Organisatie | Oldebroek |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Reglement binnensportaccommodaties gemeente Oldebroek 2024 |
Citeertitel | Reglement binnensportaccommodaties gemeente Oldebroek 2024 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | algemeen |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt het Reglement binnensportaccommodaties gemeente Oldebroek.
Deze regeling vervangt de Professionalisering van de milieuhandhaving binnen de gemeente Oldebroek.
Deze regeling vervangt de Nota Standplaatslocatie en -vergunningenbeleid.
Deze regeling vervangt de Rechtspositieregeling voor de buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand van de gemeente Oldebroek.
Deze regeling vervangt de Regeling Melding Vermoeden Misstand.
Deze regeling vervangt het Handhavingsuitvoeringsprogramma Fysieke Leefomgeving.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
25-05-2024 | nieuwe regeling | 14-05-2024 | 25626 |
Het gebruik van de binnensportaccommodaties is toegestaan na verkregen (schriftelijke) toestemming.
Aan deze toestemming kunnen, behalve de bepalingen genoemd in dit reglement, extra voorschriften worden verbonden.
Voor de berekening van de huur worden de uren in rekening gebracht als vermeld op de reserveringsbevestiging. Het geen gebruik maken van de op de reservering vermelde uren, geeft geen recht op restitutie of vervangende accommodatie.
Overschrijding van de gereserveerde gebruikstijd wordt in rekening gebracht, ter beoordeling van de beheerder.
Huurder ontvangt maandelijks de nota voor het gebruik in de afgelopen maand. De tarieven zijn overeenkomstig de ‘Tarieven binnensportaccomodaties’. Huurder dient het verschuldigde bedrag vóór de op de nota vermelde vervaldatum te voldoen.
De huurder mag zonder toestemming van de medewerker Facilitaire Zaken en kennisgeving aan de beheerder de accommodatie niet onder- of doorverhuren.
10. Verantwoordelijkheid huurder
De huurder is verantwoordelijk voor de naleving dit reglement. Hij kan een contactpersoon aanwijzen die namens hem tijdens het gebruik de verantwoordelijkheid draagt. Huurder maakt dit bekend aan de beheerder. Bij het gebruik door scholen is de groeps- of vakleerkracht verantwoordelijk.
De huurder/contactpersoon is tijdig in de accommodatie aanwezig en is verantwoordelijk voor de opvang van de personen die op de door hem gereserveerde tijden van de accommodatie gebruik maken.
Kan de huurder/contactpersoon niet op tijd aanwezig zijn, dan dient hij dit te melden bij de beheerder. Indien de huurder/contactpersoon daaraan niet voldoet en niet binnen 15 minuten na de gereserveerde begintijd aanwezig is, dan kan de beheerder de accommodatie afsluiten. De huurder heeft in dat geval geen recht op restitutie of vervangende accommodatie.
De beheerder opent en sluit de accommodatie. Hij kan hierover nadere afspraken maken met de huurder/contactpersoon. De huurder/contactpersoon mag zonder toestemming van de beheerder niet de technische installaties bedienen.
Zonder toestemming van de beheerder en bij afwezigheid van de huurder/contactpersoon is het niet toegestaan de gereserveerde accommodatie te betreden.
17. Aanwijzing zaal/kleedkamers
De beheerder bepaalt de aanwijzing van de zaal(delen) en kleedkamers. Op verzoek kan de huurder gebruik maken van - indien aanwezig - de lerarenkamer, de wedstrijdleiding, de kassa, de commentaarcabine, de geluidsinstallatie en het elektronisch scorebord.
Het is zonder toestemming van de beheerder niet toegestaan andere ruimten te betreden dan die door huurder zijn gereserveerd of door de beheerder voor gebruik zijn aangewezen, uitgezonderd de voor het publiek toegankelijke ruimten.
Het is niet toegestaan de sportvloeren te betreden met straatschoenen en met sportschoenen die (vooral zwarte) strepen kunnen achterlaten. Constateert de huurder/contactpersoon vóór het gebruik strepen op de sportvloer, dan dient hij dit te melden bij de beheerder. Indien de beheerder na afloop van het gebruik (zwarte) strepen constateert, dan komen de schoonmaakkosten voor rekening van de laatste huurder.
Alle accommodaties beschikken over een basispakket sportmateriaal. De beheerder bepaalt de uitgifte van de (sport)materialen. De gymnastiektoestellen moeten op de voorgeschreven wijze worden gebruikt, onder leiding en toezicht van een daartoe bevoegd persoon.
Het plaatsen en opruimen van (sport)materiaal gebeurt onder toezicht van de beheerder en dient binnen de gereserveerde uren plaats te vinden. Gebruikt (sport)materiaal moet op de juiste plaats worden teruggezet of opgehangen. De beheerder kan hierover nader afspraken maken met de huurder/contactpersoon.
De beheerder stelt, zo mogelijk, voor (sport)materiaal, eigendom van de huurder/¬contactpersoon, opslagruimte beschikbaar. De eigenaar is verantwoordelijk voor het toezicht op en regelmatige schoonmaak van dit (sport)materiaal.
De huurder heeft het recht publiek toe te laten. Hij is verantwoordelijk voor het gedrag van het publiek en aansprakelijk voor eventueel aangerichte schade.
De huurder mag bij competitiewedstrijden of bijzondere evenementen entreegeld heffen van het publiek. Hij dient dit vooraf te melden bij de beheerder, die daarvoor een bepaalde kassaruimte aanwijst. Huurder mag in het gehuurde een verloting houden ten behoeve van de organisatie van een bijzonder evenement of wedstrijdenreeks. Hij is verplicht hiervoor tijdig vergunning aan te vragen bij het college. Voor deze vergunning zijn legeskosten verschuldigd.
In overleg met en ter goedkeuring van de beheerder mag de huurder tijdens het gebruik reclameborden of spandoeken plaatsen in de gehuurde ruimte. Borden mogen niet aan de wanden bevestigd worden. Bestaande reclameborden moeten zichtbaar blijven. Reclame aan de buitenzijde van de accommodatie is niet toegestaan.
De huurder/contactpersoon is verplicht schade aan gemeentelijke eigendommen onmiddellijk te melden aan de beheerder.
De beheerders, de medewerker Facilitair Zaken en de teammanager hebben te allen tijde toegang tot de binnensportaccommodaties.
De beheerder is te allen tijde bevoegd in het belang van de openbare orde, veiligheid en zedelijkheid of in het belang van een goede bedrijfsvoering, een gebruiker of bezoeker onder opgaaf van redenen uit de accommodatie te (laten) verwijderen.
In geval van geschil over het gebruik tussen de gebruiker en de beheerder beslist de medewerker Facilitaire Zaken.
Indien de gebruiker dit reglement niet naleeft, kan de medewerker Facilitaire Zaken, na het horen van beheerder en betrokkene¬, de reservering (deels) intrekken. In dergelijke gevallen heeft de huurder geen recht op restitutie.
In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist de medewerker Facilitaire Zaken, na overleg met de teammanager.