgedaan.