Organisatie | Uitvoeringsorganisatie Baanbrekers |
---|---|
Organisatietype | Regionaal samenwerkingsorgaan |
Officiële naam regeling | Klachtenregeling Baanbrekers en aan Baanbrekers verbonden partijen met betrekking tot het gedrag, de bejegening of houding van een medewerker, bestuurder of bestuursorgaan tegenover een derde |
Citeertitel | Klachtenregeling Baanbrekers en aan Baanbrekers verbonden partijen met betrekking tot het gedrag, de bejegening of houding van een medewerker, bestuurder of bestuursorgaan tegenover een derde |
Vastgesteld door | dagelijks bestuur |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
03-07-2024 | nieuwe regeling | 21-06-2024 |
Uitvoeringsorganisatie Baanbrekers (verder te noemen: Baanbrekers) en de Stichting Bevordering Werkgelegenheid Midden-Langstraat (verder te noemen: SBW), Stichting Fidant en Ruelong B.V. , of diens rechtsopvolgers;
namens het dagelijks bestuur van Baanbrekers, de besturen van Stichting SBW en Stichting Fidant en de algemene vergadering van aandeelhouders van Ruelong B.V.,
vast te stellen de navolgende,
en aan Baanbrekers verbonden partijen
met betrekking tot het gedrag, de bejegening of de houding van een medewerker, bestuurder, of bestuursorgaan tegenover een derde
Artikel 1.2. Ondersteuning klachtbehandelaar
De klachtbehandelaar als bedoeld in artikel 1.1. lid 9 a tot en met d kan indien gewenst ondersteuning vragen , (denk o.a. aan ondersteuning bij het formuleren van het besluit of vastleggen van het verslag) bij de behandeling van de klacht aan de klachtencoördinator.
Artikel 2.3. Eerste spoor klachtbehandeling
De klachtbehandelaar moet binnen twee weken na ontvangst van de klacht oordelen of de klacht in der minne kan worden afgehandeld. Indien de klachtbehandelaar binnen 2 weken oordeelt dat dit niet tot een oplossing leidt, volgt de tweede spoor behandeling van de klacht. De klachtbehandelaar stelt de klachtencoördinator hiervan in kennis.
Artikel 2.4. Tweede spoor klachtbehandeling
De klachtbehandelaar, niet zijnde de klachtbehandelaar in het eerste spoor, stelt de klager en degene op wiens gedraging de klacht betrekking heeft in de gelegenheid te worden gehoord, al dan niet in elkaars aanwezigheid, tenzij sprake is van een situatie als bedoeld in artikel 9:10 lid 2 van de Awb.
Artikel 3. Klachtenregistratie, rapportage en archivering
De klachtencoördinator brengt jaarlijks aan de bevoegde bestuursorganen verslag uit van klachten die vallen onder deze klachtenregeling en in het voorafgaande kalenderjaar zijn behandeld . Dit wordt gedaan middels het jaarverslag van de (desbetreffende) organisatie. Hierbij wordt ook verslag gedaan van externe klachten die in het voorafgaande kalenderjaar zijn ingediend bij de nationale ombudsman.
Deze regeling treedt in werking op de eerste dag na bekendmaking hiervan onder gelijktijdige intrekking van de verordening op de behandeling van klachten Baanbrekers respectievelijk vastgesteld door het DB d.d. 4 december 2006 en het AB d.d. 18 december 2006 en opnieuw vastgesteld door het DB d.d. 18 januari 2013.
Aldus vastgesteld in de vergaderingen:
Het dagelijks bestuur Baanbrekers d.d. 21 juni 2024 :
Voorzitter,
Thom Blankers
Secretaris,
Ad van Oudheusden
Het bestuur Stichting Bevordering Werkgelegenheid d.d. 1 juli 2024 :
Voorzitter,
Thom Blankers
Secretaris,
Ad van Oudheusden
Het bestuur Stichting Fidant d.d. 1 juli 2024 :
Voorzitter,
Thom Blankers
Secretaris,
Ad van Oudheusden
De AVA Ruelong B.V. d.d. 1 juli 2024 :
Voorzitter,
Thom Blankers