Organisatie | Maashorst |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Subsidieregeling Nationaal Programma Onderwijs gemeente Maashorst 2024 |
Citeertitel | Subsidieregeling Nationaal Programma Onderwijs gemeente Maashorst 2024 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt de Subsidieregeling Nationaal Programma Onderwijs gemeente Maashorst.
Algemene subsidieverordening gemeente Maashorst 2022
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
28-05-2024 | 01-08-2025 | nieuwe regeling | 14-05-2024 | 31942-2022 |
In deze subsidieregeling wordt verstaan onder:
lokale partij: partner voor gemeentelijk onderwijs- en jeugdbeleid in en om de school zoals: (jeugdgezondheids)zorgpartijen, bibliotheken, kinderopvang, sociaal werk, welzijnsorganisaties, sport- en cultuurorganisaties alsook vervolgonderwijsinstanties voor wat betreft het inhalen van COVID-19 vertragingen bij kinderen en jongeren;
Het doel van deze subsidieregeling is om scholen en lokale partijen te ondersteunen om kinderen uit de gemeente Maashorst te helpen hun talenten tot bloei te brengen, ondanks de coronacrisis en de gevolgen daarvan voor het onderwijs.
Het subsidieplafond voor vier schooljaren (van 2021 tot 2025) is € 947.534,-. Aanvragen worden beoordeeld op volgorde van binnenkomst.
Artikel 5. Subsidiabele kosten
Het College kan subsidie verlenen voor de kosten bedoeld uit de Nationale Regeling NPO:
kosten voor maatregelen gericht op zorg en welzijn in de school of in verlengde leertijd en voor extra beschikbaarheid van zorg op school om vertragingen op sociaal en emotioneel vlak als gevolg van COVID-19 in te halen; deze kosten zijn aanvullend aan de reguliere inzet van de gemeente en worden op basis van analyse van de COVID-19 vertragingen nodig geacht;
kosten gericht op het bevorderen van lokale (en regionale) samenwerking tussen scholen, bevoegde gezagsorganen, samenwerkingsverbanden passend onderwijs, en andere lokale partijen ten behoeve van de aanpak van vertragingen als gevolg van COVID-19 en op een integrale ondersteuning van kinderen op sociaal, emotioneel, executief en cognitief vlak;