Organisatie | Urk |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Beleid groepsbijeenkomsten |
Citeertitel | Beleid groepsbijeenkomsten |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | ruimtelijke ordening, verkeer en vervoer |
Eigen onderwerp |
Geen
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
08-06-2024 | nieuwe regeling | 21-05-2024 | 2098 |
1. Inleiding groepsbijeenkomsten
Op Urk komen op de vrijdag- en zaterdagavonden groepen mensen structureel samen in bedrijfspanden (de zogenaamde boxen of honken) op de industrieterreinen Lemster-, Kamper- en Zwolsehoek. Meestal bestaan die groepen uit jongvolwassenen met als doel elkaar te ontmoeten. Er is echter een diversiteit aan groepen die gebruik maakt van de boxen. In veel gevallen wordt er samengekomen buiten het reguliere gebruik van de bedrijfspanden. Het college en de gemeenteraad van de gemeente Urk hebben in 2023 besloten om over te stappen van een gedoogbeleid naar legalisatie middels een exploitatievergunningstelsel onder strikte voorwaarden. Daarbij is afgesproken dat er 30 locaties worden vergund. Ook is een pilot afgesproken voor de duur van twee jaar, waarna het beleid geëvalueerd en mogelijk bijgesteld of herzien zal worden.
Naast de structurele samenkomsten van groepen personen worden de bedrijfspanden op de genoemde industrieterreinen ook gebruikt voor meer incidentele bijeenkomsten in verband met jubilea, verjaardagsfeesten en dergelijke. De wens vanuit het college, de raad en de samenleving is om hier mogelijkheden voor te houden.
Voor verder toelichting en argumentatie: zie het collegebesluit van 16 mei 2023, het raadsbesluit van 6 juli 2023 (zaaknummer 018445421) en de daarbij gevoegd beleidsnotitie.
In dit document zijn op hoofdlijnen de meest relevante zaken omtrent voorwaarden, uitzonderingen, vergunningprocedure, uitvoering en handhaving beschreven.
Voor de uitwerking van deze beleidsnotitie heeft participatie van allerlei groepen plaatsgevonden: naast professionals ook bondgenoten, ouderwacht, ouders en jongeren (gesprekken met ambtenaren en burgemeester), huidige gebruikers van honken tijdens inloopuren, horeca, voormalig klankbordgroep jeugdhonken. Verder hebben gedragsdeskundigen onderzoek gedaan naar dit onderwerp. Ook van hun adviezen is dankbaar gebruik gemaakt.
1.2 Uitzonderingsmogelijkheden
1.2.1 Uitzonderingen met standaard aanmeldprocedure
Het samenkomen van besloten groepen personen in het kader van jubilea, verjaardagen en dergelijke blijft incidenteel mogelijk in bedrijfspanden op de industrieterreinen. Per locatie is dit maximaal 10 keer per jaar toegestaan. Aanmelding dient gedaan te worden via een eenvoudig meldsysteem, waarbij een aantal gegevens dienen te worden ingevuld zoals: aard activiteit en tijden. Het aantal is strikt gekoppeld aan de locatie. Dit meldsysteem met bijbehorende voorwaarden zal nog verder uitgewerkt worden.
Familiefeestjes waarbij minderjarigen aanwezig zijn kunnen vanzelfsprekend niet worden uitgesloten. Middelengebruik door minderjaren is niet toegestaan. Deze regel zal ook opgenomen worden in de bevestiging c.q. goedkeuring die wordt verstuurd na het doen van melding.
Het samenkomen van besloten groepen personen in het kader van alles wat normaal bedrijfsmatig gedrag is, is wel toegestaan. Denk aan overwerk, personeelsfeest, jubileumfeest van personeel of kerstborrel. Kortom alles wat bij de bedrijfsactiviteiten hoort.
1.2.2 Niet gereguleerde uitzonderingen
Initiatieven voor 16 tot 18 jarigen worden op de genoemde industrieterreinen niet gestimuleerd, maar kunnen aangevraagd worden. Deze worden getoetst vanuit programma DURF en project Veilig Uitgaan op maatschappelijke waarde en risico’s. Uiteraard is ook de geldende regelgeving van toepassing, bijvoorbeeld ten aanzien van evenementen.
1.3 Nadere toelichting op voorwaarden en uitzonderingsmogelijkheden
Hieronder een nadere toelichting op enkele voorwaarden en uitzonderingsmogelijkheden.
Geen commerciële bedrijfsvoering
Commerciële bedrijfsvoering is niet toegestaan, al is het maar om oneigenlijke concurrentie met horeca tegen te gaan. Indicatoren zoals prijslijsten, sterk wisselende samenstellingen van groepen personen, een professionele inrichting zoals een bar zijn hierin relevant voor het toezicht op de gestelde voorwaarden. Uiteraard mogen de kosten voor eigen consumptie wel verdeeld worden.
Met de gestelde sluitingstijd blijft de mogelijkheid bestaan voor groepen personen om elkaar op te zoeken en samen te komen. Tegelijkertijd wordt tegengegaan dat met name jongeren later op de avond of ’s nachts sterk onder invloed nog op het industrieterrein vertoeven. Misstanden kunnen hierdoor beter voorkomen worden en de sociale veiligheid wordt bevorderd Ook voor het creëren en in stand houden van duurzame, diverse ondernemingsmogelijkheden van de (natte) horeca zijn deze sluitingstijden wenselijk.
Vergunninghouder of “leidinggevende”
Met deze optie willen we gelegenheid bieden maximaal drie overige leidinggevende aanspreekpunten op de vergunning te zetten. Daarmee is het doorgaan van het samenzijn niet per definitie afhankelijk van de aanwezigheid van de vergunninghouder die avond. De vergunninghouder is overigens als exploitant wel verantwoordelijk voor de naleving.
Rookverbod binnen bevordert de gezondheid en roken is één van grootste verslavingsproblemen op Urk. Ook op andere, vergelijkbare plekken zoals clubhuizen, verenigingsgebouwen en in de horeca mag niet binnen worden gerookt. Er ontstaat dan ook meer eenduidigheid. De legitimiteit van handhaving op alle plekken waar het roken niet is toegestaan wordt vergroot. Daarnaast speelt roken ook een rol in het kader van brandveiligheid. Tot slot bevordert een duidelijke norm op roken ook het nakomen van andere geldende normen.
Uitzonderingsmogelijkheid max. 10 keer per jaar
Waarom is gekozen voor het aantal van 10? Structureel samenkomen buiten de 30 vergunde locaties (het reguliere honkenbeleid) kan uiteraard niet aangezien dan sprake is van een doorkruising van dit beleid. Daarbij is structureel gebruik ook in strijd met het bestemmingsplan. Verder dient ook hier oneigenlijke concurrentie ten opzichte van horeca en vergunde feestlocaties (zalencentra) te worden tegengegaan. Met het aantal van 10 keer per jaar kan geregeld gebruik worden gemaakt van de bedrijfspanden, zonder dat deze feitelijk de nevenfunctie gaan vervullen van feestlocatie. Daarmee lijkt een goede balans aangebracht te zijn. Overigens zal op het effect van deze voorwaarde net als op alle andere voorwaarden geëvalueerd worden.
Hieronder de belangrijkste uitgangspunten voor de vergunningprocedure. Ten behoeve van een goede uitvoering zal dit nog nader worden uitgewerkt.
2.1 Buitenplanse omgevingsplanactiviteit voor 30 locaties
Het college is bevoegd om voor een Buitenplanse omgevingsplanactiviteit (BOPA) vergunning te verlenen om tijdelijk af te wijken van het omgevingsplan (voorheen: bestemmingsplan). Dit moet worden aangevraagd. Een BOPA heeft een tijdelijk en incidenteel karakter. Een periode van max. twee jaar voldoet aan het criterium ‘tijdelijk’. Afhankelijk van het aantal goedgekeurde aanvragen zijn er meer of minder activiteiten die afwijken van het omgevingsplan. Het incidentele karakter blijkt uit het feit dat gelijksoortige activiteiten gedurende beperkte tijdvakken onder dezelfde voorwaarden plaatsvinden.
Met de aanvraag van een exploitatievergunning zal ook een omgevingsvergunning aangevraagd worden. Daarmee hoeft niet een extra aanvraag plaats te vinden.
Wanneer na de pilotperiode de wens is het beleid te continueren kan overwogen worden het omgevingsplan te wijzigen. Hiervoor is een procedure vereist met een beslistermijn van 26 weken.
2.2 Verdeling schaarse vergunningen
De gemeente Urk wil maximaal dertig locaties voorzien van een exploitatievergunning. Er kan dus sprake zijn van beleidsmatige schaarste. Vandaar dat onderstaande transparante en eenvoudige verdelingsprocedure geformuleerd is.
De regel ‘wie het eerst komt wie het eerst maalt’ geldt, met als ijkdatum de officiële aanvraag.
Uiteraard telt een aanvraag achteraf pas wanneer deze getoetst is en voldoet aan de gestelde voorwaarden. Zijn meerdere aanvragen tegelijkertijd in behandeling en voldoen deze meerdere aanvragen aan de gestelde voorwaarden, dan is de datum van aanvraag dus leidend.
De vergunningen zijn geldig twee jaar na invoering van het nieuwe beleid en vervallen dus van rechtswege op 1 juli 2026 (zie hieronder de planning). Voor die tijd wordt het beleid geëvalueerd en een besluit genomen over het vervolg.
Stel, er zijn 30 vergunningen verleend en er wordt een vergunning ingetrokken. In dat geval wordt contact gezocht met de aanvraag die het hoogst op de reservelijst staat, volgens hetzelfde systeem als de verdelingsprocedure aan de voorkant. Wanneer geen van deze aanvragers interesse heeft, kan er gecommuniceerd worden over de opengevallen plek.
Een exploitant of leidinggevende wiens vergunning is ingetrokken komt voor de duur van deze pilot niet meer in aanmerking voor een nieuwe vergunning.
De planning komt er globaal als volgt uit te zien:
Voor 1 april zal het hele proces van bekendmaking en vergunningverlening verder uitgewerkt en voorbereid worden.
Er vinden twee voorlichtingsbijeenkomsten plaats op het gemeentehuis begin april. Er wordt duidelijk gecommuniceerd over de deadline. De gemeente en brandweer zullen aanvragers begeleiden in het aanvraagproces.
Van belang is dat de aanvragen in juni en uiterlijk juli binnenkomen. Zodat er voldoende tijd is om de aanvragen goed in behandeling te nemen en daarop te beslissen. Per 1 september dient de situatie juridisch en in de praktijk duidelijk en eenduidig te zijn.
De burgemeester beslist op een aanvraag voor een exploitatievergunning binnen acht weken na de datum van ontvangst van de aanvraag. Hij kan deze beslissing voor ten hoogste acht weken verdagen (zie art. 1.2 en 2.28 APV Urk).
Per 1 september bestaat er geen mogelijkheid meer voor groepsbijeenkomsten buiten regulier gebruik, buiten de vergunningplicht of toegestane uitzonderingen hierop. Dat betekent dat vanaf dat moment ook zal gehandhaafd worden op basis van de sanctietabel. Daarvoor zullen toezichthouders proactief attenderen op de vergunningplicht per 1 september.
3. Artikelsgewijze weergave van de voorwaarden
Groepsbijeenkomsten gerelateerd aan de bedrijfsactiviteiten: besloten groepsbijeenkomsten die een nauw verband hebben met de bedrijfsactiviteiten van het daar gevestigde bedrijf, hieronder vallen 121/2, 25 en 40 jarig jubileum van personeel/bedrijf, afscheidsrecepties personeel, sinterklaasfeest, kerst- en nieuwjaarsfeest.
Locaties die tussentijds en na afloop van de vergunningsperiode voor structurele groepsbijeenkomsten vrijkomen, worden openbaar kenbaar gemaakt via een advertentie in het Urkerland en op de website van de gemeente Urk.
In de advertentie wordt een inschrijvingstermijn van twee weken opgenomen.
Van de overige aanvragers wordt op volgorde van binnenkomst een(reserve) lijst opgesteld. Indien de aanvrager aan wie de vergunning voor structurele groepsbijeenkomst is verleend zijn aanvraag intrekt, wordt teruggevallen op de reservelijst en wordt de volgende aanvrager op de lijst benaderd en de mogelijkheid tot het aanvragen van een vergunning voor een structurele groepsbijeenkomst aangeboden.
Het bevoegd bestuursorgaan is bevoegd om in bijzondere omstandigheden, of in gevallen waarin dit beleid niet voorziet, af te wijken van deze beleidsregels.
De toezichthouders van de gemeente Urk worden op twee onderdelen ingezet.
Voorafgaand aan de verlening van de vergunning gaat de toezichthouder samen met de brandweer op bezoek op de locatie. Er wordt gekeken of het bedrijfspand voldoet aan de voorschriften genoemd in het Besluit Bouwwerken Leefomgeving (hierna Bbl). Van dit bezoek wordt een rapportage opgesteld en overlegd aan de vergunningverlener. Als het bedrijfspand niet voldoet aan het Bbl wordt de eigenaar de mogelijkheid gegeven de overtredingen te verhelpen. Hiervoor krijgt de eigenaar een brief met een redelijk termijn. Als de termijn is verstreken zal de toezichthouder een nieuwe controle uitvoeren. Er kan alleen een vergunning worden verleend als het bedrijfspand voldoet aan de voorschriften van het Bbl. De toezichthouder geeft in een rapportage aan of de overtredingen zijn verholpen en welke actie kan worden ondernomen (vergunningverlening of handhaving).
Als de vergunning verleend is valt het toezicht onder de reguliere taak. De structurele en de incidentele groepsbijeenkomsten worden door de toezichthouders gecontroleerd. In de beginperiode zal meer tijd dan gebruikelijk nodig zijn voor het toezicht en de handhaving van de niet vergunde en de niet gemelde groepsbijeenkomsten. Gedurende de pilot zal worden gemonitord of en hoe vaak de voorwaarden van de beleidsregel/vergunning worden overtreden.
Als er overtredingen worden geconstateerd, worden deze in een rapportage aangeleverd aan de juristen VTH. In het U&HS 2024 – 2028 is besloten dat er volgens de landelijke handhavingsstrategie wordt opgetreden.
De landelijke handhavingsstrategie is een beleidskader dat door de overheid is ontwikkeld en geïmplementeerd om naleving van wet- en regelgeving te bevorderen en te waarborgen. Het omvat een combinatie van preventieve maatregelen, zoals voorlichting en educatie, en repressieve maatregelen, zoals inspecties en sancties, om overtredingen aan te pakken. Bij het bepalen welke sanctie wordt genomen spelen risico’s van de overtreding en het naleefgedrag een grote rol.
Gelet op de voorwaarden in het beleid waaraan moet worden voldaan is een sanctietabel opgesteld gebaseerd op de landelijke handhavingsstrategie.
In eerste instantie zal een waarschuwing worden gegeven. De vergunninghouder of eigenaar van het bedrijfspand wordt geïnformeerd over de geconstateerde overtreding. Als het gaat om een waarschuwing voor het niet melden van een incidentele groepsbijeenkomst, wordt de eigenaar ook geïnformeerd over de registratie van de incidentele groepsbijeenkomst. Incidentele groepsbijeenkomsten worden geregistreerd, om bij te houden of het maximum van 10 keer is bereikt. Als een incidentele groepsbijeenkomst wordt gehouden zonder te melden bij de gemeente wordt dat geteld als ware er een melding gedaan.
Bij een tweede overtreding wordt aan de vergunninghouder of eigenaar van het bedrijfspand een voornemen tot het opleggen van een last onder dwangsom gestuurd. Het voornemen is bedoeld om alle feiten en omstandigheden duidelijk te hebben voordat over wordt gegaan tot het nemen van een maatregel. In het voornemen wordt de betrokkene uitgenodigd tot het geven van een zienswijze. De minimale wettelijke termijn die hiervoor staat is twee weken. Nadat de twee weken verstreken is zal er een definitief besluit volgen. In het besluit last onder dwangsom staat omschreven welke overtreding is begaan, wat de betrokkene kan doen om een nieuwe overtreding te voorkomen en welk geldbedrag de betrokkene moet betalen als een nieuwe overtreding wordt geconstateerd. Daarbij wordt er ook een maximum gesteld aan het geldbedrag. Boven het maximum geldbedrag wordt geen dwangsom meer verbeurd.
Bij een derde overtreding volgt er een invordering van de opgelegde dwangsom. Voorafgaand wordt ook nu weer een voornemen gestuurd.
Bij een vierde overtreding wordt het laatste geldbedrag van de dwangsom ingevorderd. Daarmee is de dwangsom volgelopen en vervalt de het besluit. Om ervoor te zorgen dat aan de voorwaarden van het beleid wordt voldaan wordt er een nieuw besluit last onder dwangsom opgelegd. Echter is het geldbedrag nu hoger.
Bij een vijfde overtreding volgt er een invordering van de opgelegde dwangsom. Voorafgaand wordt ook nu weer een voornemen gestuurd.
Bij een zesde overtreding wordt het laatste geldbedrag van de dwangsom ingevorderd. Daarmee is de dwangsom volgelopen en vervalt de het besluit. Omdat het naleven van de voorwaarden genoemd in het beleid herhaaldelijk is overtreden wordt er besloten de vergunning in te trekken. Gedurende de looptijd van de pilot komt deze vergunninghouder en/of locatie niet meer in aanmerking voor een vergunning.
Per casus wordt onderzocht of kan worden volstaan met de maatregel die genoemd is in de handhavingsmatrix of dat er sprake is van een situatie die tot afwijking van de beleidsregel leidt.
De maatregelen genoemd in de matrix is het uitgangspunt voor het handhaven van de geconstateerde overtredingen. In voorkomende gevallen kan de burgemeester gemotiveerd afwijken van het beleid door een zwaardere maatregel te nemen. Dit kan worden afgeleid uit de feiten en omstandigheden van het dossier. Onder andere kan gedacht worden aan (niet limitatief):
Afwijking van dit beleid tot het nemen van een zwaardere maatregel kan leiden tot het overslaan van één of meerdere stappen uit de handhavingsmatrix.
De burgemeester handelt overeenkomstig het beleid, tenzij dat voor een of meer belanghebbenden gevolgen zou hebben die wegens bijzondere omstandigheden onevenredig zijn in verhouding tot de met de beleidsregel te dienen doelen (artikel 4:84 Awb).
Geografische weergave van de industrieterreinen Lemster- Kamper en Zwolsehoek. Genoemde terreinen zijn in rood weergegeven.
Bijlage 2: Aanvraagformulier exploitatievergunning
Aanvraagformulier exploitatievergunning
Dit formulier volledig ingevuld en voorzien van de benodigde bijlagen minimaal 8 weken voor de gewenste startdatum indienen bij de gemeente Urk via gemeente@urk.nl of via postbus 77, 8320 AB te Urk. De datum van binnenkomst bij de gemeente is bepalend. Indien uw aanvraag niet compleet wordt ingediend, nemen wij de aanvraag niet in behandeling.
Heeft u het beleid groepsbijeenkomsten doorgenomen?
(Wij raden u aan dit beleid goed door te nemen voor u dit aanvraagformulier invult. Op <<LINK naar beleid op overheid.nl>> kunt u het beleid vinden)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Aanhef contactpersoon ☐ Dhr. ☐ Mevr.
Voor- en achternaam _____________________________________
BSN nummer _____________________________________
Geboortedatum _____________________________________
Geboorteplaats _____________________________________
Adres en huisnummer _____________________________________
Postcode en plaats _____________________________________
Telefoonnummer _____________________________________
E-mailadres _____________________________________
1.2 Op welke wijze wilt u contact hebben met de gemeente Urk? Graag 1 optie aankruisen.
2.1 Is de inrichting onderdeel van een bedrijf?
Naam bedrijf _____________________________________
KvK nummer _____________________________________
Adres en huisnummer _____________________________________
Postcode en plaats _____________________________________
2.3 heeft u schriftelijke toestemming de inrichting te gebruiken? (dit kan een huur- of gebruikersovereenkomst zijn)
2.4 Voeg de schriftelijke toestemming toe
2.5 Wat zijn de afmetingen van de inrichting?
______________________________________________________________________
2.6 Voeg een plattegrond van het bedrijf toe waarop de locatie van de inrichting is ingetekend
2.7 Voeg foto’s van de inrichting toe
3.1 op welke dagen is de inrichting geopend?
4.1 voor welke activiteiten wordt de inrichting gebruikt?
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
4.2 Worden er etenswaren bereid?
4.3 Op welke wijze worden de etenswaren bereid?
4.4 Worden er alcoholhoudende dranken genuttigd?
4.5 Op welke wijze komen de alcoholhoudende dranken in de inrichting?
Tijdens de openingstijden is het verplicht dat er een verantwoordelijke aanwezig is die nuchter is (van zowel alcohol als drugs). Een verantwoordelijke mag de exploitant zijn of een extra leidinggevende.
5.1 Wilt u extra leidinggevenden inschrijven?
Aanhef contactpersoon ☐ Dhr. ☐ Mevr.
Voor- en achternaam _____________________________________
BSN nummer _____________________________________
Geboortedatum _____________________________________
Geboorteplaats _____________________________________
Adres en huisnummer _____________________________________
Postcode en plaats _____________________________________
Telefoonnummer _____________________________________
E-mailadres _____________________________________
5.3 Wilt u nog een extra leidinggevenden inschrijven?
Aanhef contactpersoon ☐ Dhr. ☐ Mevr.
Voor- en achternaam _____________________________________
BSN nummer _____________________________________
Geboortedatum _____________________________________
Geboorteplaats _____________________________________
Adres en huisnummer _____________________________________
Postcode en plaats _____________________________________
Telefoonnummer _____________________________________
E-mailadres _____________________________________
De ondergetekende verklaart dat de ingevulde gegevens naar waarheid zijn verstrekt. En akkoord gaat met voorwaarden die gesteld zijn in het beleid groepsbijeenkomsten.
Naam aanvrager _____________________________________
Plaats _____________________________________
Datum _____________________________________
Handtekening _____________________________________
Bij deze aanvraag moet u de volgende bijlagen meesturen:
Bijlage 3: Formulier melding incidentele groepsbijeenkomst
Melding incidentele groepsbijeenkomsten (besloten feest of bijeenkomsten in bedrijven)
Vanaf 1 september 2024 is het mogelijk om een melding te doen voor het houden van een incidentele groepsbijeenkomst op basis van het groepsbijeenkomstenbeleid. Dit staat omschreven in artikel 3 van de beleidsregel. Het is dus mogelijk om per bedrijf 10x een besloten feest/ bijeenkomst te houden. Denk aan verjaardagsfeestjes, huwelijksbijeenkomsten/-feest of babyshowers.
Vul dit formulier volledig in en zorg ervoor dat de melding minimaal 2 weken voor het feest/ de bijeenkomst binnen is bij de gemeente. Dit kan op twee manieren: via de e-mail maar vergunningen@urk.nl of via de post: postbus 77, 8320 AB te Urk.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Aanhef contactpersoon ☐ Dhr. ☐ Mevr.
Voor- en achternaam _____________________________________
Geboortedatum _____________________________________
Adres en huisnummer _____________________________________
Postcode en plaats _____________________________________
Telefoonnummer _____________________________________
E-mailadres _____________________________________
1.2 Op welke wijze wilt u contact hebben met de gemeente Urk? Graag 1 optie aankruisen.
Naam bedrijf _____________________________________
Adres en huisnummer _____________________________________
Postcode en plaats _____________________________________
2.2 Heeft u schriftelijke toestemming van de bedrijfseigenaar om het pand/ een ruimte in het pand te gebruiken voor het besloten feest/ bijeenkomst?
2.3 Voeg de schriftelijke toestemming toe
3.1 Wat voor besloten feest/bijeenkomst gaat u geven?
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
3.3 Tussen welke tijden verwacht u het besloten feest/bijeenkomst te houden?
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
De ondergetekende verklaart dat de ingevulde gegevens naar waarheid zijn verstrekt. En akkoord gaat met voorwaarden die gesteld zijn in het beleid groepsbijeenkomsten.
Naam aanvrager _____________________________________
Plaats _____________________________________
Datum _____________________________________
Handtekening _____________________________________
Bij deze aanvraag moet u de volgende bijlagen meesturen: