Organisatie | Dijk en Waard |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Integraal parkeerbeleid 2024 - 2030 |
Citeertitel | Integraal parkeerbeleid 2024 - 2030 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | |
Externe bijlage | Integraal parkeerbeleid 2024 – 2030 |
Deze regeling vervangt de Beleidsnota Parkeren in woonwijken van Heerhugowaard (2015) en De Parkeerstrategie Stadshart en Stationsgebied Gemeente Heerhugowaard (2021).
artikel 108 van de Gemeentewet
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
30-05-2024 | nieuwe regeling | 23-04-2024 | 0000761598 |
besluit met inachtneming van Amendement D:
Het https://daadkrachtgroep.sharepoint.com/sites/dkb/Gedeelde%20documenten/Bekendmaken/dijkenwaard/2024-05-17%2011%2023/Integraal%20Parkeer%20Beleid%20Dijk%20en%20Waard%202024-2030_definitief%20geamendeerd%20raadsbesluit%202024-04-23.pdfintegraal parkeerbeleid 2024 – 2030 op basis van dit amendement aan te passen en vast te stellen. De wijzigingen ook door te voeren in de bijlage A business case 2023 en bijlage B Technische toelichting businesscase op pagina 53 t/m 74.
Het Integraal parkeerbeleid 2024-2030 op onderstaande onderdelen aan te passen:
Op pagina 27 in de paragraaf 4.1 beleidsuitgangspunten uitgangspunt 8
het vergunningsgebied wordt (mogelijk gefaseerd) uitgebreid naar het Stationskwartier, kernwinkelgebied Middenwaard en omgeving en waar nodig schoolomgevingen. Intensivering van handhaving is hiervoor nodig. Er wordt een vergunningenuitgifteplafond op basis van de capaciteit ingevoerd. De 2e bewonersvergunningen en overige vergunningen worden betaald (€ 200 per jaar voor tweede bewonersvergunningen, € 450 per jaar voor bedrijvenvergunningen). Als het uitgifteplafond bereikt is, kan de resterende vraag middels abonnementen worden opgevangen op parkeerclusters op afstand;
Deze tekst te schrappen en te vervangen door:
het vergunningsgebied wordt (mogelijk gefaseerd) uitgebreid naar het Stationskwartier, kernwinkelgebied Middenwaard en omgeving en waar nodig schoolomgevingen. Intensivering van handhaving is hiervoor nodig. Er wordt een vergunningenuitgifteplafond op basis van de capaciteit ingevoerd. De 2e bewonersvergunningen en overige vergunningen worden betaald (€ 100 per jaar voor tweede bewonersvergunningen, € 450 per jaar voor bedrijvenvergunningen). Als het uitgifteplafond bereikt is, kan de resterende vraag middels abonnementen worden opgevangen op parkeerclusters op afstand;
Op pagina 31 in de paragraaf Vergunningshoudersparkeren de derde bullet en vijfde bullet
de 1e bewonersvergunning is gratis. Bewonersvergunningen voor 2e en daaropvolgende auto’s zijn betaald (€200). Ook bedrijvenvergunningen en abonnementen op clusters voor bewoners en bedrijven zijn betaald. Bedrijvenvergunningen hebben een hoger tarief dan bewonersvergunningen (€ 450) en er wordt een maximumaantal vergunningen per bedrijf gegeven op basis van het aantal werknemers. Vergunningen voor zorgverleners en mantelzorgers zijn gratis;
Deze tekst te schrappen en te vervangen door:
De 1e bewonersvergunning wordt betaald tegen het tarief van enkel de administratieve kosten voor het verstrekken hiervan (€ 25). Voor bewonersvergunningen voor 2e en daaropvolgende auto’s geldt een tarief van (€100). Ook bedrijvenvergunningen en abonnementen op clusters voor bewoners en bedrijven zijn betaald. Bedrijvenvergunningen hebben een hoger tarief dan bewonersvergunningen (€ 450) en er wordt een maximumaantal vergunningen per bedrijf gegeven op basis van het aantal werknemers. Vergunningen voor zorgverleners en mantelzorgers zijn gratis;
Wie een parkeerplaats op eigen terrein heeft komt niet in aanmerking voor een 1e parkeervergunning1 om het gebruik van de parkeerplaats op eigen terrein aan te moedigen;